IDE naar USB 2.0 Converter met voeding via IDE Connector?

Pagina: 1
Acties:

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 09:56
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een IDE naar USB 2.0 Converter waarbij de IDE Connector ook voor de stroomvoorziening zorgt.

Met als doel om een DiskOnModule te installeren met M0n0Wall, de DiskOnModules worden gevoed via de IDE Connector van de Thin Client, hierdoor zijn er geen externe voedingskabeltjes meegeleverd.

Wat is je budget?
Max. 50 Euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk.

Ik wil de Externe IDE naar USB converter gaan gebruiken, om de DiskOnModules die ik heb liggen, van M0n0Wall te voorzien.
Waarbij ik de DiskOnModule via de converter wil gaan aansluiten en ik geen externe voeding nodig heb voor de DiskOnModule, omdat deze gevoed wordt door de IDE Connector.

De Converter zelf mag natuurlijk wel een reguliere voeding hebben.

Nu is de vraag:
bestaan er externe IDE naar USB converters waarbij de IDE Connector ook de DiskOnModule van stroom kan voorzien?

@Rrob: Dank voor je reply, het gaat om een standaard 40 pins IDE connector
@Puch-Maxi:
Hartelijk dank voor je heldere uiteenzetting. Het klopt inderdaad ik heb een DOM van 40 pins, die normaal via de IDE connector van de Thin Client van vodeing wordt voorzien, en hiervoor zoek ik nu een product vergelijkbaar als van jouw foto. Het probleem is dat elke DOM zijn eigen type voedingstekkertje heeft en ik verschillende DOMs heb liggen met allemaal een ander stekkertje, als het een type stekker was geweest had ik een stekkertje aan een standaard Molex gesoldeerd en was ik klaar geweest, door de veelvoud aan type stekkertjes leek met de mooiste oplossing een IDE -> USB converter die gelijk in stroom voorziet.

Ik heb momenteel een IDE -> USB converter besteld die ook geschikt is voor 2,5 inch Laptop IDE HDDs, dus mogelijk dat een oplossing biedt. en verder nog wat verloopstekkertjes en convertertjes gekocht, waaronder een koppelstukje voor koppeling tussen IDE Female - IDE Female.

[ Voor 33% gewijzigd door Chimichurri op 17-05-2015 11:39 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:48
gaat het om een grote 40pins connector zoals op 3,5inch hdd's en cd / dvd drives of om een kleine 42 pins connector die ook op laptop hdd's zit?

de twee extra pinnen van de 42p ide connector zijn voor de voeding dus de meeste usb>ide42 connectors leveren ook stroom

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:26
Chimichurri schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:12:
Nu is de vraag:
Bestaan er externe IDE naar USB converters waarbij de IDE Connector ook de DiskOnModule van stroom kan voorzien?
Ja, die bestaan. Maar je zult iets specifieker moeten zijn in de gebruikte hardware. Ik gok dat je een 40-pin PATA DOM hebt en dat die in de Thin client door pin 20 worden voorzien van prik. En nu wil je die via USB aan gaan sluiten, in dat geval moet je op zoek naar een USB2.0 naar PATA converter waarbij pin 20 ook is voorzien van 5V. Nu is dat bij 40-pin pata niet altijd het geval, er zit vaak een blokje op de plek van pin 20. Maar vaak beschikken die goedkope converters ook over een 44-pin connector voor 2.5" PATA schijven (voor oude laptops) en die zijn wél voorzien van een 5V pin! Er is nog een ander probleem, de converters zijn meestal female en je DOM is ook female dus er moet sowieso een verloopje tussen.

Met andere woorden, je moet geluk hebben en precies iets vinden wat voor dit doel is gemaakt. Of je moet zelf aan de slag om een standaard product geschikt te maken voor je doel. Als ik jou was zou ik zo'n ding modden, kost nog geen $3,-

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gQg4zimvuNiosdEujR2PWcSc/full.jpg
edit:
Icm met een adapter.

[ Voor 8% gewijzigd door Puch-Maxi op 14-05-2015 19:17 . Reden: Foto ]

My favorite programming language is solder.