Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cloud Storage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mansour
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-09 10:22
Bijna 2 jaar geleden heb ik 25GB opslagruimte bij Dropbox gekregen van HTC. Echter loopt dat binnenkort af en moet ik een vervangende dienst vinden. Er zijn veel aanbieders van Cloud-opslagdiensten. Echter is het grootste struikelblok de uploadsnelheid. Deze is relatief langzaam. Ik heb namelijk thuis 10MB/s internet en op campus zelfs tot 80MB/s. Ik wil deze snelheid dan ook goed benutten. Mijn vraag aan jullie is: Zijn er Cloudstorage diensten waar er geen limiet op uploadsnelheid en op bandbreedte zit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Wow. Als je dan 25 GB hebt, en je upload met 80 MB/s, dan is je box in 5 minuten en 20 sekonden vol.

Kan je beter eerst maar eens naar hele grote cloud zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:03
Zelf gebruiken we Cloud Station van Synology wat perfect werkt. Dan moet je natuurlijk wel een Synology NAS hebben op XPEnology draaien.
Je kunt ook eens kijken naar OwnCloud er zijn ook hosting providers in Nederland die OwnCloud voor je kunnen hosten. Of neem een VPS bij bijvoorbeeld TransIP of dergelijke met voldoende storage en installeer daar OwnCloud op dan heb je in elk geval alles in eigen beheer en je hebt geen limit op je upload snelheid.
Dat geld bij Synology ook niet het limiet is dan je internet verbinding thuis.
Als je Thuis 100 Mbit down hebt en 10up en je bent dus op je Campus waar je 80Mbit hebt dan kun je met 80Mbit uploaden.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:53

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

OneDrive heeft geen limieten qua snelheden. Storage is afhankelijk van je abbo maar tot 1TB is mogelijk. Van andere diensten heb ik weinig/geen kennis omdat die niet in de PDC zitten op werk.

[Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2015 20:15]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mansour
Een lokale cloud-oplossing is niet echt wat ik wil. Ik wil je juist dat mijn gegevens ergens zitten waar ze veilig zijn. Dit in de zin van dat deze niet gestolen kunnen worden of bij een brand niet verloren kunnen gaan.

Ik heb zeker gekeken naar de mogelijkheid om een VPS te nemen en daarop OwnCloud op te zetten. Zeker nu OwnCloud ook begint om een mailclient te integreren. Maar de kosten die zich meebrengen zijn erg hoog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mansour
MAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:14:
OneDrive heeft geen limieten qua snelheden. Storage is afhankelijk van je abbo maar tot 1TB is mogelijk. Van andere diensten heb ik weinig/geen kennis omdat die niet in de PDC zitten op werk.
Ik heb OneDrive getest als gratis dienst. Ik haalde snelheden van 1.5 - 2 MB/s. Dit is naar mijn mening erg langzaam. Kun je mij vertellen welke snelheden je behaalt met een abonnement?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mansour schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:23:
Een lokale cloud-oplossing is niet echt wat ik wil. Ik wil je juist dat mijn gegevens ergens zitten waar ze veilig zijn. Dit in de zin van dat deze niet gestolen kunnen worden of bij een brand niet verloren kunnen gaan.

Ik heb zeker gekeken naar de mogelijkheid om een VPS te nemen en daarop OwnCloud op te zetten. Zeker nu OwnCloud ook begint om een mailclient te integreren. Maar de kosten die zich meebrengen zijn erg hoog.
VPS of leased server heb je al vanaf 5 euro per maand. Volledig eigen beheer verder (dus zelf je software installeren), snelheden beginnen bij 100Mbps constant.

[Voor 78% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2015 21:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mansour
MAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:25:
[...]

VPS of leased server heb je al vanaf 5 euro per maand. Volledig eigen beheer verder (dus zelf je software installeren), snelheden beginnen bij 100Mbps constant.
Oh, ik had bij TransIP gekeken. Daar waren ze iets duurder. Maar er moet wel aan gedacht worden dat storage vergroot moet worden en dan kan het duurder uitkomen. Zou ik mogen weten waar je hebt gekeken. Dank je.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mansour schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:24:
[...]

