Toon posts:

Iets is er dood in m'n PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz. Ik was bezig met m'n waterkoeling nu eens netjes in te bouwen in m'n kast. Ik had dus de waterkoeling losgehaald, slangen op maat gemaakt, enzovoorts. Nadat ik de isolatie door neopreen vervangen had, en het waterreservoir in m'n kast ingebouwd had, heb ik de zooi weer in elkaar gezet.

En raad eens: er is geen licht uit m'n PC te krijgen. Zonder proc doet-ie nog braaf taaaa-duuuu-taaaaa-duuuu uit 't speakertje (ASUS A7V133), met proc he-le-maal niks. Geen piep, geen errorcode, geen licht.

Klooien met het batterijtje en die niet-gemonteerde jumper om settings te resetten, weghalen potloodstreepjes op proc, nameten voedingsspanningen, naar default zetten van alles, alle kaarten behalve de vidkaart eruit, noem het maar op, het haalde niks uit.

De proc ziet er ook nog normaal uit. Geen afgebrokkelde cores, geen oververhittingsverschijnselen, geen abnormale warmteproductie (zowel te hoog als te laag), niks.

PC heeft ook al 48 uur uitgestaan; dat hielp ook al niet.

Iemand nog enig idee? Of zou het een gevalletje AV133 'garantie' / aanschaf andere TB zijn?

Verwijderd

copperspace die contact maakt met de koperen dingetjes op je AMD??

proc proberen bij iemand anders??

???

zelf taaa-duuuu-taaa-duuu roepen als de proc erin zit?? LOL!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Heb je je geheugen al vervangen ?
Is je core intact ?
Is je mobo nat geworden ?
Maakt er iets contact op je mobo.
Heb je een andere socket A cpu om te testen ?
Heb je al geboot met de INSERT key ingedrukt ? (standaard settings mobo).

Ehh. andere vgakaart ?
Anders.. denk ik dat je cpu overleden is, aangezien je mobo wel piept als je je cpu eruit haalt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

grote kans dat het mobo is overleden.
ik had eerst het zelfde met een asus p2b en dat mobo was dus gaar.

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
je cpu is kapoet :(
ik heb precies hetzelfde gehad helaas :(

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz. Ik vrees dus dat 't einde mooie 900MHz AFFA core is....

Wel vreemd. Het enige dat ermee gebeurd is, is het eraf halen van het waterblok, en het er weer opzetten van het ding. Geen water erbij, geen andere rare dingen, geen zachte/luide krak, niks.

Helaas heb ik geen andere TBird of Duron liggen :(

't is nu dus nog vervelender dan ooit, want vrijdag is 't de laatste editie van TakeOver (www.takeover.nl), en voor als ik voor woensdag een stukkie elektronica werkend op kan leveren, dan levert me dat 2000 piek op. Raad eens waar de data staat? Juist: op 't RAID array.

De standaard trap-de-open-deur-in vraag waar ik eigenlijk TFS voor moet gebruiken: welke TBird is momenteel de beste? 1.33 AXIA? En welke winkel levert deze snel?

Verwijderd

heb ik ook gehad met een duron
hij deed nix mobo en voeding waren nog perfect. bij winkel hebben ze hem nog getest en ja hij was dood maar zonder oorzaak er was nix aan te zien, maar wel dood. gelukkig had ik nog garantie.
ik hoop jij ook?
mzzls

Verwijderd

ik weet vastwel iemand die voor de helft van die 2000 gulden ff snel ze proc op wil sturen :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
BALEN MAN !

wat je zou kunnen proberen:
sloop je watercool spul eraf, en zet er een nette spirekoeler ofzo op.

Ga er dan gewoon mee naar de winkel waar je de boel hebt gekocht, en vraag wat er aan de hand is :P

Als ze een beetje service verlenen, testen ze wel ff een andere proc voor je...

