Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolbert85
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2017
Goedemorgen,

ik heb een vraag over de processor van de Huawei P7 en de Huawei P8 Lite.

De P7 heeft een 1.8 Ghz Quadcore processor.

De P8 Lite heeft een 1.2 Ghz Octacore processor.
Nu lees ik in onderstaand artikel dat de cores van de P8 Lite wel gelijktijdig werken.

http://nl.hardware.info/n...-core-kirin-620-processor

Welke van deze processors werkt icm de 2GB RAM het snelst volgens jullie?

Grt,
Wolbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24
In de P7 zit een Kirin 910T en die heeft GEEN Big.Little architectuur, maar een normale quadcore SoC. Ook in de P7 werken alle cores dus gelijktijdig, net als de 8 cores in de P8 Lite (Kirin 620).

Volgens de Antutu benchmarks is de P8 Lite ietsje sneller dan de P7, maar het scheelt weinig.
De P8 Lite heeft bijna dezelfde GPU als de P7.
De P8 lite heeft wel 2 keer zo snel geheugen als de P7 (64bit dual channel vs. 32bit single channel).

Meer info:
Wikipedia: HiSilicon

Ik zou de P8 Lite nemen.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-05 21:49
die van de p7 werken sneller aangezien die meer megahertz per core hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:25
Staar je niet blind op termen als "octacore" en "quadcore" of op het aantal Ghz waaop een cpu zijn werk doet. Uiteindelijk is de architectuur nog altijd het belangrijkst.

Ik zou hier voor de P8 Lite gaan, aangezien dit big.LITTLE-concept erg geschikt is om telefoons idle energiezuinig te houden en in gebruik toch snel te maken. Ook heeft 64-bit uiteindelijk wel wat meer te bieden dan 32-bit (ook al is dat op dit moment niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
androidfreaker schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:16:
die van de p7 werken sneller aangezien die meer megahertz per core hebben
Als ik zou zeggen dat dit een beetje een domme opmerking is, dan worden de modjes boos op me. Dus ik zeg het niet :X
phpn3rd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:20:
Staar je niet blind op termen als "octacore" en "quadcore" of op het aantal Ghz waaop een cpu zijn werk doet. Uiteindelijk is de architectuur nog altijd het belangrijkst.

Ik zou hier voor de P8 Lite gaan, aangezien dit big.LITTLE-concept erg geschikt is om telefoons idle energiezuinig te houden en in gebruik toch snel te maken. Ook heeft 64-bit uiteindelijk wel wat meer te bieden dan 32-bit (ook al is dat op dit moment niet).
Leuke comment, ware het niet dat de Kirin 620 SoC GEEN (let op: GEEN) Big.Little architectuur heeft. Elke core is een A53 core. Zie ook mijn linkje in post#2.
De nieuwere A53 architectuur i.c.m. de lagere kloksnelheid zal wel resulteren in een lager energieverbruik per core in de Kirin 620 t.o.v. de Kirin 910T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
FlowDesign schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:50:
[...]

Leuke comment, ware het niet dat de Kirin 620 SoC GEEN (let op: GEEN) Big.Little architectuur heeft. Elke core is een A53 core. Zie ook mijn linkje in post#2.
De nieuwere A53 architectuur i.c.m. de lagere kloksnelheid zal wel resulteren in een lager energieverbruik per core in de Kirin 620 t.o.v. de Kirin 910T.
Ah, heb ik even scheel zitten kijken.. Mijn excuses.

In dat geval zal de lagere clock er inderdaad voor (kunnen) zorgen dat het energieverbruik wat lager ligt. Ik ga er eigenlijk vanuit dat delen van de cpu (al dan niet per 2 cores o.i.d.) in- en uitgeschakeld kunnen worden, wat sowieso besparing op zal leveren.

Daarnaast blijft het 64-bit argument natuurlijk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
phpn3rd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:54:
[...]

Ah, heb ik even scheel zitten kijken.. Mijn excuses.

