Beveiligen USB stick met wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:58
Of het in het juiste subforum staat weet ik niet zeker, misschien hoort dit bij 'opslag'

Ik zou graag mijn USB stick willen beveiligen met een wachtwoord. Liefst op een manier waardoor er geen beveiligde map op de stick staat, maar er een wachtwoord nodig is om de inhoud van de drive zichtbaar te maken. Een niet te kraken encryptie is niet nodig, er staan geen staatsgeheimen op ;). Het gaat mij er vooral om dat alleen ik toegang heb, en niet een toevallige vinder. Daarnaast gaat het mij vooral ook om het gebruiksgemak, dus hij moet liefst in elke machine ongeacht het OS werken.

Bestaat er zo iets? Ik kom een hoop freeware tegen maar het ziet er niet allemaal even betrouwbaar uit. Dus ik dacht, laat ik het eens proberen bij mijn mede-tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dus hij moet liefst in elke machine ongeacht het OS werken
Nee; definieer elke machine ongeacht OS. Sommige mensen hebben nog XP, anderen hebben bleeding-edge Linux.

Ik zou bijna zeggen: is een (kleine) (betaalde) cloud-opslag niet een beter idee? Vaak bereikbaar via een browser en gekoppeld aan 1 account van jou.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

De beste manier om je pr0n te beveiligen is TrueCrypt Portable. Dat heb ik paar maanden geleden gebruikt and worked like a charm.

Interessante quote van een andere gebruiker over een TrueCrypt feature wat wel erg vet is:
For those who don't know, that's a drive within a drive i.e. you make a 200gig container with a password and then you can make a, say, 50Gig container within that container with another password.

Dependent on which password you use you will access that information.

The point is, if you are forced to open one container there is nothing to indicate there is also a hidden container so it looks like they have access to all the information but don't.

[ Voor 78% gewijzigd door Koninkje op 12-05-2015 21:15 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
MAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:12:
[...]

Nee; definieer elke machine ongeacht OS. Sommige mensen hebben nog XP, anderen hebben bleeding-edge Linux.

Ik zou bijna zeggen: is een (kleine) (betaalde) cloud-opslag niet een beter idee? Vaak bereikbaar via een browser en gekoppeld aan 1 account van jou.
Met Windows 7 t/m 8.1, met en zonder admin rechten ben ik al erg tevreden! Al zou ik het fijn vinden als het ook op Mac OS werkt. Linux heb ik vrij weinig mee te maken, hetzelfde geldt voor de oudere besturingssystemen. Ik heb de stick al gekocht, anders was je suggestie misschien een betere optie geweest inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door LeBrun op 12-05-2015 21:16 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

LeBrun schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:14:
[...]

Met Windows 7 t/m 8.1, met en zonder admin rechten ben ik al erg tevreden! Ik heb de stick al gekocht, anders was je suggestie misschien een betere optie geweest inderdaad.
BitLocker & BitLocker to Go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
Windows 7 weet ik even niet maar voor Windows 8 zou je een met bitlocker encrypted VHD op de USB-stick kunnen zetten.

Zie je wel een .vhd bestandje zodra je de USB inplugt.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 12-05-2015 21:16 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ramon schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:16:
Windows 7 weet ik even niet maar voor Windows 8 zou je een met bitlocker encrypted VHD op de USB-stick kunnen zetten.

Zie je wel een .vhd bestandje zodra je de USB inplugt.
Windows 7 kan ook een VHD mounten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Ik dacht dat ik voor Bitlocker W8.1 pro nodig had, klopt dat? Deze heb ik niet, dus dan zou ik hem even bij iemand die dit wel heeft moeten encrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Klopt, je zal een Pro/Enterprise moeten hebben van Windows 7 of Windows 8.1.

Maar, even heeeel simpel gedacht: http://softwareandi.blogs...and-password-protect.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
MAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:22:

Maar, even heeeel simpel gedacht: http://softwareandi.blogs...and-password-protect.html ?
Ik wil er een hoop mappen en bestanden in bijhouden en bewerken, winrar is dus niet zo handig. Wel een goede suggestie!

Kan ik hem encrypten met bitlocker op een pc met w8.1 pro om hem later te gebruiken op een notebook met de standaard windows 8? of heeft dan ieder apparaat waarop ik hem wil lezen pro of enterprise nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

http://windows.microsoft....e-bitlocker-to-go-reader:)

Ik heb helaas geen legacy systemen draaien dus kan ook niet beoordelen of To Go werkt op een Windows 7 Home machine, bijvoorbeeld. Volgens het artikel werkt het wel op Vista of XP.
LeBrun schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:57:
[...]

Ik wil er een hoop mappen en bestanden in bijhouden en bewerken, winrar is dus niet zo handig. Wel een goede suggestie!
WinRAR is niet heel slecht; als je al je bestanden in 1 archive gooit, kiest voor "No Compression", is het alsnog vrij snel openen/wijzigen/schrijven van een bestand.

[ Voor 43% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
MAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:59:
http://windows.microsoft....e-bitlocker-to-go-reader:)

Ik heb helaas geen legacy systemen draaien dus kan ook niet beoordelen of To Go werkt op een Windows 7 Home machine, bijvoorbeeld. Volgens het artikel werkt het wel op Vista of XP.
Ik ga het eens proberen, erg bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

MAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:22:
Niet helemaal ;)

BitLocker Drive Encryption and BitLocker To Go require a Professional or Enterprise edition of Windows 8, or 8.1, or the Ultimate or Enterprise version of Windows 7.

Overigens mijn voorkeur zou ook naar BitLocker Drive Encryption and BitLocker To Go gaan :)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
OS onafhankelijk?

Wat je zoekt is denk ik EncryptStick:

http://www.encryptstick.com/

Windows, Linux en Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!