[tip]
hang er ff een 500MB hdtje in ofzo, en als het werkt in de winkel kopier dan je documentjes ff naar die hd...

met wat geluk krijg je onder de garantie wel een nieuwe proc, houd je gewoon van de domme, zeg dattie het gewoon ineens niet meer deed >:) (klopt toch :P )

succes

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Hmmz heel erg suck voor je DaBit, en ja klinkt als een dooie proc...de snelste tbird op het moment (de 1400) is algemeen verkijgbaar...kost bij space promotion (beetje rare toko naar mijn mening) 619 pieken, http://www.tweakers.net/pricewatch/17942
staat de rest van de aanbieders.

suc6

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb je je cpu nog uit de socket gehad? ik had ook zoiets gisteren. Er zat volgens mij een stofje ofzo in. Toen heb ik de cpu er weer uit gehaald, en paar keer in de socket geblaast, en toen deed ie weer! :)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op zondag 17 juni 2001 13:46 schreef DaBit het volgende:
't is nu dus nog vervelender dan ooit, want vrijdag is 't de laatste editie van TakeOver (www.takeover.nl), en voor als ik voor woensdag een stukkie elektronica werkend op kan leveren, dan levert me dat 2000 piek op. Raad eens waar de data staat? Juist: op 't RAID array.
offtopic:
Ey Dabit man .. ga jij ook naar takeover ?
andere tweakers die gaan ff melden kunnen we elkaars kastjes IRL begluren :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• E-Vix
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Klinkt alsof je processor inderdaad kapot is... Kan je niet even van een vriend of een kennis zijn processor lenen zodat je in ieder geval kan checken of het echt je processor is?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Yup, proc heb ik er ook al uitgehad. Maakte niks uit.

PC terugbrengen en doen alsof ik stom ben zal niet werken. 't is namelijk wel typisch dat er opeens een A7V133 ipv een A7V inzit; en dan ook nog eens voorzien van anti-condens maatregelen.

Proc terugsturen zou kunnen, maar ook daar ben ik een keertje luchtig met een 1200 schuurpapiertje overheengeweest om minuscule braampjes in de letters ff weg te werken. Dat valt ook op, dus.

Hmmz, 't komt dus echt wel exact op het verkeerde moment. Tot dinsdag ff hard werken voor dat protoding (software kloppen), en daarna is vrijdag opeens heel kort dag. Grmblz.

Nou nog ff ergens een leenprocje vandaan toveren om te zien of 't idd de proc is.

Verwijderd

Waar woon je?
(ik heb nog een half afgebouwd tb 1100 sys staan dus.....)
edit/
Damn, in Oss, ik in Den Haag :(
/

Verwijderd

Ze zeggen dat nu de AYHJA de beste is geloof ik.

Is niet per ongeluk het draadje van de voltage mod (als je die hebt) los gegaan ?

Had ik ook es, dit is een 2 stage mod. 1 draadje los = niette boottie morsie doodtie ...
Greetz,
Hooi. :'(

Verwijderd

Oss .... ik woon in rosmalen .. en als je echt niet anders kan kun je wel even langs komen ..

Heb een Raid systeem en een gewone ... (KT7-Raid) dus ..

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Klote voor je, maar kun je niet even naar een vriend/kennis gaan met je CPU. En die even daar in het systeem stoppen. Kun je even kijken of ie het daar wel doet. Zo niet dan weet je dus zeker dat je CPU stuk is.

Geen inspiratie

Verwijderd

kan je defect CPU niet een goed mobo slopen dan?
Mijn Duron heeft het een x begeven. Ik heb geen mulitplier en voltage opties op me mobo zitten dus ben ik aan het krassen en tekenen gegeaan op me proc. En toen was tie kapoet. :'(
Maar goed dat het een duron 700 was, die waren toen iets van 225 piek ofzo, valt nog mee, maar wel zonde.

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 17:46

zAb

Net

Mischien is er weliets gefrituurd? Kan je alles swappen voor andere delen?

.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
Op zondag 17 juni 2001 16:39 schreef rob van den broek het volgende:
Waar woon je?
(ik heb nog een half afgebouwd tb 1100 sys staan dus.....)
edit/
Damn, in Oss, ik in Den Haag :(
/
THIS COULD BE YOUR LUCKY DAY!
jij hebt mij ooit geholpen met die compraq laptop en nu kan ik jou helpen
woon je nog steeds bij de US dumpstore?
ik heb een amd athlon 900.
alleen ik durf niet mijn chrome orb eraf te slopen...
msg me!
leermans@hotmail.com
ps ik weet niet of je weet wie ik ben, maar je hebt me toen die demo's laten zien. en je kwam toen net zelf terug uit noorwegen of oostduitsland. Ik kwam je tegen in de multicom(ok reclame ik weet ut).

