Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Hallo beste Tweakers,

Mijn telefoon is al even de weg kwijt en daarom wou ik hem laten repareren. Ondertussen is mijn scherm kapot gegaan waardoor ik mijn telefoon niet af kon geven, omdat dit buiten de garantie regels valt, blabla nog wat.

Ondertussen had ik de telefoon alvast een hard reset geven, om er voor te zorgen dat er niks op de telefoon zou staan wat belangrijke info is. De telefoon betreft een Samsung Galaxy S4 Zoom (camera variant).
Na deze hard reset en ongelukkkige afwijzing bij de winkel, zit ik nu met een mobiel waarop geen Google play store en market staat, geen internet app en hij wilt niet op mijn Google account inloggen. Ik zit dus op het moment met een volledig niks kunnende telefoon.

Ik mis bijv. toch whatsapp enzvoorts om te communiceren over belangrijke dingen en dat valt nu weg. Het is erg vervelend, dus als er iemand is die mij de verlossende oplossing kan geven, dan hoor ik graag wat van je!

Ik heb natuurlijk op Google gezocht, maar deze oplossing leken er voor mij niet in te zitten.

Met vriendelijke groet,

BBB

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Even gewoon een ballonnetje oplaten hoor, maar kan je niet even bij je instellingen klikken dat je hem terugzet naar de fabrieksinstellingen? Dan zet hij de apps die er vanaf de fabriek opzaten weer terug.

Hmm, een harde reset hé?

"WARNING: By initializing this process, you will lose all the data stored in your phone’s memory. All settings within the apps will be lost. You will only retain the data on your SD card; like your music, photos and videos."

En gezien het feit je min of meer toch fucked bent, wil je deze eens proberen?

Turn off your Samsung Galaxy S4 Zoom
Press together volume up + home button + power button simultaneously
Once Samsung’s logo is displayed, release your hands
Use volume buttons to navigate to “Wipe data/Factory reset.
Use the Power button to select your option
Select “yes” with your volume buttons and select it with power button
Select Reboot System Now

Als alternatief kan je via verschillende (legale) kanalen de originele rom downloaden en daarmee rooten.

[ Voor 74% gewijzigd door Plato1989 op 12-05-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Plato1989 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:11:
Even gewoon een ballonnetje oplaten hoor, maar kan je niet even bij je instellingen klikken dat je hem terugzet naar de fabrieksinstellingen? Dan zet hij de apps die er vanaf de fabriek opzaten weer terug.

Hmm, een harde reset hé?

"WARNING: By initializing this process, you will lose all the data stored in your phone’s memory. All settings within the apps will be lost. You will only retain the data on your SD card; like your music, photos and videos."

En gezien het feit je min of meer toch fucked bent, wil je deze eens proberen?

Turn off your Samsung Galaxy S4 Zoom
Press together volume up + home button + power button simultaneously
Once Samsung’s logo is displayed, release your hands
Use volume buttons to navigate to “Wipe data/Factory reset.
Use the Power button to select your option
Select “yes” with your volume buttons and select it with power button
Select Reboot System Now

Als alternatief kan je via verschillende (legale) kanalen de originele rom downloaden en daarmee rooten.
Hoi Plato,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb die tweede manier eens uitgeprobeerd en ik kom in het menu van een bepaalde fabrikant (teamwin). Mijn telefoon is toen eens geroot geweest, alleen er waren verder geen nieuwe ''mods'' voor beschikbaar en nog steeds niet. Iemand heeft mij hem alleen maar klaar gemaakt voor als het eventueel wel zou gaan. Ik ben dus niet in het standaard Samsung Menu geweest.

Zo ziet hij eruit. Ook in dit Menu ben ik naar Reboot, Install, Wip , Restore en Download geweest. Bij de Download ging hij downloaden terwijl het Android icoontje op mijn scherm stond. Dit duurde echter ong. 3 uur. Daarna moest ik het wel stoppen, omdat ik mijn wekker nog had.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WSXQttZ.png

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:39

TommieW

Numa numa.

