Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-09 20:06

3raser

Onderdirecteur

Topicstarter
Ik heb een TP-Link TL-WA801N (de nieuwe versie) en ik wil deze gebruiken als bridge om een netwerk camera aan mijn draadloze netwerk te koppelen. De camera heeft zelf geen wifi maar alleen een UTP aansluiting.

Ik heb het accesspoint als bridge ingesteld en heb de camera een vast IP adres gegeven met mijn router als gateway. Ik kan de camera niet pingen vanaf mijn pc, maar wel vanaf het accesspoint zelf. Ik heb de camera ook ingesteld op DHCP om te zien of dat werkt, maar hij krijgt dan geen IP adres uitgedeeld van mijn router.

De verbinding ziet er dus als volgt uit.
Camera --UTP--> TL-WA801N --Wifi--> Router (Accesspoint)

De omschrijving die het accesspoint geeft is als volgt:
Bridge with AP - In Bridge with AP mode, this device can be used to combine multiple local networks in distant hard-to-wire distant together to the same one via wireless connections. While bridging with other APs, this device can also act as an access point at the same time to create a local wireless network for all Wi-Fi devices.
Wat doe ik verkeerd? Is het uberhaupt mogelijk om een bridge op deze manier te gebruiken?

• 3raser

3raser

Onderdirecteur

Topicstarter
Niemand die weet hoe je een TL-WA801N als bridge in kan zetten?

• JTT
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17-09 12:45

Klopt het dat je bij je AP deze setup krijgt?

Zo ja, dan is misschien de Client-mode het proberen waard.

Have you tried turning it off and on again?

• 3raser

3raser

Onderdirecteur

Topicstarter
Bedankt, JJT. Dat werkt precies zoals ik gehoopt had.

• JTT
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17-09 12:45
Fijn om te horen dat dit het probleem heeft opgelost :)

Have you tried turning it off and on again?

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True