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 21:06 schreef Hennie-M het volgende:

[..]

msg me!
leermans@hotmail.com
ps ik weet niet of je weet wie ik ben, maar je hebt me toen die demo's laten zien. en je kwam toen net zelf terug uit noorwegen of oostduitsland. Ik kwam je tegen in de multicom(ok reclame ik weet ut).
ik ben nog nooit in noorwegen geweest :)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Ik denk CPU dood. Bij mij is ook van zo'n AMD de core beschadigd en toen was het ook doodstil.....

• Hennie-M
Op zondag 17 juni 2001 21:57 schreef rob van den broek het volgende:

[..]

ik ben nog nooit in noorwegen geweest :)
woops
naja jij bent ook nooit bij de multicom geweest :P

ik bedoel dabit!
Ik kom ook uit oss

Verwijderd

Maakt er iets contact op je mobo?
Ik denk dat dat het is........
(maar zekerweten doe ik het niet)

Verwijderd

Met een waterblok kan je nauwelijks een core slopen lijkt me.

En is er niet ergens kortsluiting opgetreden of dat er ergens water op gevallen is. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk maar het zou toch gebeurd kunnen zijn.

Het is iig flink klote, want om achter de oorzaak van dit te komen is best wel lastig. En als je ergens niet achterkomt is het nog kloteriger ( :P ) want dan weet je de oorzaak niet enzo. Het blijft je achtervolgen, ofzo :) |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Yup!
Dat durf ik wel. Gaat het fout, tsja, dan zal ik 2 TBirds moeten kopen (kun je ook gelijk upgraden :) ). Krijg ik vast kwantum-korting!
msg me!
leermans@hotmail.com
Nou en of ik nog weet wie je bent :) :)
Ik ga je morgen een mailtje sturen; dat kan ik nu ff niet (dooie pc..)
Je mag eventueel ook alvast je tel.nr. mailen naar dabit@trybit.com

Alleen ff kijken wanneer. Elektronica en firmware voor dat projectje is nu ver klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens: iedereen hiero bedankt!

Sledgeman, als ik er niet uitkom met Hennie-M, dan kom ik jou vervelen :)
Rosmalen is nog lekker dichtbij.

Het blijft wel een typisch gevalletje Murphy hoor. Er maakt ook niks sluiting op het mobo, geen water, niks aparts.

Zijn er winkels waar ik kan zeggen: doe mij een AYHJA thunderbird?

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op zondag 17 juni 2001 22:27 schreef kwweetnix het volgende:

[..]

Ik denk dat dat het is........
(maar zekerweten doe ik het niet)
Tja... of de CPU is kaputt...

of ik sluit me hierbij aan, mn A7V vertoonde dezelfde kren met een Geforce III later bleek er een sluiting aan de achterkant van mn MOBO te zijn met de plaat waarop het mobo vastzit. |:(

Freelance tweaker

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
probeer hem eens gewoon los op de tafel te leggen met standaard koelertje op standaard snelheid.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zondag 17 juni 2001 22:56 schreef DaBit het volgende:

Het blijft wel een typisch gevalletje Murphy hoor. Er maakt ook niks sluiting op het mobo, geen water, niks aparts.

De 1400 is alleen met die core :)

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 22:56 schreef DaBit het volgende:

Geen Punt Dabit als het niet lukt kom maar langs ! :D !

• Hennie-M
leuk he die samenhorigheid :P
ff een traantje wegpinken :)

anyway ik ga je nu mailen met mijn nummer.
ps sledgeman heb jij een T.net t-shirt?
want als ik vanaf school naar huis toe ga met de trein zie ik wel eens mensen met zon shirt zitten.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmmzz.. Als je nog een proc of bordje nodig hebt, kom de mijne maar halen..

Ik gebruik hem voorlopig toch nog niet dus geen probleem :)

Al zou ik het nog steeds heel vreemd vinden dat je procje zelf overleden is..
Heb je trouwens ook al geprobeerd om het ding gewoon via jumpers te laten lopen?
Ik heb namelijk ook ooit hetzelfde probleem gehad.. Ding geed niks.. Lang uit laten staan ook niet.. Batterij eruit ook al niet.. (Ik begon ook al te vrezen voor m'n axia). Toen voor de zekerheid alles effe ingesteld via jumpers.. Gewoon de standaard multiplyer, gewone fsb, en voila.. Draaien maar weer.. Daarna kon ik de zaak gewoon weer overklokken..

