Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lage USB snelheid D-Link router

Pagina: 1
Acties:

• da menace
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-09 18:39
Mijn DLink DIR-845L heeft een USB poort om bijvoorbeeld een externe schijf aan te hangen en via het netwerk te benaderen. Als ik er een externe schijf aanhang haal ik echter maar 10MB/sec over het netwerk (het ligt niet aan het netwerk, met ander zaken is de snelheid wel in orde). Als ik dezelfde schrijf direct aan een computer hang, haal ik wel rond de 40MB/sec. Zowel de DLink als de computer hebben een USB 2 poort. Iemand enig idee waarom de snelheid aan de router zo laag is?

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:39

lier

MikroTik nerd

USB controler van de DLink!?
Zelfde resultaat bij andere USB schijven?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online
Je Dlink is geen zware computer, maar een super lichte computerje met een hele zwakke controller die de data moet verwerken. Hoe zwaarder de computer/server wordt qua hardware, des te sneller zijn de (theoretische) doorvoersnelheden.

Dit ligt dus niet aan je HDD, maar aan de controller van je router.

Normaal is ca 10 mb voldoende om een miniopslag te beheren of wat licht stream werk te doen, echter het is en zal nooit een server/nas worden

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• da menace
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-09 18:39
Ja heb meerdere schijven geprobeerd maar snelheid blijft idd laag. Wordt lastig verhaal dus begrijp ik. Ik hoopte mijn servertje de deur uit te kunnen doen en dan de HDD met de router te verbinden. Maar met deze snelheid gaat dat niet fijn werken vrees ik.

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Neem een NAS, die is daarvoor speciaal gemaakt. Daar haal je makkelijk Gbit (ik haal 800 - 900 Mbps tussen NAS en laptop, bedraad natuurlijk).

• andy88
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:23
Het is een router, geen NAS.
Dit soort snelheden zijn helaas nog steeds op veel routers gangbaar.
De doorvoersnelheid van de USB interface zegt niks als de CPU de bottleneck is.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True