AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Ik heb inmiddels een paar websites gevonden die de juiste PCB hebben wd 2060-771853-000.
De pc waar ik 'm in had gezet is net 2 weken oud. De voeding: Corsair AX760
Is het verstanding deze te RMA'en?
Flash/EEPROM overzetten is voor zover ik heb gelezen niet iets wat je zelf kan doen iemand ervaring hiermee?
Edit:
Schijf komt uit Feb 2013 er zit dus nog garantie op.
[ Voor 11% gewijzigd door Phasis op 12-05-2015 22:26 ]
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Zou niet weten waarom dat nodig zou moeten zijn. Naast wat firmware die er op staat lijkt me niet dat er in wordt bewaard hoe en waar de data op de schijf staat. Maar wellicht heeft iemand daar een andere visie op
Deze nummers komen exact overeen met wat er op mijn PCB en main chip staat.
Board Number: 2060-771853-000 REV P1
Main Controller IC: 88i9346-TFJ2
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Ik heb even contact gehad met hddzone en ze vertelden dat het noodzakelijk is die Flash/EEPROM over te zetten.
Ook ben ik wel benieuwd hoe dit kan gebeuren. Is het de schuld van de voeding? Moet ik deze RMA zenden.
PC doet het gewoon.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
normaal is er bij een kortsluiting of spanningspiek een kleine SMD overspanningsdiode die er uit brandt, maar de schade die jij hebt is echt heel erg....
ik zou toch eens contact opnemen met WD en de foto's/serienummer doorsturen ?
p.s: heb je wellicht een verkeerde, externe voeding gebruikt ?
[ Voor 10% gewijzigd door Breezers op 13-05-2015 17:09 ]
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Ja ik was ook goed geschrokken, rookwolk en een net nieuwe PC.Breezers schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:03:
Ik blijf dit fenomeen heel erg apart vinden;
normaal is er bij een kortsluiting of spanningspiek een kleine SMD overspanningsdiode die er uit brandt, maar de schade die jij hebt is echt heel erg....
ik zou toch eens contact opnemen met WD en de foto's/serienummer doorsturen ?
Ik heb even gebeld maar geen succes. Garantie is 2 jaar volgens de medewerker.
Losse PCB's doen ze niks mee. En als je die er af zou schroeven vervalt direct je garantie kreeg ik te horen.
Ik bedoelde dat het meer op een productiefout leek (garantie of niet)Phasis schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:26:
[...]
Ja ik was ook goed geschrokken, rookwolk en een net nieuwe PC.
Ik heb even gebeld maar geen succes. Garantie is 2 jaar volgens de medewerker.
Losse PCB's doen ze niks mee. En als je die er af zou schroeven vervalt direct je garantie kreeg ik te horen.
gooi die foto eens via Twitter naar WD, wellicht kunnen zij je iets meer vertellen ?Phasis schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:36:
Ja maar hoe ga je dat bewijzen. En dan zal ik toch meer hierover moeten kunnen vinden via Google.
Ik heb een berichtje op twitter geplaatst.