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 00:12 schreef Hennie-M het volgende:
leuk he die samenhorigheid :P
ff een traantje wegpinken :)

anyway ik ga je nu mailen met mijn nummer.
ps sledgeman heb jij een T.net t-shirt?
want als ik vanaf school naar huis toe ga met de trein zie ik wel eens mensen met zon shirt zitten.
Nope dat ben ik niet. Ik heb geen T.Net T-Shirt, het kan wel bartje zijn die heeft er wel een en zit ook vaak rond rosmalen in de trein .. (doet elke dag wel OSS-DEnBosch)

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dan doen we 't ff zo. Ik ga eerst dat bord ff los testen als ik klaar ben met dat projectje. Werkt het niet (grote kans), dan pik ik ff Twynn z'n bordje+proc in >:)
Werkt dat ook niet, dan is Hennie-M of Sledgehammer de klos.

Enne, jullie zijn een wereldvolk :) !!

• Hennie-M
graag gedaan :P.
ik zie je wel een keertje verschijnen joh.....
mmzl :z

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 12:45 schreef DaBit het volgende:
Goed, dan doen we 't ff zo. Ik ga eerst dat bord ff los testen als ik klaar ben met dat projectje. Werkt het niet (grote kans), dan pik ik ff Twynn z'n bordje+proc in >:)
Werkt dat ook niet, dan is Hennie-M of Sledgehammer de klos.

Enne, jullie zijn een wereldvolk :) !!
Geen Punt Bij Karwei ... ist nu al opgelost ???

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op zondag 17 juni 2001 23:08 schreef hervaz het volgende:

[..]

De 1400 is alleen met die core :)
Afbeeldingslocatie: http://www.rayflexcom.nl/images/AYHJAcore.jpg

mijn T.net systeemspecspagina

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
Hai!

Best balen zo, zonder dat er een teken van leven uit je PC klinkt. Maar goed, misschien is het wel makkelijk oplosbaar...een tijd geleden ben ik zó la n g
in de weer geweest om m'n PC te tweaken, dat ik gewoon uiteindelijk na de 100 reboot geen beeld meer kreeg. :+

dus, de standaard procedures afgelopen. niks.

OK., ik heb samen met een buurman geprobeerd de BIOS uit zijn PC bij mij erin te zetten om te checken of het probleem misschien daar lag, mijn BIOS ging er gemakkelijk uit, maar de zijne zat muur |:( vast! (hij trekt zijn halve mobo naar de 7e hemel en geeft het nóg niet op :) )

TOEN, kwam ik erachter dat ik :? was om mijn ps/2 connector van mijn toetsenbord aan te sluiten |:( :( :(

de oplossing was heel simpel, maar zo onvoorstelbaar als een vrouw B-) .

Later, P

Verwijderd

Hey.........DaBit,

Hoe ist met je mobo....proc, heb je het probleem al kunnen vinden met behulp van een andere proc ???????????????????????

I hope so,

Ik denk dat ik voor meer tweakers spreek dat we graag het resultaat willen weten.

We wachten in spanning af...................

Groet,

John

Verwijderd

Topicstarter
Nou, statusupdateje dan:

Gisteren ben ik 's avonds tot heel laat bezig geweest met het in elkaar bakken van de elektronica voor dat projectje dat woensdag af moest zijn. Ding is aan de PLC gehangen en getest, en het werkt. Mooi, dat geeft me vanavond dus wat lucht, en een gruwelijke hoop geld voor een eventuele nieuwe TBird. Dat projectje moest gewoon; ik maak het niet vaak mee dat ik een dikke 200 piek per uur verdien. Die Atmel AVR micros zijn echt wel gewoon fantastische dingen, in vergelijking met die Microchip PIC, 68HC11 en 8051 meuk.

