Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iftert
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09-08 19:00
Hallo mede tweakers, ik word een beetje moe van mijn lieve pctje.

Als ik hem grafisch belast valt de PC uit en kan ik hem pas weer aanzetten als hij van het stroom is afgezet.

Nu had ik hier al last van toen ik mijn oude systeem nog had, En daarom heb ik dat systeem vervangen. Ik had een 1e gen i7

Nu heb ik een AMD FX-8350 4,0 GHz
Asus M5A97 R2.0
8 GB werkgeheugen met 1866GHz
240 Kingston SSD
2x een 1 TB HDD Toshiba
en daarnaast een 700 Watt voeding
mijn VGA kaart is : MSI R6950 Twin Frozr III OC
Met Windows 7 Ultimate

Hierop heb ik 3 schermen staan, 2x een 19" en 1x een 24"

Ik speel bepaalde games die mij niet grafisch lijken, en games die wel grafisch zijn en bij beide valt de PC uit na een bepaalde tijd. Maar de games kan hij wel gewoon op grafisch de hoosgte standen spelen, hij heeft geen moeite om de games weer te geven

Het ene spel is FM 2015, hierbij valt hij uit als ik de wedstrijd in 3D wil kijken, dit doet hij pas bij de 2e of 3e wedstrijd die ik achter elkaar speel.
En het andere spel waarbij ik er ook last van heb is : WarThunder

Bij andere games zoals TmNationsForever, Begiege en Sniper Elite 3 heb ik hier nog geen last mee gekregen (ik speel deze spellen dan ook wel een stuk minder)

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb :

- Een nieuwe windows installatie
- Een andere CPU (van i7 naar AMD 8 core)
- Een andere SSD (ook maar meteen geupgraded)
- Ander werkgeheugen (2x 4GB 1333)
- De voeding vervangen voor een andere 700 Watt voeding

Vandaag heb ik hem dan met een andere VGA kaart getest, en ook bij deze VGA kaart valt hij dus uit. Ook stond de PC achter een masterswitch, en deze heb ik ook vervangen voor een normaal stekkerblok

(de PC staat niet op rand aarde bedenk ik mij nu, maar het lijkt me vrij onlogisch)

Wie o wie kan mij helpen... ik word er een beetje heel erg kriegel van... :( :( :( :'(

Als je je veters niet strikt heb jhe kans om te vallen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:43
Het moederbord is 4+2 fasen, dat is niet echt fijn voor een octocore.

Leuk dat je de voeding hebt vervangen maar welk merk en model hebben we het over?

Mijn blog; Floating Points

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het gaat niet om het aantal fases, maar de stroom die de fases totaal kunnen leveren.

En omdat het al voorkwam bij zijn vorige systeem, kan dit het niet zijn.

De vraag is dus welke onderdelen zijn hetzelfde gebleven?
En welke twee voedingen heb je geprobeerd?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iftert
Ik had een Thermaltake Toughpower 750

en er zit nu een vrij goedkope andere voeding n van 700 watt, (onbekend merk)

[Voor 46% gewijzigd door Iftert op 12-05-2015 22:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Die zou ook best wel eens aan zijn einde geweest zijn.
en er zit nu een vrij goedkope andere voeding n van 700 watt, (onbekend merk)
En dat is een voeding die ontploft en je PC sloopt als je er meer dan 300W uittrekt? :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iftert
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:02:
[...]

Die zou ook best wel eens aan zijn einde geweest zijn.

[...]

En dat is een voeding die ontploft en je PC sloopt als je er meer dan 300W uittrekt? :P
naja, ding koste 7 tientjes. dat zou volgens jou statistiek een net aan goede moeten wezen. Maar dat vind ik dus al goedkoop :)

Dat lijstje van Nitrox dus :) (sorry)
Maar ik zal eens kijken of ik nog garantie heb op die voeding van Thermaltake, schijnt 5 jaar op te zitten.

[Voor 3% gewijzigd door Iftert op 12-05-2015 23:05]

• laurensschu
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 06-12-2018
Doet hij het meteen weer als je de stekker er uit haalt en weer terug er in steekt? Duurt het dan weer de zelfde tijd voordat hij uitvalt?

Als je hem even laat staan kan je hem dan ook weer aanzetten zonder de stekker eruit te halen?

