Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Smartphone

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de €250 en €400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Browsen, social media apps, muziek luisteren en films bekijken. Mijn Galaxy Nexus die waarschijnlijk kapot is liep hier wel eens mee vast. Ik wil het apparaat wel minstens twee jaar kunnen gebruiken zonder dat hij traag wordt. Ik ben stock Android gewend, dus een beetje strak ontwerp weet ik wel te waarderen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb een aantal apparaten gevonden:

- Samsung Galaxy S5 (+?)
- HTC One M8
- LG Nexus 5
- Oneplus One

Ik heb geen specifieke voorkeur voor een merk.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik vraag me af welk toestel op dit moment de beste prijskwaliteit heeft, en welke echt het beste is. (Tweedehands kan ook) Verder sta ik ook open voor andere toestellen, dus als er andere tips zijn, dan zijn die welkom.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik zou de Samsung S5 aanraden, toestel is goed, veel verkocht, after market accesoires genoeg, en Samsung update het nog wel een jaartje dus verwacht dat je er 3 tot 4 jaar mee kan doen (met eventueel een nieuwe accu tussendoor).

Verwijderd

Waarom allemaal telefoons die ruim een jaar oud zijn?
Bij die telefoons kun je waarschijnlijk ook rekenen op een jaar lang minder software updates tegenover een telefoon die nu uitkomt.

Als jje perce software updates wilt die je telefoon wat langer soepel houden, zou ik gaan voor de Nexus. Als je andere zaken als batterijtijd, schermkwaliteit, materiaalgebruik belangrijker vindt kom je uit op op de HTC of samsung.

Dus de vraag is eigenlijk, wat vind je zelf belangrijk?

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Beste prijskwaliteit is op dit moment in willekeurige volgorde en binnen jouw prijsklasse:

- LG G3
- LG G2
- LG Nexus 5 (hoewel lastig te krijgen nu)
- Samsung Galaxy S5
- Samsung Galaxy S4

Je zou aanvullend ook naar de Sony's kunnen kijken die in prijs dalen. Z1 Compact is bijna hetzelfde als de Z3 Compact en beide dalen in prijs. De Sony en LG skin zijn redelijk clean, Samsung uiteraard het minst. Nexus heeft stock Android.