Maar aan de PC heb ik dus nog niks gedaan. Vanavond na het sporten gaat-ie volledig uit elkaar, en kijk ik of ik er nog leven uit kan krijgen. Vanavond ook nog een andere proc ophalen zit er niet meer in helaas :(

Sjit, 't word nog goed haasten voor vrijdag... De tweakers die langkomen op Takeover mogen dan m'n mooie Dixan-doos-radiator-houder bestuderen ipv een netjes ingebouwde waterkoeling.

Verwijderd

Succes er mee ... als het niet lukt .. je weet waar rosmalen licht ! ;)

• cyclone

cyclone

* cyclone komt dan zeker ff naar je dixan doos kijken op take over :)

Nog meer twiekerts die kopen op take over ?

Maar stiekum ben ik ook wel benieuwd wat je gebouwd hebt voor take over, wil je daar nog iets over vertellen ..

Verwijderd

Topicstarter
Helaas geen demos oid. Gebrek aan tijd, gebrek aan inspiratie, gebrek aan grafici/musici. Mocht een van jullie nog iets in willen leveren voor de democompo, en zoeken jullie nog een coder, dan doe ik graag mee.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
.. je weet waar rosmalen licht !
't is daar vast niet gezond wonen, krijg je daarvan geeen last van je ogen? :P

• cyclone

cyclone

[offtopic mode]
Ik kom eigenlijk meer voor the social thing, Laatste TO en mijn party waar ik het netwerk samen met nog wat mensen regelde ( bizarre ) is ook gestorven :( , kortom zal meer een afscheids party worden ben ik bang.

Wel leuk is om mede twiekerts daar te zien, ben benieuwd hoeveel er komen :)
[/offtopic mode]

• Hennie-M
hey dabit heb jij een dremel of iets dergelijks?
ik wil nog een 75mm ofzoiets gat in me kast hebben :p

misschien kun je me weer helpen?

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Tsja, met SIH en Bizarre ben ik puter-party-wijs gemaakt. Jammer dat die parties allemaal stuk voor stuk overlijden; ze zijn een stuk gezelliger dan pure game-parties.

Helaas zijn er steeds minder mensen die nog creatief aan het coden/musiceren/graficeren zijn. Gamen is echt de hoofdmoot tegenwoordig. Jammer.

Goed, genoeg offtopic: ik zie je wel op TO.

• Twynn
Op dinsdag 19 juni 2001 12:08 schreef DaBit het volgende:
offtopic:
Tsja, met SIH en Bizarre ben ik puter-party-wijs gemaakt. Jammer dat die parties allemaal stuk voor stuk overlijden; ze zijn een stuk gezelliger dan pure game-parties.

Helaas zijn er steeds minder mensen die nog creatief aan het coden/musiceren/graficeren zijn. Gamen is echt de hoofdmoot tegenwoordig. Jammer.

Goed, genoeg offtopic: ik zie je wel op TO.
Dan ook effe offtopic.

Tja, vroeger he.. :)
Toen was er ook nog een leuke sfeer.. En wat dat betreft waren de kleinere parties leuker, en kende je ook nog veel mensen..

En zeker in de C64 scene was het leuker..

Maarja.. vervlogen tijden.. (sjemig.. Ik lijk wel bijna oud :) )

Verwijderd

Volgens mij zit je met de gebakken peren.

Verwijderd

Topicstarter
Hennie-M: Ja, ik heb een Dremel. Die kun je wel lenen.

Twynn: Tsja, die goeie oude C64. Daarmee kon je echt schitterende geluidseffecten maken. Als je 'm van 10 hoog uit het raam gooide, op een betonnen vloer. Dan kreeg je ook een schitterend particle-system te zien, in 3D nog wel. En dat voor die tijd? Fantastisch!

Goed, nu weer ff ontopic aub :)

• cyclone

cyclone

Aaah nog 1 tje oftopic en dan stop ik ermee , ga wel verder in de huiskamer ofzo :)

offtopic:
C=64Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/worship.gif

AmigaAfbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/worship.gif

dat waren nog eens tijden

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, de zooi uit elkaar slopen en het mobo ff los testen werkte dus ook niet. Jumpertjes enzo ook niet.

Twynn: ik kom vanavond ff jouw mobo+proc annexeren >:)

• Twynn
O.K..

