Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hankmoody86
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 13-05-2015
Hoi allemaal,

ik heb op dit moment een AMD Phenom II X4 940 deneb 45nm technologie processor.
Ik merk de laatste dagen dat ik tijdens het gamen een Blue screen krijg en automatisch de computer overnieuw start.

Nu heb ik het probleem weten te achterhalen. Mijn processor stijgt tot 90 graden en uiteindelijk komt het bekende blauwe scherm.

Nu zag ik op internet dat het opnieuw aanbrengen van thermal paste vaker de oplossing is in dit soort gevallen.
Mijn computer heb ik al meer dan 6 jaar, dus het zal niet gek zijn, dat deze vervangen moet worden.

De vraag is eigenlijk:
Welke thermal paste past het beste bij deze processor? Ik kan het nergens op internet vinden en de eenheden waar ze over praten bij thermal paste is mij onduidelijk.

Hopelijk hebben jullie een geschikte oplossing!

Alvast bedankt!

• phpn3rd
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19:57
Deze temperatuur is inderdaad zeer waarschijnlijk de reden van de bluescreens.

Wat thermal paste betreft: dit is niet zozeer afhankelijk van de processor; zolang er genoeg warmte door afgevoerd kan worden is het goed.

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 30-09 16:28
koelpasta kan nooit kwaad om te vervangen, maar wanneer is het voor het laatst geweest dat je je pc stofvrij hebt gemaakt, ook 6 jaar geleden, dan zou ik daar mee beginnen

• Ghanghis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:53

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Aan jou verhaal te lezen zal het merk thermal paste niks uitmaken voor jou gebruik.
Elke paste zal meer dan genoeg prestatie leveren.

Echter zou ik zelf het probleem eerder in de hoek zoeken van een koelblok dat vol stof zit, of een ventilator die brak is en daardoor neit genoeg lucht door het koelblok blaast.

R5 2600x / 5700XT Anniversary

• hankmoody86
Dank je wel allemaal voor de feedback. Op dit moment is het zo dat ik de kast open heb staan en een ventilator erop heb gemikt, anders valt hij om de haverklap uit wanneer ik een spelletje aan zet. Ik ga zkr aan de slag met ontstoffen. Is het handig om dat met een stofdoekje te doen of kan t ook met een lage stand van de stofzuiger?

• r3solution
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Handigste om te doen...hetgeen wat ik altijd doe...een grote (zo schoon mogelijke) verfkwast gebruiken om al het stof los te kwasten. Ik doe dat altijd buiten zodat ik dan al het stof uit de kast kan blazen. Beide zijpanelen eraf... Makkelijk is ook om de ventilator van het cpu koelblok af te halen zodat daar ook alle opgehoopte stof verdwijnt.

Liever niets doen met een stofzuiger. Iets met statische lading. ;)

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20:32
Ik gebruik altijd de compressor :P . Gewoon een keer flink door het koelblok blazen en klaar is kees :) . Nooit geen problemen mee gehad (ik heb het ook nog maar een keer gedaan :+ )

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• hankmoody86
Haha.. oke bedankt mensen. Topaanvulling

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:39

Nemesizz

Untouchable

Als je een compressor (of perslucht) gebruikt, wel even de ventilator tegenhouden dat ie niet dol draait, kunnen ze namelijk kapot van gaan en ze gaan als dynamo fungeren wat soms nare gevolgen kan hebben.

• StevenVR
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16-11-2018
Ik zou gewoon beide zijpanelen eraf halen en er een keer goed met de compressor doorheen spuiten. Let wel op dat je niet heel dicht komt, je wilt natuurlijk geen fragiele componenten beschadigen. Heeft voor mij al altijd geholpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r3solution
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
hankmoody86 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:43:
Haha.. oke bedankt mensen. Topaanvulling
Heb je al wat resultaat geboekt vandaag? :)

[Voor 64% gewijzigd door r3solution op 15-05-2015 01:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:29

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Nemesizz schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:11:
Als je een compressor (of perslucht) gebruikt, wel even de ventilator tegenhouden dat ie niet dol draait, kunnen ze namelijk kapot van gaan en ze gaan als dynamo fungeren wat soms nare gevolgen kan hebben.
Dat is het grootste gevaar nog niet, de kans dat er stof tussen de lagers komt is velen malen groter wat resulteert in een fan die het niet- of nauwelijks meer doet.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True