Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• clau89
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 13-05-2015
Hoi allemaal!

Ik kreeg de tip om hier een topic te openen, zelf ben ik niet zo handig maar ik ga mn best doen het duidelijk uit te leggen.

2 maanden geleden een ASUS F551 MAV gekocht.
puur voor administratie/school, beetje surfen.
Al die tijd mega zuinig geweest natuurlijk..

Gisteravond zit ik nog wat op papier te kladden, zet de laptop aan, dingetje opstarten..
tot ik er dus op bezig wilde gaan, en het scherm zwart bleef.

Hij wilde dus niet meer aan, ondanks dat hij aan het stroominfuus hing.
Ik heb 'm blijven proberen op te starten, maar hij geeft geen teken van leven meer.
Even ging de laptop weer aan, en kwamen er allemaal dunne streepjes in beeld..
Nu als ik op de aan knop druk, gaat het groene "aan" lampje even branden, 30 seconden, daarna is
het weer over.
Als ik mn oor tegen de laptop druk hoor ik wel een licht geluidje, er gebeurd van binnen nog wel iets..

Waar ik het allerbangst voor ben is dat ik al mijn bestanden kwijt ben, maar toch zou het ook fijn zijn
als dat apparaat het weer een keertje gaat doen..

Tot zover mijn verstand gaat, zou ik denken...
Als het beeldscherm kapot is, dan zou dat "aan" lampje ook niet na 30 seconden weer uitgaan.
Als de voeding kapot zou zijn, dan zou dat aan lampje ook niet meer gaan branden?

Wie o wie :*)
Bedankt alvast :)

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23-09 14:38
Nieuw gekocht?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02:22

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

clau89 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:43:
Waar ik het allerbangst voor ben is dat ik al mijn bestanden kwijt ben, maar toch zou het ook fijn zijn
als dat apparaat het weer een keertje gaat doen..
Daarvoor maak je dus back-ups. Geen back-up = niet belangrijk zo simpel is het. :)

Haal de HDD en het geheugen er eens uit, begint die dan te piepen of komt er dan een foutmelding in beeld? HDD iig even in een ander systeem pluggen om leeg te trekken (indien deze niet kaput is) daarna gewoon weer in de laptop (en het geheugen ook) en opsturen voor garantie.

[Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2015 13:53]

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 29-09 10:30

TommieW

Numa numa.

Als ik het zo aanhoor, lijkt het mijn dat de HDD nog wel in leven is. Het lijkt meer op een probleem met de videokaart, moederbord of RAM. Gok ik.
Je zou de HDD er uit kunnen halen en in een andere PC kunnen doen. Zo zou je je bestanden kunnen redden. Maak voortaan wel back-ups! Als je zelf twijfelt of je dit kan, doe het dan vooral niet. Zoek iemand op die er wel voldoende verstand van heeft.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:31
Kan je er een extern scherm aan verbinden ? Dan kan je in ieder geval checken of het een HDD of videokaart probleem is ?

Als je de HDD verwijdert en probeert te booten, kan je wellicht achterhalen of het een corrupte Windows installatie en/of bootloop is ?

[Voor 36% gewijzigd door Breezers op 13-05-2015 13:56]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True