Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Standaard merk CPU Cooler voor AM3+ uATX bord. Bomen en bos.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:01

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Ik zoek al een tijdje een CPU cooler, (standaard, mooi groot blok met stille fans) om mijn boxed cooler te vervangen om mijn simpele, iets outdated AMD FX-4130 CPU te koelen. (AM3+)
Dit omdat als ik games speel die koeler bij threshold temperatuur op volle overdrive gaat (veel herrie) en dan weer even stil. (cycle: herrie, stil, herrie stil)

Dus heb ik via Pricewatch reviews (op aanraden) eerst een Gelid gevonden, en daarna een Phanteks.

Wat is nou het probleem?
Die "exotische " merken zijn niet (meer) verkrijgbaar in het exotische land waar ik woon: Indonesië.

Er is hier veel te krijgen, maar voor dit soort specifieke items moeten het standaard merken zijn, zoals Thermaltake, Corsair, dat soort namen.

Als ik die op de pricewatch en verder op het Internet ga bekijken, dan zijn die "allemaal goed" en zie ik dus voor mijn eerste CPU cooler die niet bij mijn CPU wordt meegeleverd echt totaal de bomen niet meer door het bos.

Geen specifiek budget, zeg tot 200 euro.
Ik wil gewoon een goeie! :P

Komt wel op een uATX mobo'tje, maar als het niet past, dan mag een nieuw mobo ook wel. Zo heeft deze geen SATA600, wat mijn SSD niet ten goede komt. Grootte, en wel of niet passen zijn dan ook niet echt van belang.

Iemand ervaringen met een goed model wat vrij "standaard" is, dus goed te verkrijgen?

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14-04 00:10
scythe een optie ?
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition behoorlijk stil.

noctua ?
pricewatch: Noctua NH-D14 persoonlijk vind ik die kleur van die fans erg lelijk, maar zijn werk doet ie wel.

De bequiet die in bbg staat heb ik zelf geen ervaringen mee, maar hij zal er niet voor niks in staan.
pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Wat voor een kast heb je verder? Als het een zeer ruime is, zou je een Thermalright True Spirit 140 Power erin kunnen doen: presteert gelijk aan €60+ koelers voor de helft van de prijs :D

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:01

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Ik zag net Scythe Ninja 4. Als die te krijgen is, ga ik daarvoor, en Noctua heeft al een D15.

Probleem is hier dat ze spul slechts tijdelijk hebben, en als het oude batch is die ze nog hebben liggen ze "hands-off" zeggen "geen garantie van ons. Als ding niet werkt, zoek het zelf dan maar uit met de fabrikant".

Kast is ancient (uit NL meegenomen, 13 jaar geleden, want toen duur en goed, dus nog steeds goed) en is open (platen eraf). Case dus geen probleem.
Die thermalright ga ik ook ff bekijken. :D

Betaalde Kremlin-troll

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True