Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke sheet is door Excel.exe in gebruik

Pagina: 1
Acties:

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 13:51

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Even een klein vraagje, want ik kan zo niet vinden op welke manier je dit zou kunnen doen.
Wij hebben een terminal server waar ik het beheer over moet doen. Soms komt het voor dat Excel.exe door één van de gebruikers wordt opgestart en dan heel veel CPU in gebruik neemt. Meestal nemen we dan contact op met de klant en vragen we of ze Excel kunnen sluiten. Negen van de tien keer zien ze Excel dan niet eens omdat het hier om een gecrasht proces gaat. Ik zou dan graag willen weten welke sheet zo'n process heeft doen crashen.
Als je in de proces monitor Excel.exe bekijkt, dan kun je echter wel alle bestanden van het OS en Office zelf vinden die in gebruik zijn door het proces, maar NIET de sheet zelf. Zelfs niet als Excel gewoon in beeld is.

Je zou denken dat je dit ergens terug zou moeten kunnen vinden. Het zijn ook lokaal geopende bestanden, dus Share and Storage Management vertelt me ook niets... :(

Iemand enig idee?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Met Process explorer kun je zien welke files zijn geopend door een proces. Excel.exe selecteren en onderin kijken. Je moet dan wel lokaal zijn.

Bla bla bla...

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Hmmmm, ik zal eens kijken. Bedankt! :)

-EDIT-
Even gekeken. Ik heb nu drie Excel files open staan, maar ook in process explorer zie ik ze niet terugkomen.
Ik zie onder de file heading \Device\Mup\<pad>\<bestandsnaam>.xslx maar één keer, voor één bestand dus.
De andere twee bestanden komen niet voor in het overzicht. :?

[ Voor 79% gewijzigd door ElCondor op 13-05-2015 11:24 ]

• Elfjes
  • Niet online
vreemd, ik zie alle excel-files die ik open heb. Anders even Find -> Handle or dll -> "xlsx"

Bla bla bla...

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Ah ja, natuurlijk moeten de sheets zelf ook lokaal staan. Dat was notabene mijn specifieke vraag.

:S 8)7

• Elfjes
  • Niet online
Kun je iets speciefieker zijn in wat er nu niet werkt?

Bla bla bla...

Pagina: 1