Ik heb OneDrive getest als gratis dienst. Ik haalde snelheden van 1.5 - 2 MB/s. Dit is naar mijn mening erg langzaam. Kun je mij vertellen welke snelheden je behaalt met een abonnement?
Kom ik even op terug; is afhankelijk van je abbo.
mansour schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:27:
[...]

Oh, ik had bij TransIP gekeken. Daar waren ze iets duurder. Maar er moet wel aan gedacht worden dat storage vergroot moet worden en dan kan het duurder uitkomen. Zou ik mogen weten waar je hebt gekeken. Dank je.
Mijn go-to provider www.ovh.nl

Let wel; er zijn tientallen anderen in NL die storage, bandbreedte etc. aanbieden tegen lage prijzen; ik wil alleen wel ff "waarschuwen" dat we dan wel snel je topic een andere kant op sturen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mansour
Ik moet zeggen dat ik OneDrive erg sterk overweeg. Naast dat je 1TB opslagruimte krijgt ben je altijd up-to-date bent met de nieuwste Office software. Echter kon ik nooit de snelheden vinden die je kon bereiken met OneDrive, vandaar mijn zoektocht.

• MAX3400

MAX3400

MAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:30:
[...]

Kom ik even op terug; is afhankelijk van je abbo.
Zit nu op dik 4MB/s te syncen maar het is heel goed dat dit onderhevig is aan QoS op de firewall hier.

• RedDashGuy
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 11:28
Al eens naar https://mega.co.nz/ gekeken?
Daar krijg je gratis 50GB en volgens mij is het ook nog redelijk goed beveiligd, althans dat beweren ze

• MAX3400

MAX3400

RedDashGuy schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:43:
Al eens naar https://mega.co.nz/ gekeken?
Daar krijg je gratis 50GB en volgens mij is het ook nog redelijk goed beveiligd, althans dat beweren ze
Dat is die toko van Kim Dotcom; waarvan de servers van MegaUpload allemaal eenzijdig offline zijn gehaald door de Feds.

Lijkt me niet heel handig aangezien het onderzoek nog steeds loopt en er links & rechs geruchten gaan dat ze bezig zijn om ook Mega aan te gaan pakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mansour
Mega is niet echt een oplossing. Het is voor mijn gevoel niet betrouwbaar genoeg. Inmiddels heb ik OneDrive for Business Essentials genomen. Hierbij krijg ik 1 TB opslagruimte en heb ik de mogelijkheid om een domeinnaam te gebruiken voor e-mail. De kosten hiervoor zijn € 5,77.

Uploaden en downloaden gaat erg snel. Ik heb niet uitgerekend hoe snel dit precies is. Maar het syncen van bestanden is erg lastig. Het pakket is ervoor gemaakt om zakelijk te gebruiken en niet voor privé doeleinden. Zo wil ik graag al mijn foto's erop zetten. Jammer genoeg gaat dit niet zo simpel. Je kunt maximaal 100 bestanden tegelijkertijd uploaden. Daarnaast kun je op je mobiel geen gebruik maken van automatisch foto's uploaden. Begrijpelijk maar toch.

Een minpuntje van de app is wel dat je niet kunt inloggen wanneer de taal-instellingen op Nederlands staat. Ik heb mijn taal dus naar Engels moeten veranderen om zo te kunnen inloggen. Dit is wel een beetje vreemd en hoop dat ze het snel oplossen.

OneDrive for Business Essentials is redelijk goedkoop voor wat je krijgt. Je krijgt namelijk mail en 1TB aan opslagruimte. Opslagruimte dat je krijgt kun je het best gebruiken als passieve back-up. Daarnaast kun je lekker makkelijk online bestanden aanmaken en bewerken.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True