Kun je meteen effe testen hoe hoog hij komt met peltier :)

Maareh, deze keer niet alles slopen he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik, ehm, ik zal m'n best doen :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 08:54
Als je nog een processor van een bepaalde stepping nodig hebt, kun je proberen om daar eynstein ff voor te mailen, die verkochten een tijdje terug ook 1ghz AXIA's (tientje of 2 meer dat wel), dus die zullen misschien wel ff naar een goeie core kunnen zoeken naar je, en ze kunnen je proc gratis voor je unlocken met zilverlijm (en garantie :) ). Aardige vent ook die eigenaar, toen ik mn 1ghz Tbird daar kocht waren ze hem vergeten te unlocken, en toen kwam hij bij me thuis om dat ter plekken te doen, ik woon dan wel in Eindhoven naast Nuenen, maar toch is het netjes :) .

Verwijderd

Topicstarter
Iemand heeft me een 1.4GHz AYblabla TBird aangeboden, een Y-tje op de 2e regel. Nou zit ik niet zo goed in al die codes, maar dit zou toch fatsoenlijk moeten zijn. En de prijs is dat ook. Maar eerst vanavond Twynn z'n mobo+proc ophalen, en kijken of 't nou het mobo of de proc is.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 11:47 schreef mboogie2 het volgende:

[..]

't is daar vast niet gezond wonen, krijg je daarvan geeen last van je ogen? :P
het is daar gezond wonuuuh het is een licht bron in mijn bestaan ! .. :D

• Hennie-M
laat ff weten hoe het is gegaan enzo dabit.
dank u :)

Verwijderd

Topicstarter
:'( Wheeeeeee :'(

De zwartste dag in mijn OC-ersleven tot nu toe. Vergeet de waterblokperikelen; dit is erger.

'k had bij Twynn z'n mobo+proc opgehaald. Proc in m'n PC gedouwd, Coolermaster luchtkoelertje erop, PC geboot: werken als een tierelier. Owkee, dooie proc dus. Best wel balen, maar liever een dooie 900MHz proc dan een dooie A7V133.

Toen de coolermaster eraf en het waterblok gemonteerd. Zeer, zeer voorzichtig. Prik erop: niks. Wazig. Coolermaster er weer op: niks. *glup* *slik*. Proc van Twynn op z'n eigen mobo: niks. *slikkerdeslik*. What the fuck is going on?

Uiteindelijk toch nog gevonden waar 't aan lag: er zat een minuscule metaalsplinter onder het socket (3mm bij 1mm ofzo), aan de kant van de VRM module. Met coolermaster maakte-ie geen contact. Maar met waterblok duwde de neopreen afdichting net dat metaalsplintertje tegen de pinnetjes van het socket aan. Resultaat: dooie proc.

Ik vermoed dat het metaalsplintertje van de kast afkomt, want hij word aangetrokken door een magneet, en ik heb in heel m'n waterkoeling geen gewoon staal zitten (wel RVS). Ook heb ik m'n kast niet gemod. 't heeft ook dezelfde kleur als het kaststaal. En nu snap ik ook waarom er absoluut niks te zien was aan die dooie proc. Waarom rookt die elektronica van tegenwoordig niet meer, als het fout gaat?

Nou, dit is dus een dure grap. 2 procs naar de haaien. Twynn: ik neem morgen ff contact met je op per mail, als ik dat nog durf.

En nou ga ik godnondeju slapen, want morgen gaat die hoerige kutwekker weer om 6:15.

Verwijderd

ehh gecondoleerd... dat is wel echt knap werk ;) nee echt kut, maar ehh, kan je dit niet verhalen op de zaak waar je je kast hebt gekocht of de fabrikant van je case?

Verwijderd

dat is dus echt gewoon GIGANTISCH DIKKE PECH!!

Verwijderd

Verschrikkelijk.. daar kun je dus ECHT geen chocola meer van maken.

;(

• Twynn
Oops..

Daar ging m'n mooie axia.. :'( sniff..

Nouja.. dat lossen we wel weer op.. En dan gaat het weer harder lopen dan ooit tevoren :)

• Dromer
  • Nu online
Hulde voor Twynn hoe je het opvat...

Tering... Das echt kut Dabit..
Kan je er geen garantie werk van maken..
Ik bedoel.. hier kan jij ook niks aan doen en in mijn visie belazer je niemand dan ..

