Laptop scharnier kapot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc789
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-05 21:13
Hi,

De laptop van mijn vriendin is, open en met het scherm naar beneden, op de grond gevallen.. :'(
Nu is de linker scharnier welke het scherm vasthoudt kapot. Ik fietste langs een computer winkel en hier is mij verteld dat je niet bij die scharnier kan en de hele case vervangen moet worden, om deze te bestellen zou ik rond de 300 euro kunnen verwachten volgens meneer, en met daarbij al het overzet werk nog..

Weten jullie of zo een case inderdaad zo duur is en of er geen andere oplossing is?

Graag hoor ik jullie reactie!

Marc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Tja, moesten we nu weten over welk type laptop het zou gaan... Er bestaan véél laptops hoor :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En niks over hoe je vriendin eraan toe is

* RobinHood weet nu wel wat je prioriteiten zijn.

Losse cases zijn eigenlijk niet los te krijgen, als je een wat oudere laptop heb, kun je misschien ergens een kapotte vinden, liefst met een mobo probleem, dan kun je vrolijk gaan overzetten.

Even een universele erop plaatsen gaat eigenlijk niet, want ook alle draadjes lopen door de scharnieren. En zo heel universeel zijn die vaak niet.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bij de meeste behuizingen kun je wel bij het scharnier, maar is het scharnier uit de behuizing gescheurd, waardoor je als nog veel van de behuizing moet vervangen. Vaak kun je dit het best via tweedehands websites vinden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc789
HP Envy 15-j100eb is het. De scharnier is er zowat helemaal uit. Door het toch nog een aantal keer open en dicht doen na het ongelukje is de case ook losgeraakt (De onderkant ten opzichte van de bovenkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Inboedelverzekering bellen, vaak ben je hier gewoon voor verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc789
Ik heb wel foto's maar dit is eerlijk gezegd ook de eerste keer dat ik op het forum van tweakers ben, hoe upload ik hier foto's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 11:52
Via bv. Imgur.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc789

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc789
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5vo0OaA.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xyo0P5l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc789
Kunnen jullie de foto's ook zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 09:49

Coehinator

Hocus Pocus!

Ja we zien de foto's, ik ben echter bang dat er meer kapot is dan alleen het scharnier. Want ook de hele behuizing laat los. Waarschijnlijk is er binnenin meer afgebroken.

Mocht je verzekerd zijn zou ik het daar op gooien. Zo niet, gewoon open schroeven en kijken wat kapot is, bestellen op EBay en repareren.
Pagina: 1