Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Grado SR60e vrij schel geluid (nieuw paar) normaal?

Pagina: 1
Acties:

• SoundByte
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22-09 16:33
Hallo.

Ik heb de Grado SR60e beluisterd bij een hi-fi winkel en wilde ze meenemen. Echter hadden zij geen nieuw paar (laatste demo-model) dus besloot een andere keer terugtekomen. Verderop kwam ik bij een andere winkel dezelfde hoofdtelefoon tegen. Maar wel nieuw en ik kreeg korting van de zaak. Dus dit was een no-brainer.

Thuis bleken deze verse paar echter heel anders te klinken dan die die ik in een andere winkel had beluisterd.

Mijn impressie is:

*Teveel hoog, vrij schel en blikkerig. het 'ringt' zelfs een beetje
*Het laag lijkt wat minder dan bij die andere (demo-)paar in de winkel
*Het laag/mid is zelfs een graad uit fase naar links toe. Welk nummer ik ook speel.
*heb mijn headphone-amp gebruikt, en ook de iphone waarmee ik in de iwnkel beluisterde.

Omdat de winkel waar ik de demo-paar had beluisterd tapijt had liggen. Heb ik thuis even een kleine deken van het wasrek gehaald en over mijn kop getrokken. Om te luisteren of kamer-reflecties het verschil zouden maken. Maar het geluid blijft schel.

Nu is mijn vraag: Is dit normaal bij een verse paar Grado SR60e?

Ik wil de winkel niet opzadelen met een geopende doos bij evt ruil. Dus wil even wat impressies van anderen lezen en tips vragen voordat ik terugga.

Dank.

[Voor 10% gewijzigd door SoundByte op 13-05-2015 04:08]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 26-09 18:46
Een deken over je kop trekken, je oren schoonmaken en antistatische sokken aantrekken helpt altijd.

De grado's hebben inspeeltijd nodig. Geef het even de tijd.

"Even my lowly just purchased SR60e needed time played to show their true sound and ability which far surpassed the SR60i I had." (van: http://www.head-fi.org/t/722571/grado-e-series/30)

• SoundByte
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22-09 16:33
Ik ben gister teruggegaan naar de winkel en heb een nieuw paar gekregen. De nieuwe paar heeft dus niet waar de vorige paar last van had. Oftewel opgelost.

[Voor 3% gewijzigd door SoundByte op 14-05-2015 16:52]

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True