Welke outdoor speaker? JBL, Teufel, Bose

Pagina: 1
Acties:

• bullus01
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11 06:52
Hallo,

Voor buiten (welliswaar onder de veranda maar toch ivm vocht weersbestendig nodig) zoek ik een paar goede speakers die rond de 200 - 300 euro liggen per paar.
Ik zocht op vele reviews over JBL Control one AW, Teufel Omniton 202 en de Bose 151.
Ook gekeken naar bv zeer goedkope Soundex PS030 maar ik geloof niet dat dit iets is... al lijken ze veel op de kast van de JBL.

Mijn doel is om bij een pittig volume (zodat je nog kunt praten met elkaar je kent het wel op een feestje) toch nog goed geluid hebt met een acceptabele bas)
.
Wat ik weet is dat Teufel bij hogere volumes nog perfect klinken en ook met de bas reflex buis behoorlijk bas geven. Dit is bij Bose veel minder maar volgens de geleerde is Bose dan weer zuiverder in zijn midden gebied.
De vraag is of je dit zuiver geluid buiten gaat merken met wat biertjes op...

Wie kent deze boxen? Helaas kan ik ze niet alle 3 langs elkaar gaan beluisten of proberen...

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
Gewoon niet doen.. is ook fijner (socialer) voor de buren ..

*sowieso

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:00:
Wellicht wonen zijn buren op een afstand. Tenminste, dat mag ik straks hopen ;)

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-12 19:26

Metro2002

Memento mori

DonJunior schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:00:
Dit dus. Tenzij je echt in de middle of nowhere woont maar dat lijkt me in NL een prestatie.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Geef deze meneer of mevrouw gewoon advies over speakers...wat maakt het jullie nou uit dat hij wat muziek draait. Waar je je tegenwoordig allemaal druk over kunt maken zeg...als hij niks had gezegd hadden jullie gewoon advies gegeven. En als je de buurt gewoon ff wat laat weten is er niks aan de hand, tenzij de mensen van die zielige zeikers zijn die er niet tegen kunnen als andere pret en een feestje hebben...

@TS, ik heb helaas geen ervaring met dit soort speakers, ik moest dit gewoon ff kwijt, sorry daarvoor.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-12 20:33

WCA

De Logitech UE boom is by far de beste mobiele speaker die ik ooit gehoord heb iig. Hier staat ook een Bose Soundlink, maar die heeft een erg overpowerde bas, heel erg overpowerd. Mids zijn praktisch onhoorbaar (hammondorgel, waar ben je?)

Share and Enjoy!

Verwijderd

pwillemske schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:25:
Geef deze meneer of mevrouw gewoon advies over speakers...wat maakt het jullie nou uit dat hij wat muziek draait. Waar je je tegenwoordig allemaal druk over kunt maken zeg...als hij niks had gezegd hadden jullie gewoon advies gegeven. En als je de buurt gewoon ff wat laat weten is er niks aan de hand, tenzij de mensen van die zielige zeikers zijn die er niet tegen kunnen als andere pret en een feestje hebben...
Als ik de opmerkingen van de vorige posters combineer met het onderstaande lijstje van de TS, dan krijg ook ik het nare gevoel of zojuist je ergste nachtmerrie als buur is geland. :+
Het is duidelijk dat niet iedereen "zich daar zo druk over maakt", maar het is voor de meesten van ons wel zo fijn als er over en weer een beetje rekening met elkaar wordt gehouden.
Op de een of andere manier krijg ik die geruststellende indruk hier nu juist niet en het wegzetten als "zeikerds" helpt dan zeker niet. ;)
  • zeer goedkope Soundex PS030
  • bij een pittig volume
  • acceptabele bas
  • hogere volumes
  • behoorlijk bas geven
  • met wat biertjes op...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 00:22 ]

• bullus01
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11 06:52
Tja helaas nemen sommige mensen die misschien met veel lastige buren zitten dit wat te letterlijk... Had ik niet verwacht van een technisch forum en muziek liefhebbers die dit stukje forum lezen...
Ik woon achteraf en heb praktisch geen buren binnen een straal van 200 meter.
Mocht ik toch buren hebben en tijdens een feestje (afgesproken met met buren of gewoon sociale buren die het accepteren dat je 1 keer per jaar een feestje geeft met iets meer volume) niet de EV installatie van een vriend hoef te plaatsen dan was mijn vraag nog steeds valide toch?

Verder onderzoek voor de Soundex luidspreker komt inderdaad uit op een exact kopie van de JBL kast met goedkope luidsprekers.

Nog wat reacties van collega`s gekregen en het lijkt erop dat Teufel gelijk op gaat met bv Bose. Blijkbaar kunnen ze ook beide een proef speaker leveren. Dit ga ik toch even proberen buitens huis waar ik betwijfel of je zuiverheid en bas echt goed kunt testen maar wat wel mijn doel is.

Reacties mbt de speakers zijn natuurlijk welkom!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12 07:47
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als TS en zit te denken aan deze speakers:

http://hificorner.nl/speakers/outdoor/yamaha-ns-aw294-zwart

Kosten circa 200 per paar.
Iemand ervaring mee?

Arriving Somewhere but not here....

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-12 13:59
Las toevallig een artikel in The Wire Cutter waar diverse outdoor speakers voor een goede prijs worden besproken. De meeste zijn zo te zien in NL beschikbaar via Ebay of Amazon.

[ Voor 16% gewijzigd door andy88 op 03-06-2015 23:06 ]

Pagina: 1