Heb je al gekeken of hij bij een grafische benchmark test het zelfde doet? Of blijft hij dan wel aan?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02:32

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Iftert schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:04:
[...]

naja, ding koste 7 tientjes. dat zou volgens jou statistiek een net aan goede moeten wezen. Maar dat vind ik dus al goedkoop :)
Een tientje per 100W is inderdaad een goede richtlijn, maar dat neemt niet weg dat je voor 7 tientjes beter een stevige 500 - 550W voeding kan halen voor dit systeem dan een matige 700W voeding.

Maaruhm, welke voeding hebben we het nu over?

• frankym
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 15-09 20:47
Wel leuk dat jullie het allemaal hebben over de voeding.
Maar hoe heet wordt je cpu eigenlijk?

Klinkt wel een beetje als een thermische trip.
Wat voor koeler heb je.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:16
Ik denk ook aan een temperatuur uitval, vermoedelijk word je grafische kaart te warm, probeer is meer koeling er op te zetten.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iftert
Nee, het heeft niet te maken met de temperatuur. Dat was het 1e wat ik controleerde. de CPU is rond de 30 graden. en mijn GPU is rond de 50 graden. (volgens speccy)

Maar elke keer dat de PC uitviel heb ik mijn hand op de CPU en GPU gelegd en die was niet eens warm tot heet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iftert
D4NG3R schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:23:
[...]

Een tientje per 100W is inderdaad een goede richtlijn, maar dat neemt niet weg dat je voor 7 tientjes beter een stevige 500 - 550W voeding kan halen voor dit systeem dan een matige 700W voeding.

Maaruhm, welke voeding hebben we het nu over?
http://www.xilence.de/en/...series/gaming-series.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:38
Dan zou ik het toch eerst proberen met een goede kwaliteit voeding, bijv. een Seasonic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:10

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Iftert schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:42:
Nee, het heeft niet te maken met de temperatuur. Dat was het 1e wat ik controleerde. de CPU is rond de 30 graden. en mijn GPU is rond de 50 graden. (volgens speccy)

Maar elke keer dat de PC uitviel heb ik mijn hand op de CPU en GPU gelegd en die was niet eens warm tot heet
Op het koelblok bedoel je? Als het koelblok niet netjes aansluit (of teveel/te weinig koelpasta) dan gaat het koelblok dus niet warm zijn, maar je CPU (of GPU) wel overhitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:16
Een koelblok van je GPU 50 graden kan ook warmer zijn.... Probeer is een goed temp programmaatje

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iftert
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:06:
[...]

Je kunt er vanuit gaan dat je dan geen 700W voeding hebt gekocht en een slechte koop hebt gedaan. Xilence verkoopt meer leugens dan voedingen. ;)
:)

Ik zal eens proberen mijn garantie te krijgen op die Thoughpower :) En dan hoop ik echt dat dit het probleem oplost. verschrikkelijk om alles met lage kwaliteit te spelen :P

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
Njaaaa

Heel veel 12V lijnen met elk niet erg veel Ampères. Laten we zeggen dat die stroom ratings 25% overdreven zijn, dan blijft er van de 20 A nog 16 A over... en van de 18A lijnen nog ~16A. Da's een beetje weinig voor een Radeon 6950.

Als mijn voeding slecht is, wordt ik ook langzaam. :+

[Voor 6% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 16-05-2015 01:42]

• jcvjcvjcvjcv
Zolang we niet de precieze verdeling van die lijnen over de aansluitingen weten kan het ook best wel zo zijn.
Nee, waarom zou bij een mindere voeding de OCP beveiliging strenger zijn afgesteld? Dat slaat gewoon nergens op.

AMD Nieuwsdiscussie

• jcvjcvjcvjcv
Kan toch ook gewoon dat 'ie het niet trekt en het voltage zakt tot een niveau waar de PC niks meer mee kan?

Lijkt me verder nogal logisch dat die OCP wel strak staat afgesteld, zeker in vergelijking met de opgeklopte specsheet. In tests zie je het ook regelmatig terug dat goedkope voedingen niet kunnen leveren wat er op de sticker staat.

• Iftert
Zow.. Dus een andere voeding er in, en de PC lijkt dat te kunnen waarderen, nog niet uitgevallen.

Niet verwacht dat een nieuwe wat goedkopere voeding dit probleem zou kunnen veroorzaken. (het was niet de goedkoopste)

naja, in een coolermaster kast, behoort een coolermaster voeding zullen we maak denken :)

Dank u voor de tips. Ik heb weer een goed werkende PC.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True