Beste medetweakers,
Ik heb een database met 100tal bestanden .ddf (wordt ingelezen als tekst).
dit bestand importeer ik naar blad 1.
In deze bestanden staan een tweetal zaken die ik nodig heb.
- datum en tijd Cel B10 en B10.
- meet gegevens Cel B204 t/m B304 .
Die genoemde bestanden doe ik het volgende mee.
- Datum en tijd voeg ik samen in een willekeurige cel en die waardes kopieer ik naar rij1 en dan de eerste lege kolom beginnend in kolom B.
- meetgegevens: die kopieer ik naar de eerste beschikbare kolom in rij 2 t/m 102 en beginnend in kolom B.
in kolom A staan vaste waardes die als As in de grafiek dient.
Ik heb al een macro die de gewenste data naar de goede plek kopieert (zie ingebouwde macro).
nu voeg ik elk bestand met de hand in en activeer de macro maar dit zou ik graag geautomatiseerder willen zien. bijvoorbeeld door een X aantal bestanden aan te klikken oid.
zie mijn voorbeeld.
is dit mogelijk?
zo ja hoe?
alvast bedankt.
Edit:
hopelijk ben ik wat duidelijker zo. heb moeite om me schriftelijk uit te drukken nmlk.
Ik heb een database met 100tal bestanden .ddf (wordt ingelezen als tekst).
dit bestand importeer ik naar blad 1.
In deze bestanden staan een tweetal zaken die ik nodig heb.
- datum en tijd Cel B10 en B10.
- meet gegevens Cel B204 t/m B304 .
Die genoemde bestanden doe ik het volgende mee.
- Datum en tijd voeg ik samen in een willekeurige cel en die waardes kopieer ik naar rij1 en dan de eerste lege kolom beginnend in kolom B.
- meetgegevens: die kopieer ik naar de eerste beschikbare kolom in rij 2 t/m 102 en beginnend in kolom B.
in kolom A staan vaste waardes die als As in de grafiek dient.
Ik heb al een macro die de gewenste data naar de goede plek kopieert (zie ingebouwde macro).
nu voeg ik elk bestand met de hand in en activeer de macro maar dit zou ik graag geautomatiseerder willen zien. bijvoorbeeld door een X aantal bestanden aan te klikken oid.
zie mijn voorbeeld.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
is dit mogelijk?
zo ja hoe?
alvast bedankt.
Edit:
hopelijk ben ik wat duidelijker zo. heb moeite om me schriftelijk uit te drukken nmlk.
[ Voor 55% gewijzigd door Langerakpc op 13-05-2015 15:35 ]