In dat geval zal de lagere clock er inderdaad voor (kunnen) zorgen dat het energieverbruik wat lager ligt. Ik ga er eigenlijk vanuit dat delen van de cpu (al dan niet per 2 cores o.i.d.) in- en uitgeschakeld kunnen worden, wat sowieso besparing op zal leveren.
Goede vraag, daar heb ik het antwoord nog niet op kunnen vinden. Ben wel benieuwd of het mogelijk is :)
Daarnaast blijft het 64-bit argument natuurlijk staan.
Mee eens :Y
Maar met name i.c.m. Android 5.x, anders biedt het eigenlijk weinig voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolbert85
Dus jullie advies is de P8 Lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolbert85
En hoe denken jullie over het scherm van deze telefoons?

P7 heeft een Full HD scherm (441 PPI)

P8 Lite heeft een HD Scherm (294 PPI)

Is dit verschil enorm zichtbaar of is een HD scherm voldoende voor het dagelijkse gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolbert85
Soms speel ik een spelletje of kijk ik wat filmpjes op YouTube....maar verder niet echt....is het scherm van de P8 Lite dan wel goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
Een HD scherm is natuurlijk prima voor dagelijks gebruik. In potentie kan het je wat extra accuduur (al heeft de P7 ook een grotere accu) en performance (minder pixels om aan te sturen) opleveren.

Of je HD in plaats van Full HD genoeg vindt is een persoonlijke keuze die wij natuurlijk niet voor je kunnen maken. Het design van de toestellen is mogelijk ook een punt waarop je zult moeten beslissen.

De keus is: wil je het oudere topmodel of wil je het nieuwste afgeslankte topmodel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolbert85
De processor van de P8 Lite is dus waarschijnlijk sneller/beter.......
En het scherm hoeft voor mij niet per se Full HD te zijn.

Dus ik denk dat mijn keuze dan toch de P8 Lite wordt......of weten jullie misschien nog een toestel wat hierbij in de buurt komt? (ook qua prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:22
Wolbert85 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:29:

Dus ik denk dat mijn keuze dan toch de P8 Lite wordt......of weten jullie misschien nog een toestel wat hierbij in de buurt komt? (ook qua prijs)
De processor van de P8 Lite is misschien ietsje sneller/beter dan die van de P7, maar voornamelijk voor de cijferneukers onder ons. De echte vraag die je moet stellen: ga je het verschil van de processorsnelheid in de praktijk merken? Persoonlijk denk ik dat je er helemaal niets van gaat merken.

Aangezien jij aangeeft dat je het voornamelijk voor Youtube en wat games gaat gebruiken, zou ik juist het scherm als belangrijker ervaren. Voor Youtube en games vind ik een Full HD toch wel een behoorlijke meerwaarde ten opzichte van een HD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wolbert85 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:29:

Voor aankoopadvies is dit forum niet bedoeld. Daarvoor moet je in MAA zijn. We verwachten hier wat meer eigen initiatief ;)

Daarnaast graag de editknop gebruiken in plaats van meerdere keren op rij te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Wolbert85 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:07:
Dus jullie advies is de P8 Lite?
Nee, een Nokia 3210 :Y

Maak gewoon je eigen keuze op basis van wat jou goed lijkt.
Het is geen aankoopadvies topic hier.

Verschillen in specs e.d. kunnen besproken worden, maar ga ons niet vragen waar jij je geld aan uit moet geven.

On-topic: Mijn vorige toestel had 720p op 5 inch en dat was echt prima voor YouTube etc.
Pas als je naar 5,5 inch of groter gaat dan wordt 1080p merkbaar beter is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolbert85
Excuses voor het vele posten......ik zit heb nooit eerder op dit forum gezeten.

Ik vraag ook niet om een aankoopadvies, maar ik vraag wat jullie vinden van deze telefoons of specificaties. Aangezien jullie er veel verstand van hebben.

In ieder geval bedankt voor alle info!
Pagina: 1