ASUS Maximus VII Ranger power off na bios upgrade

Pagina: 1
Acties:

• giriel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 18:53
Dag heren en dames tweakers,

Ik heb in december een upgrade gedaan van een aantal onderdelen in mijn desktop:
  • Moederbord: ASUS Maximus VII Ranger
  • Grafische kaart: NVidia GTX 980
  • Processor: Intel I5-4690K
Tijdens de upgrade heb ik mijn windows installatie behouden en gewoon de nieuwe drivers eroverheen geinstalleerd. (Zonder problemen)

Nu heb ik onlangs geprobeerd om de bios te upgraden met als gevolg dat mijn desktop "soms" volledig uitvalt zonder bluescreen :? . Er zijn geen problemen met de grafische kaart of andere onderdelen opgemerkt mits alles perfect werkt als ik de oudste bios gebruik.

De "soms" merk ik hoofdzakelijk op tijdens het gamen.

Daarnaast heb ik ook nog niets overclocked.

Google heeft me jammer genoeg niet veel wijzer kunnen maken en de support van Asus hadden de geweldige suggestie om simpelweg de bios niet te upgraden |:( .

Is er iemand die me misschien iets verder kan helpen of is niet upgraden de enigste oplossing?

Alvast bedankt !

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Welke voeding heb je?? Kan makkelijk zijn dat die gaar is. Maar dat van je bios kan ik eigenlijk niet verklaren, ook niet na een bezoekje aan google, helaas

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:13

auto660

1991 240 GL Brick

Als je het met je oude bios niet had dan zou ik gewoon proberen om de bios te downgraden. Mocht je moederbord dat niet toelaten dan kun je ook je bios chip naar mij opsturen en dan flash ik er met een apparaatje een oudere bios in. Maar het lijkt mij sterk dat het door de nieuwe bios komt, wat is de rest van je pc? :)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• giriel
Goede suggesties, ik heb veel uitgetest waaronder het vervangen van de voeding zonder enige oplossing.
Gelukkig is het mogelijk om te downgraden. Dit heb ik momenteel ook terug gedaan omdat ik geen andere mogelijkheid meer zag.

Volledige desktop:
  • Grafische kaart: EVGA GTX 980 4GB
  • Processor: Intel i5-4690K
  • Voeding: Corsair CS650M
  • SSD: Samsung 840 EVO 500GB
  • HDD: SAMSUNG Spinpoint F3 ST1000DM005/HD103SJ 1TB
  • RAM: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9
Momenteel heb ik dus geen problemen meer maar ik vraag me wel af waar ze vandaan komen als ik de bios upgrade :)

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
giriel schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:36:
Goede suggesties, ik heb veel uitgetest waaronder het vervangen van de voeding zonder enige oplossing.
Gelukkig is het mogelijk om te downgraden. Dit heb ik momenteel ook terug gedaan omdat ik geen andere mogelijkheid meer zag.

Volledige desktop:
  • Grafische kaart: EVGA GTX 980 4GB
  • Processor: Intel i5-4690K
  • Voeding: Corsair CS650M
  • SSD: Samsung 840 EVO 500GB
  • HDD: SAMSUNG Spinpoint F3 ST1000DM005/HD103SJ 1TB
  • RAM: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9
Momenteel heb ik dus geen problemen meer maar ik vraag me wel af waar ze vandaan komen als ik de bios upgrade :)
Als het niet word aanbevolen word om de bios NIET te upgraden moet je het dus niet doen.
Het kan net zo goed zijn dat die nieuwere bios mischien een beta of alpha is.
Je moet altijd de stabiele bios software voor je bios hebben.
En dus andere pre alpha of beta dus nooit installeren.
Maargoed het probleem is opgelost.
Maar wat was de fout nu?
Is wel een goed moederbord wat je daar hebt.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Bekend met if it ain't broke, don't fix it ;)?

[ Voor 40% gewijzigd door Thomg op 12-05-2015 18:47 ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Waarom heb je trouwens een bios update gedaan?? Die update zorgt alleen maar voor ondersteuning voor ix-5xxx cpu's ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• giriel
Thomg schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:47:
Bekend met if it ain't broke, don't fix it ;)?
Zeer zeker, was ook het advies van de Asus support :).
Enigste reden om de upgrade uit te voeren was omdat ik om de zoveel tijd van al men hardware nakijk of er recentere software voor beschikbaar is en deze uitprobeer.

Ik heb nog nooit eerder gelijkaardige problemen ervaren (heb nu toch al een aantal desktops in elkaar gestoken) dus was ik benieuwd naar wat het probleem zou zijn.

Maar dan neem ik het advies, om enkel te upgraden indien nodig, ter harte en laat ik het daarbij.

Toch bedankt !
Pagina: 1