Toon posts:

40Gb op Cyrix 133MHz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik een 40Gb schrijf steken in men linux bak? Een Cyrix 133MHz met 48Mb ram. Ondersteunt LBA... meer weet ik niet.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat mainboard is waarschijnlijk zo oud dat je dat wel kunt vergeten. Ik kocht begint vorig jaar een 40GB schijf, en die wou ik toen op een ABit BX6 aansluiten, en zelfs daarvoor had ik een BIOS update nodig om de schijf te laten herkennen. Met een Pentium I bord zoals die Cyrix heeft kun je een dergelijke mogelijkheid niet meer verwachten denk ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

In combinatie met software van de HD fabrikant zou het misschien nog lukken.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een auto met 4 wielen. Kunnen hier electrische ramen op?

Maw: Processor en geheugen doen er niet toe... Het gaat erom of het bios wat op je moederbord zit 40GB schijven herkent. Voor de rest geef ik je weinig kans met zo'n oude pc. Helaas dus.

Verwijderd

MaxBlast en varianten bieden mogelijk uitkomst. Ga ook na of je BIOS te flashen is.

Verwijderd

Topicstarter
He? Wat een vgl. Ik gaf de CPU maar ff om een gedacht van bios te geven.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 17 juni 2001 13:17 schreef HlpDsK het volgende:
MaxBlast en varianten bieden mogelijk uitkomst. Ga ook na of je BIOS te flashen is.
Dat werkt meestal niet/nauwelijks met Linux, en op een BIOS update kun je met een bord van zo'n 5 jaar geleden niet rekenen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
zekers als file servertje :D

anders probeer je het met de software van de fabrikant van de hd
of je koopt een ata 66/100 kaartje ( ongeveer 100 gulden )

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 13:17 schreef Sadness het volgende:
He? Wat een vgl. Ik gaf de CPU maar ff om een gedacht van bios te geven.
Er zijn dan nog een HELEBOEL mogelijkheden hoor. Als het een pentium I is dan heb je nog eindeloos veel combinaties die wel en niet werken. Probeer een typenummer te onderscheiden op het moederbord.

• Palomar
  • Niet online
ik had es gelezen dat Linux je bios omzeilt en die 40GB disk wél gewoon ziet (itt windows).. meer weet ik ook niet maar als het waar is zal iemand je er vast wel meer over kunnen vertellen..

en anders is er altijd nog winlinux :P (www.winlinux.net)

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 13:19 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dat werkt meestal niet/nauwelijks met Linux, en op een BIOS update kun je met een bord van zo'n 5 jaar geleden niet rekenen.
Flashable BIOS chips zijn er al best lang hoor. Ik heb pas nog een mobo uit 1996 geflasht. Met de reden dat ik een 17 GB schijf wilde gebruiken. Die is nu gewon in de BIOS ondersteund :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 17 juni 2001 13:27 schreef HlpDsK het volgende:
Flashable BIOS chips zijn er al best lang hoor. Ik heb pas nog een mobo uit 1996 geflasht. Met de reden dat ik een 17 GB schijf wilde gebruiken. Die is nu gewon in de BIOS ondersteund :)
Welke mobo fabrikant dan? Goeie service, en dat vind je zeker niet bij elke fabrikant ;)

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 13:28 schreef Exirion het volgende:

[..]

Welke mobo fabrikant dan? Goeie service, en dat vind je zeker niet bij elke fabrikant ;)
Abitje

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 17 juni 2001 13:29 schreef HlpDsK het volgende:
Abitje
Ja, ABit heeft goeie support vind ik. Heb zelf een BX6 gehad en nu een KT7 :) Maar ik heb nog een bordje uit '95 liggen van Asus (een TP4XE met P133) die de laatste BIOS in 97 of 98 heeft gekregen.

Verwijderd

Ik heb in m'n eigen bak ook een Abit hangen. KT7-RAID.
Pagina: 1