Heb je zelf ooit TWRP geflasht? Is deze telefoon gekocht als zijnde nieuw?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Zo te lezen staat er geen samsung software op maar (gokje) cm. Kijk eens bij toestel info wat daar staat.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
TommieW schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 07:55:
Heb je zelf ooit TWRP geflasht? Is deze telefoon gekocht als zijnde nieuw?
Nee, ikzelf niet. Iemand die ik ken heeft dat voor me gedaan.
Ja, in principe heb ik hem nieuw gekregen. Alleen ik meen dat Samsung garantie geeft voor te rooten. De winkel bevestigde dit voor mij.
reyals schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 07:55:
Zo te lezen staat er geen samsung software op maar (gokje) cm. Kijk eens bij toestel info wat daar staat.
Dit staat er bij Toestel-Info:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r6PYIsT.png

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Kan je hem niet op je pc aansluiten en via Kies herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:39

TommieW

Numa numa.

Mosin schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 07:59:
[...]

Nee, ikzelf niet. Iemand die ik ken heeft dat voor me gedaan.
Ja, in principe heb ik hem nieuw gekregen. Alleen ik meen dat Samsung garantie geeft voor te rooten. De winkel bevestigde dit voor mij.
Waarom heeft iemand dit voor je gedaan, als ik mag vragen? Ik zie het nut van een custom recovery niet echt als je niet wil rooten of custom ROM's wil gebruiken.
Kenzi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:00:
Kan je hem niet op je pc aansluiten en via Kies herstellen?
Dit.

Samsung heeft een paar "flags" waaraan ze kunnen zien dat je met custom software aan de slag bent geweest. Als ze dat zien bij garantie, dan heb je kans dat je toestel geweigerd wordt. Om te kijken of je toestel nog "garantie heeft", moet je opstarten in de "download mode". Dit doe je door het toestel volledig uit te schakelen, en tegelijk de homebutton, volume omlaag en de aan/uit knop in te drukken. Deze knoppen moet je vasthouden, totdat er een waarschuwing op het scherm komt. Hier moet je een keer kort op volume omhoog drukken. Van het scherm wat je dan hebt moet je even een foto maken, en hier neerzetten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
TommieW schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:07:
[...]

Waarom heeft iemand dit voor je gedaan, als ik mag vragen? Ik zie het nut van een custom recovery niet echt als je niet wil rooten of custom ROM's wil gebruiken.

[...]

Dit.

Samsung heeft een paar "flags" waaraan ze kunnen zien dat je met custom software aan de slag bent geweest. Als ze dat zien bij garantie, dan heb je kans dat je toestel geweigerd wordt. Om te kijken of je toestel nog "garantie heeft", moet je opstarten in de "download mode". Dit doe je door het toestel volledig uit te schakelen, en tegelijk de homebutton, volume omlaag en de aan/uit knop in te drukken. Deze knoppen moet je vasthouden, totdat er een waarschuwing op het scherm komt. Hier moet je een keer kort op volume omhoog drukken. Van het scherm wat je dan hebt moet je even een foto maken, en hier neerzetten.
Op je eerste vraag kan ik maar een antwoordt geven en het is inderdaad nergens voor nodig geweest. De Android 4.4 update die ik toen graag wou, is uiteindelijk ook door Samsung zelf gelanceerd. Deze recovery mod zit er gewoon voor niks op. Daar had ik beter op moeten letten, ja.

Ik ga eens even aan de slag met je tweede vraag. Via de PC aansluiten en dan op herstellen klikken, maar is dit verder ook genoeg? Niet dat ik dalijk nog van alles nodig zou hebben om het vlekkeloos te laten verlopen.

EDIT:

Ik kan helaas geen screen maken en heb op het moment niks bij de hand. Na die uitgevoerde actie staat er dit:

ODIN MODE (staat er in het rood)
PRODUCT NAME: SM-C101
CURRENT BINARY: Custom
SYSTEM STATUS: Custom

Daaronder een plaatje van dit (midden in het scherm):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R9zm7T2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Mosin op 13-05-2015 18:43 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Deze rom even opnieuw erop zetten. Instructies staan er bij.
http://www.sammobile.com/...1XXUBNH1_C101PHNBNG1_PHN/

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Het is gelukt! Nu moet ik alleen nog de play store app op mijn telefoon krijgen. Ik heb al even gezocht op google, alleen ik kom er gewoon niet wijs uit. Iets met een pak bestand en dan is het weer iets bij applicatie beheer 8)7

In ieder geval heb je me al goed verder geholpen!

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 07:53
Mosin schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:24:
[...]