Verwijderd

Topicstarter
:) :)
Klein mazzeltje: ik heb Twynn z'n proc weer aan de gang op z'n eigen mobo (vanochtend om 6:10, ahum). Wel zonder potloodstreepjes, dus die jongen heeft weer braaf een 1GHz proc.
Mijn proc is wel nog harstikke dood. Maar ik durfde Twynn's proc even niet in mijn mobo te zetten. Dat doen we vanavond wel weer.

phew, voor een keer een beetje geluk.

• Twynn
Dat klinkt alweer hoopgevend :)

• Dromer
  • Nu online
Das idd beter dan ..
Maar is jouw proc wel dood dan ?

Verwijderd

Topicstarter
yup, mijn proc is morsdood. En van m'n mobo weet ik 't nog niet zeker.

• Twynn
Mobo moet nog werken.. Als het met een coolermaster wel aan de gang te krijgen is dan werkt het dus gewoon :)

Gewoon proberen dus.. Heb je trouwens de multipliers in m'n proc niet opgeblazen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou 't echt niet weten. Mocht er iets dood zijn, dan krijg je iig een nieuwe proc van me. Maar da's logisch.

Ik vermoed dat mijn plastic spacer + vaseline jouw potloodstreepjes beschadigd heeft. Ze zaten er ook nogal dun op

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 11:28 schreef DaBit het volgende:

Ik vermoed dat mijn plastic spacer + vaseline jouw potloodstreepjes beschadigd heeft. Ze zaten er ook nogal dun op
Poeh :+

Je moet ook niet met vaseline spelen heh.. :)
Gelukkig dat die AXIA het weer doet.

Nu is het alleen weer de vraag wat echt de oorzaak van het overlijden van jouw TB900 was.
Washetnouwel of washetniet dat stukje metaal.

:?

• Hennie-M
nouja...
gaaf dat het in ieder geval is opgelost.

allebei nog succes met het zoeken naar nieuwe axia 's ayha's(TB1400 toch?) (als het nog nodig is)

en dabit ik heb geen flauw idee meer hoe je eruit ziet maar als ik je nog eens zie dan zeg ik wel hoi ofzo ;)

Verwijderd

Topicstarter
Status-updateje:

PC zit weer in mekaar, en gisteren kon ik weer booten naar winzuig. Verder ben ik niet gekomen. Met Twynn z'n proc, that is.

De mijne is toch door hitte overleden. Ik had onder m'n proc een stukje styropor als isolatie liggen, en daar is gewoon een gat in gebrand. Weet je hoe piepschuim eruit ziet als je er een aansteker onder houd? Zo ziet dat styropor er ook uit dus. Aan de bovenkant van de proc is niks te zien, want daar heeft gewoon m'n waterblok op gezeten die de warmte afvoerde. Dat het waterblok er goed opgezeten heeft weet ik zeker, want de koelpastaprint op de coldplate was goed.

Nouja, dat was het dus. Ik denk dat ik die dooie proc eens in het rokend salpeterzuur ga mikken (bijna 100% HNO3). Daar kunnen de chip en de pennetjes wel tegen, maar het kuntstof rondom de chip lost op. Op die manier hou je een blanke chip over. Door de afwezigheid van water word metaal en silicium niet aangetast.

Wel lachen als dat lukt...

Mjah, die metaalsplinter is de enige reden die ik nog kan verzinnen.

• Twynn
Heb je ook nog een idee hoe je dat in de toekomst gaat oplossen..

Ik bedoel, je peltier+waterkoeling setup is dus goed genoeg om flink te koelen, maar de onderkant van je proc blijkt dus een probleem..

Of was die metaalsplinter het probleem datie doorgefikt is, terwijl je koeling de hitte afvoerde?

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, toen ik de zooi eraf haalde werkte alles nog goed. Na monteren niet meer. Da's dus niet een structureel probleem.

Overigens is er nergens corrosie te zien...

• cyclone

cyclone

Betekent dat dan dat we je H2o koeling in volle glory mogen gaan bewonderen dit weekend op TO ?

• Twynn
Op vrijdag 22 juni 2001 14:29 schreef CyCLoNe het volgende:
Betekent dat dan dat we je H2o koeling in volle glory mogen gaan bewonderen dit weekend op TO ?
Zeker weten.. Dat wordt live tweaken daar :)

• cyclone

cyclone

gaan we weer offtopic.
maar ok .. ga jij je C=64 nog meenemen ? zou wel stoer zijn

• Twynn
Op vrijdag 22 juni 2001 14:42 schreef CyCLoNe het volgende:
gaan we weer offtopic.
maar ok .. ga jij je C=64 nog meenemen ? zou wel stoer zijn
ok.. offtopic dan maar..

