Toon posts:

Pc+monitor kopen, advies graag :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen

Ik zoek een?
pc+monitor, geschikt voor games,

Wat is je budget?
Ik wil maximaal 1000 euro uitgeven, liever richting 750-900

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil een pc waar je goed games mee kan spelen, maar niet een pc van top kwaliteit van 2000 euro, dat is mij te duur. Ik speel zelf veel World of Tanks, maar ook andere spellen zoals league of legends. Ik zoek een pc die deze spelen zonder problemen kan spelen, dit zijn niet te grootste spellen maar ik moet ze nu wel op lage settings spelen, anders doet hij het amper. Dit wil ik verbeteren, iets beter grahpics en dat hij het snel doet, maar heb de budget niet voor top kwaliteit. verder informatie beneden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen speciaal merk/pc gevonden, maar wel een site, http://gamepc.nl/, waar je de pc zelf in elkaar stelt. en nu komen de vragen.

Zelf ben ik ook een noob met pc's om het maar zo te zeggen. Ik weet er bijna niks van, dus hier wat vragen+achtergrond informatie,

1. De site waar ik was, gamepc.nl, is dat een goede site of niet? zo niet, welke site dan wel?

2. Als ik kies om een pc samen te stellen, moet ik dan van alles een beetje goed doen, of een paar erg goed en een paar een beetje weglaten?

3. Ik ga WoT niet op maximale graphics spelen, maar waarschijnlijk op med/low, dit is om zo hoog mogelijk te presteren. Maximale grahpics is een nadeel in dit spel, erg vervelend met gras etc.

4. Het vorige wat ik had, was alles behalve geschikt om te gamen. ja, het was een laptop 8)7, als ik de stekker eruit deed, deed hij het heel erg slecht in gamen, en als ik de stekker er in deed, deed hij het redelijk slecht, niet erg. Maar het probleem was dat als ik dan in een potje ging, dat mijn laptop uitviel |:( , dusja vandaar dat ik voor wat beters ga.

5. Kortom: Wat is belangrijk in een pc waarin ik vooral wil gamen? niet maximale grahics in grote games maar wel dat het snel gaat zonder problemen zoals: lage fps, beetje haperen, lang laden, op erg lage instellingen nog steeds moeite hebben, ik wil dit veranderen in: goed fps, niet haperen, met goed spel op med/ sommige high graphics goed kunnen spelen.

nou sorry dat ik je met mijn onduidelijk gelul heb verveeld, ik weet gewoon nog niks van pc's,,
maar hopelijk kun je me helpen.

gr deadbambi.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 22:30 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:30

FeaR

In GoT we trust

CEA > DAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide van November, Januari, Maart en Mei is een goed uitgangspunt.

En GamePC is matig en duur. Niet doen. Assemlage kan ook bij Alrernate, Azerty, SiCompunters, MyCom...

Vul je Topic Start ook aan met de vragen uit het DAA beleid :
  • Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
  • Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
  • Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
  • Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
  • Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
  • Ga je overklokken?
Succes!

[ Voor 35% gewijzigd door MK_ op 12-05-2015 22:36 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Haroldtheman
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-01-2022
Nooit een een site gebruiken waar je zelf je pc in elkaar kunt zetten.
Ten eerst, je wordt drastisch beperkt in je keuze. Bij zulke sites gaat het om winst, producten met een hogere winstmarge krijgen voorrang. Veel componenten waaruit je kunt kiezen zijn gewoonweg troep.
Ten tweede, je betaalt een beduidend bedrag voor de "assemblage". Als ik een basis systeem in elkaar zet, kom ik op 1070 uit op de site. Als ik de componenten zelf via tweakers bij elkaar sprokkel kom ik op 870 uit. Dat is een verschil van 200. En om eerlijk te zijn kan ik een beter systeem krijgen voor nog goedkoper als ik zelf de componenten naar believen mag uitkiezen.

Gewoon alle componenten bestellen bij de goedkoopste en zelf assembleren. Scheelt je makkelijk een paar honderd euro's.

Als je een pc op maat wilt, moet je kijken waar het voor dient. Wat ga je ermee doen? Wat voor resolutie ga je draaien. Heb je verder nog randapparatuur of componenten die je mee wilt nemen? Heb je een Windows licentie nodig? etc etc.

Als je op een 1080p resolutie gaat gamen en je verwachtingspatroon stabiel 60+ fps is, dan is dit een goed all-round pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,95€ 181,95
1ASRock B85M Pro4€ 64,95€ 64,95
1Club 3D Radeon R9 290 royalKing€ 309,90€ 309,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 52,01€ 52,01
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,01€ 52,01
1Antec VPF Series 450W€ 44,10€ 44,10
1Crucial BX100 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 848,82

Hiermee zul je veel plezier hebben, zal zelfs de zwaarste spellen op high stabiel kunnen draaien.
Je kunt eventueel een andere behuizing nemen. Deze is wel heel erg basic. Heb gewoon de goedkopere genomen.
Ben voor een goede aftermarkt cooler gegaan, de Tranquillo rev2. Stil en koelt goed.
De stockkoeler is erg mager. Koelt slecht en maakt ook best wat geluid.
Verder neem ik aan dat je niet gaat overclocken.

[ Voor 4% gewijzigd door Haroldtheman op 13-05-2015 00:09 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor de games die genoemd worden, LoL en WoT, is een pc van 800 euro overkill, een overclockbare pentium en een R9 270 is al een leuk setje, scheelt zo iets van 250 euro, en voor de games die jij speelt, merk je geen verschil, sterker nog, een overclocked pentium zal sneller in WoT zijn dan een stock i5 4460, dankzij de beroerde engine van WoT.

En als monitor: VasZaitsev in "(Gaming) Monitor gezocht" legt genoeg uit.

People as things, that’s where it starts.