Het is gelukt! Nu moet ik alleen nog de play store app op mijn telefoon krijgen. Ik heb al even gezocht op google, alleen ik kom er gewoon niet wijs uit. Iets met een pak bestand en dan is het weer iets bij applicatie beheer 8)7

Je kan ook meteen android 5.0 erop zetten.
Tutorial : http://www.lollipop-rom.c...axy-S4-zoom-SM-C1010.html

Sla alleen stap 2 over :), de recovery heb je namelijk al
(eerste keer booten kan lang duren, en zorg dat je telefoon 100% is voordat je begint)

[ Voor 6% gewijzigd door thomas1907 op 13-05-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:34

g0tanks

Moderator CSA
Mosin schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:24:
[...]

Wat heb je dan geprobeerd? Want een apk (ik neem aan dat je dat bedoeld i.p.v. pak) installeren is heel makkelijk. Je downloadt de laatste apk van de Play Store, zet deze op je telefoon, opent het bestand op je telefoon en de installatie volgt vanzelf.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Ja het is mij al gelukt inderdaad! Ik ga nog even rustig aan kijken, maar nu hierboven een Android 5.0 optie is, wil ik daar even naar kijken. Die wou ik graag hebben!

Ik was iets te moeilijk aan het denken. Als er iets is, dan laat ik nog iets weten. Ik wil dat snel afhebben, want ik moet morgen weer 2 flinke dagen maken. Bereik is dan wel handig!

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Mosin schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:02:
Ja het is mij al gelukt inderdaad! Ik ga nog even rustig aan kijken, maar nu hierboven een Android 5.0 optie is, wil ik daar even naar kijken. Die wou ik graag hebben!

Ik was iets te moeilijk aan het denken. Als er iets is, dan laat ik nog iets weten. Ik wil dat snel afhebben, want ik moet morgen weer 2 flinke dagen maken. Bereik is dan wel handig!
Meestal gaat het wel goed, dat flashen. als je maar genoeg batterij hebt, en de goede versie voor jouw mobiel hebt

Als er iets misgaat, ik kan altijd helpen (pm me dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
thomas1907 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:54:
[...]

Je kan ook meteen android 5.0 erop zetten.
Tutorial : http://www.lollipop-rom.c...axy-S4-zoom-SM-C1010.html

Sla alleen stap 2 over :), de recovery heb je namelijk al
(eerste keer booten kan lang duren, en zorg dat je telefoon 100% is voordat je begint)
Ik kom bij hem op een vage survey site uit, dus dat werkt niet echt.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:15
Kun je niet een gapps zipje flashen voor jou rom? Zit de playstore en andere Google Apps tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Mosin schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:06:
[...]

Ik kom bij hem op een vage survey site uit, dus dat werkt niet echt.
De 2e links werken, die naar Google verwijzen. Het is de complete package gesplitst in 3 rars. Wel even opletten dat je die 3 rars samenvoeg in 1 map.

Fijn, die werken bij nader inzien eveneens niet.

Vergeet 5.0, Samsung is met de uitrol bezig. De S4, S4 mini en de S4 black edition hebben hem al. Kwestie van tijd voordat hij ota naar je toekomt.

[ Voor 23% gewijzigd door Plato1989 op 14-05-2015 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Ja, maar ook bij die kom ik bij een survey uit. Ik heb dat filmpje gekeken, maar daar moet je ook maar geluk bij hebben. Tenminste, zo lijkt het.

Kun je die nergens direct downloaden.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Mosin schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:20:
Ja, maar ook bij die kom ik bij een survey uit. Ik heb dat filmpje gekeken, maar daar moet je ook maar geluk bij hebben. Tenminste, zo lijkt het.

Kun je die nergens direct downloaden.
Kan hem nergens anders vinden :/ staan wel wat reacties onder dat die goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Het is opgelost. Ik moest de nieuwste apk versie van Google play services erop gooien. Nu doet alles het prima!

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quako
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 17:23
Mag ik vragen waarom je niet gewoon weer de originele ROM er op heb gezet? Heb je voortaan geen gezeik meer als je hem nog is reset etc.

[ Voor 0% gewijzigd door quako op 14-05-2015 08:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Die staat erop of bedoel je dat de Teamwin twrp eraf is?
Hij doet het nu prima. Mocht er nog iets ooit fout gaan, dan kan ik terug vallen op een nieuwe installatie.

Ѫа$тёя чѳця аят

Pagina: 1