Nah, toch maar niet.. Ik ben bang dat die het niet zou overleven met dabit in de buurt.. (hij heeft namelijk nogal een hekel aan c64's..)

En om eerlijk te zijn heb ik op het moment de alle c64/128/amiga spullen ingepakt staan :)

Maar ben jij toevallig ook een oud c64-scener??

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die enge bliepjes en tuutjes maar niet hoef te horen gaat 't wel. Die C64 lui vinden het leuk om 3 zaagtanden door elkaar te laten snerpen, en dan te zeggen dat dat mooie muziek is (Twynn: geen WOORD over Orbital. begrepen?).

Maar volle glorie niet echt. Er zitten nog aardig wat metertjes plakband in verwerkt.

Zoek naar een PC met een Dixan-wasmiddel doos er bovenop waar een radiator en een fan inzitten. Dan heb je me gevonden :)

• cyclone

cyclone

Ik zie jullie vanavond wel ok .. :)

• cyclone

cyclone

Nou ik zoek me te pleuris naar een dixan doos maar ik kan je nie vinden ben je wel op de party ? Dabit

• Twynn
Links naast de ingang, bij het raam!

• cyclone

cyclone

Ik heb hem gespot .. errug vette masjien :) in het echt iestie nog mooier , en die dixandoos maakt het helemaal af :)

Verwijderd

Topicstarter
Kom maar effe hier naartoe.. Ben nou bezig met wat procjes te testen :)

Verwijderd

(Ben effe afwezig geweest. Elsa Gladiacje + Vido module testen. Hoezo Gforce drivers buggy..)

Het was dus toch een hitte verhaal ? Boeiend. Zou die peltier met die barst het dan toch niet meer doen ?

mhh..
Nou,
ik help je hopen dat je de C64'ers kunt overleven :)

Ik heb nog wat Input64 'jes liggen.
Tjessusss...

Greetz,
Hooi. :Y)

• Hennie-M
heb je alle demo's van je feestje dabit?
*hint hint* :)
je kent me telefoon nummer voor het geval je zin hebt om eens langs te komen ofzo ;)

Verwijderd

Topicstarter
'k heb de demos, maar zelf vind ik eigenlijk dat er maar 1 goede bij zit (Cocoon - Glon 243).

De pelt werkt overigens wel goed. De hele party is de coldplate niet warmer geworden dan 3 graden. Toch een teken dat de pelt goed werkt, nietwaar?

Ow, en een condens joh, als ik even de zware isolatie middelen wegliet... Echt, de druppels kwamen van 't waterblok af. Nouja, om ff te testen is dat niet erg. Proc eraf, droogmaken, volgende erin :)

Hennie-M: Stuur me ff een mailtje, dan regelen we wel wat. 'k heb ook nog iets van 50 GB aan DivX gekopieerd. Na het wegsodemieteren van de porno hield ik nog 40GB over, maare da's ook zat.

• Hennie-M
Op maandag 25 juni 2001 10:17 schreef DaBit het volgende:
'k heb de demos, maar zelf vind ik eigenlijk dat er maar 1 goede bij zit (Cocoon - Glon 243).

De pelt werkt overigens wel goed. De hele party is de coldplate niet warmer geworden dan 3 graden. Toch een teken dat de pelt goed werkt, nietwaar?

Ow, en een condens joh, als ik even de zware isolatie middelen wegliet... Echt, de druppels kwamen van 't waterblok af. Nouja, om ff te testen is dat niet erg. Proc eraf, droogmaken, volgende erin :)

Hennie-M: Stuur me ff een mailtje, dan regelen we wel wat. 'k heb ook nog iets van 50 GB aan DivX gekopieerd. Na het wegsodemieteren van de porno hield ik nog 40GB over, maare da's ook zat.
waarom gooi jij 10 gig aan porno weg?" :?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat je goede porno hebt, redelijke porno hebt, en pure shit zoals die 10 gig dus.
Pagina: 1