Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:55
Ik zoek een?
Een nieuwe telefoon (note 4), met abonnement

Wat is je budget?
Is geen issue.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit momenteel bij vodafone, dus heb me daar georiënteerd, ik heb geen zin in moeilijk doenerij dus koop het maar direct bij de bron.

Ik heb normaal altijd een 2 jarig abonnement. Jaren terug had ik een Galaxy S2, na 2 jaar abonnement omgezet in een sim-only, wat eigenlijk de domste move was die ik kon doen.

Nu zit ik op de dag af 4 maanden voor mijn simonly weer af loopt en heb in de tussentijd nog een keer de S2 ingewisseld voor een Note 2, welke ik dus los heb gekocht.

Nu mag ik dus verlengen en eventueel met toestel. Gezien ik nu een Sim-only Red abonnement heb met 2gb data waar ik 39 euro voor betaal zou ik gek zijn als ik daar nu niet iets voor neem met een toestel, wat met bijbetaling een nog goedkoper abonnement oplevert met 7gb data.

Ik wil dus de Samsung Galaxy Note 4 met een Vodafone Red Super abonnement want nu met de actie 6+1 gb data geeft en het onbeperkt bellen en sms-en.

Als ik kies voor 1 jaar, dan ben ik het goedkoopste uit met €485 aan toestelkosten en een abonnement van 35 euro per maand. Na 1 jaar kost het me totaal €881.

Bij 2 jaar zijn de kosten het goedkoopst met 38 of 43 euro per maand met respectievelijk €265 of €145 bijbetaling voor het toestel. Na 2 jaar kost het me dan €1177.

Als ik de abonnementskosten verdubbel zou in theorie het 2 jaar abonnement €100 euro goedkoper zijn.
Met de kosten van 1 jaar (maar dan x2) van €1277 tegen het 2 jaar abonnement wat €1177 kost.

In het geval van sim-only betaal ik 34 of 33 voor respectievelijk 1 of 2 jaar voor hetzelfde abonnement.
Met een toestel dat los snel tegen de €600 aan loopt ben ik met 1 jaar onder aan de streep ruim €1000 lichter en met 2 jaar €1390. Als je dat afzet tegen een abonnement mét toestel is dat dus geen goede deal.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is wijsheid. Ik ben op zich wel graag up to date, en de note 2 kan vandaag de dag nog prima meedraaien, dus ik verwacht eigenlijk dat de note 4 ook gemakkelijk 2 - 4 jaar mee kan.

Maar wellicht is er over een jaar weer een leuk toestel of de 'Note 5' en dan zou ik na een jaar alweer kunnen vernieuwen en is de huidige note 4 nog een paar centen waard om te verkopen tegen die tijd.

Geld is het probleem niet, en nu ik 40 euro per maand betaal voor sim-only zijn mijn maandelijkse lasten nauwelijks anders met een nieuw abonnement.

Ik zit overigens goed bij vodafone, dus overstappen naar een goedkopere (en waarschijnlijke slechtere) provider is voor mij niet noodzakelijk.

Wat zou jij doen in mijn schoenen?
[A] Abonnement met 485 euro toestelkosten en 33 euro per maand voor 1 jaar.
[B] Abonnement met 145 / 265 euro toestelkosten en 43 / 38 euro per maand voor 2 jaar.

Glazenbol argument : Wellicht over 1 jaar nieuw toestel nemen of gewoon de 2 jaar uitzitten want toestel is high-end en kan misschien nog wel langer mee dan die 2 jaar.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:32
misschien een stom vraagje, maar hoe kom jij op 33 euro voor 1 jaar met vodafone?
ik zit ook in een soortgelijke dillema, maar ik zit op 37 per maand

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:54
Zoals Aggressor ook aangeeft, hoe kom je op 33 euro voor 1 jaar?
Als ik ga kijken kost 1 jaar 37 euro per maand en 2 jaar 36 euro per maand en dat is dan ook nog eens bij sim only.

Kijk ik dan wat de Note 4 kost bij hetzelfde abonnement, dan is de prijs in beide gevallen 47 euro per maand plus nog eens 484,99 (1 jarig) of 364,99 (2 jarig) voor het toestel. Overigens kun je daar wel nog kiezen voor verschillende opties:

Eenmalig € 364,99 en € 10,00 korting p.mnd.
Eenmalig € 264,99 en € 5,00 korting p.mnd.
Eenmalig € 144,99 en € 0,00 extra p.mnd.
Eenmalig € 54,99 en € 5,00 extra p.mnd.
Eenmalig € 0,00 en € 10,00 extra p.mnd.

[ Voor 27% gewijzigd door Audiowaste op 13-05-2015 15:14 ]

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:54
Overigens nog een andere vraag, je betaalt op dit moment 39 euro voor een abonnement met 2 GB (en onbeperkt bellen en sms-en neem ik aan). Nu is er de aanbieding voor 7 GB per maand voor 39 euro per maand, wat nog steeds veel geld is naar mijn mening.

Heb je die 7 GB ook daadwerkelijk nodig of volsta je al met 2 GB? Hoeveel bel je per maand?
Misschien kom ik nu wel wat bot over, maar het lijkt een beetje alsof het je niet zo veel interesseert hoeveel je per maand moet betalen.

• Seoulsfinest
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 11:30
Audiowaste schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:31:
maar het lijkt een beetje alsof het je niet zo veel interesseert hoeveel je per maand moet betalen.
Dat idee krijg ik ook als ik je verhaal zo lees. Ik snap daarom je vraag ook niet. Zoals je zelf aangeeft, geld is geen probleem dus kies dan gewoon voor een 1 jarig contract zou ik zeggen. Hierdoor kan je na een jaar alweer kijken naar een nieuw toestel aangezien je aangeeft graag up-to-date te zijn.

Verder is het fijn dat je goed zit bij vodafone maar dat betekend niet dat andere/goedkopere providers ''slechter'' zijn. Waar basseer je die uitspraak op?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
En waarom was sim only het domste wat je kon doen, in veel gevallen is dat goedkoper, en het geeft je vrije toestel keuze en je zit niet met branded software op losse toestellen als je het goed doet.

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik zou als geld geen rol speelt altijd kiezen voor meer bijleggen en een 1-jaar abonnement, maar dat is wel echt een persoonlijke voorkeur in mijn ogen. Ik vind lagere maandkosten prettiger. Je geeft aan direct bij de provider te willen kopen ivm met "gedoe" in feite, maar dat is wel zonde. Als je bij een webshop hetzelfde abonnement afsluit ben je al veel goedkoper uit (los van de keuze 1 of 2 jaar) en meer gedoe is het absoluut niet.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:32
hopelijk hoor ik nog van je BLACKFM! ik heb ook wel interesse in de bundel van 33

-edit-

dat is zeker de friends family bundel?

[ Voor 24% gewijzigd door Aggressor op 17-05-2015 19:56 ]

Pagina: 1