Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Ik zoek een?
(Gaming) Monitor

Wat is je budget?
+-150 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de monitor gebruiken om games op te spelen en andere dingen. Bijvoorbeeld, browsen etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Dit heb ik zelf al gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AOC i2369Vm Zwart€ 146,90€ 146,90
1BenQ GL2450 Zwart€ 128,01€ 128,01
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 154,90€ 154,90
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 169,-€ 169,-
1Samsung S24D590PL Zwart€ 168,90€ 168,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 767,71

Mijn vraag is een beetje advies! Wat is de beste keuze? Waarom? Het mag ook een andere monitor uit de pricewatch zijn hoor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar Componenten Aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Heeeeuuul simpel:
Die iiyama X2483.

Waarom?
AMVA
Waarom?
Weinig backlightbleeding, voor LCD hoog contrast, goede kleuren, goede kijkhoeken, geen banding, goede inputlag, weinig ghosting, PWM free backlight

Of als het ook op 22" mag, de 60 euro goedkopere GW2265HM van Benq, alle voordelen van de Iiyama, maar iets kleiner, en veel goedkoper.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Volledig mee eens!

De pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is echt een prachtige monitor.

Onlangs nog voor een vriend aangeschaft en wat een prachtige monitor!

De perfecte allround monitor met goed contrast, diepe zwartwaarden en lage responstijd. Verder inderdaad geen IPS glow dus zelfs bij langdurig gebruik rustig aan de ogen.

Wat mij betreft voor jouw budget echt de beste koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Eens, beste scherm wat er tussen staat, en ook het beste scherm in die prijscategorie. De TN-panelen erin staan wil je niet, het werk van de duivel }) Slechte kleuren, contrast, kijkhoeken... AMVA is eigenlijk exact het tegenovergestelde, veel fijner om nasr te kijken.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik weet anders helemaal niks van die TN schermen hoor, jij zegt het altijd wel, maar het aan mij vragen, nee hoor. Die valse insinuaties altijd :(

Het was mijn buurman, die van nummer 664.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het is een beetje jammer dat TFT Central noch PRAD ook maar één van de schermen die jij in je lijste hebt staan heeft getest. Hardware.info test een stuk minder goed en heeft beide iiyama's niet getest, maar de overige drie wel. Het wordt dus lastig om echt een weloverwogen keuze te maken, maar als ik af ga op ervaring en intuïtie zou ik ook voor de X2483HSU gaan.

iiyama is over het algemeen gewoon beter dan AOC en BenQ. Samsung staat ongeveer op gelijke hoogte als iiyama, maar heeft de afgelopen jaren een erg wisselende kwaliteit, met uitstekende schermen, maar ook veel matige schermen. Daarnaast ben ik niet heel erg fan bij PLS tot nu toe. Het contrast is nog lager dan op LG Display AH-IPS, vaak nog meer last van backlight bleeding en het kleurbereik is op veel PLS panelen zeer onhandig gekozen, met zowel de nadelen van wide gamut als van standard gamut.

De AU Optronics AMVA+ panelen zijn dan een stuk beter, vooral het contrast zal een enorme vooruitgang zijn.
Pagina: 1