Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop ongeveer €600,-

Pagina: 1
Acties:

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 21:36
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk surfen, mailen en films kijken. Verder af en toe wat foto's bewerken. Verder zou het prettig zijn als ik er met redelijke snelheid een virtual machine op zou kunnen draaien. Ik heb niet echt een idee wat daarvoor nodig is. Als dit binnen het budget echt niks wordt, is dat geen punt. Verder verwacht ik Windows 8.1 te draaien.

Wat is je budget?
Ongeveer €600,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Hooguit tijdens vakantie, maar niet dagelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik kom zelf vooral op Lenovo uit, maar ik sta ook open voor andere merken. Verder heb ik natuurlijk het liefst zoveel lelijk voor de laagste prijs, maar besef dat ik consessies moet doen voor deze prijs. Ssd zou leuk zijn, maar zou ik later ook bij kunnen plaatsen.

Zelf twijfel ik nu vooral tussen de Lenovo IdeaPad Z50-75 en Lenovo IdeaPad Z50-70.

http://www.laptopshop.nl/...ad-z50-75-80ec00b8nx.html
http://www.laptopshop.nl/...apad-z50-70-59438687.html

Bij welk van die twee krijg ik het meeste waar voor mijn geld? Of is er voor dat geld iets beters te krijgen?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 13:15
Ligt er net aan wat je eisen zijn. M'n vader heeft laatst op mijn aanraden de Z50-70 bij Coolblue gekocht. Uiteraard daarna voorzien van een SSD en de 1TB HD in een Xpenology build gestopt. Ding is razendsnel, toetsenbord veert wel wat mee in het midden maar tikt wel erg prettig.
Voor gaming moet je echt de AMD-variant nemen, eis je meer CPU-kracht zit je echt vast aan de i5.

Voor de rest zijn het echt identieke laptops, dus het is echt afwegen wat je belangrijker vindt. De Z50-70 heeft uiteraard wel een 2x zo grote HD.

[ Voor 16% gewijzigd door mad-dog op 13-05-2015 13:31 ]

• Rubert
Gamen doe ik vrijwel niet, dus snelheid vind ik belangrijker. De combinatie met de cache SSD van de Z50-75 deed me nog twijfelen. Daar ben ik niet zo bekend mee, dus weet niet of dat nog noemenswaardige snelheidswinst oplevert.

Is het mogelijk om er een SSD bij te plaatsen? Of is alleen vervanging van de bestaande HD mogelijk?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 13:15
Rubert schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:48:
Gamen doe ik vrijwel niet, dus snelheid vind ik belangrijker. De combinatie met de cache SSD van de Z50-75 deed me nog twijfelen. Daar ben ik niet zo bekend mee, dus weet niet of dat nog noemenswaardige snelheidswinst oplevert.

Is het mogelijk om er een SSD bij te plaatsen? Of is alleen vervanging van de bestaande HD mogelijk?
Bijplaatsen is niet mogelijk, maar je hebt uiteraard wel de mogelijkheid de DVD-brander te vervangen door een caddy met daarin de HDD geschroeft.
Een SSHD met 8GB cache gaat je weinig snelheidswinst opleveren, zou daarom ook echt aanraden een SSD te plaatsen. Mocht je de ruimte echt nodig hebben kun je op DX een caddy voor minder dan een tientje bestellen

• Rubert
Oké, bedankt voor de informatie. Ik denk dat het dan de Z50-70 wordt.

Andere voorstellen zijn natuurlijk ook nog steeds welkom.