htaccess beveiligde directory voor smart tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Voor een website heb ik een directory beveiligd met .htaccess en .htpasswd.
Hiervoor gebruik ik de volgende code in htaccess:

AuthType Basic
AuthName "secret area"
AuthBasicProvider file
# Info for mod_authn_file - path to password file
AuthUserFile /public/sites/................
Require valid-user

De map moet toegankelijk zijn op pc maar ook op een samsung smart tv. Dat laatste lukt echter niet, op de smart tv is er geen toegang. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:38
En vraagt hij op je TV een wachtwoord? Ondersteund je TV wel beveiligde directories?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een samsung smart tv (exacte type weet ik nu ff niet) Hij ondersteunt deze techniek niet meer sinds een update. Wat ik heb gevonden hierover is:

"You are not able to use AuthUserFile because we do NOT provide mod_auth* by default anymore due to DSM patch size limitation.
We will provide a package which contains optional Apache modules including mod_authn_file. Sorry for your inconvenience."

Helaas weet ik hier te weinig van. Als ik dan ga ik googelen op mod_authn_file kom ik bergen informatie tegen waar ik als leek niet echt meer wijs uit word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Zoek de Samsung package en de nodige modules worden geinstalleerd.

Edit: wat je hierboven schrijft gaat over een Synology NAS?! :?

[ Voor 41% gewijzigd door technorabilia op 12-05-2015 18:27 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, kort gezegd, op welke manier kan ik een web directory beveiligen zodat deze op een samsung smart tv ook is te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als het op je NAS staat en blijkbaar alleen op je eigen TV moet draaien, waarom bied je het dan via HTTP aan en niet via DLNA of CIFS? :? Als je een Synology hebt hoef je daar alleen Video Station voor aan te zetten, of een share te maken als je het liever via CIFS doet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, er is hier een misverstand ontstaan. Het gaat om een website met een beveiligde map. Die website staat op een shared hosting server. Die specifieke map moet vanaf diverse locaties via internet te benaderen zijn, meest via pc maar enkele via smart tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:13:
Klopt, kort gezegd, op welke manier kan ik een web directory beveiligen zodat deze op een samsung smart tv ook is te openen?
Via .htaccess kan je de inhoud van een map afschermen. Maar ik vrees dat je TV geen http authenticatie ondersteund. Is afschermen op IP geen andere optie?

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 13-05-2015 19:27 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:52

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:24:
Sorry, er is hier een misverstand ontstaan. Het gaat om een website met een beveiligde map. Die website staat op een shared hosting server. Die specifieke map moet vanaf diverse locaties via internet te benaderen zijn, meest via pc maar enkele via smart tv.
Het stuk wat je quote over mod_auth* heeft te maken met Synology NASsen en dus helemaal niets met je probleem.

Welke type Samsung televisie is het? Dan kunnen wij wellicht iets zinvollere zoek acties doen....

Ik verwacht eerlijk gezegd dat de Smart TV (eigenlijk: elke Smart TV) geen HTTP authenticatie ondersteund en je dit dus nooit werkend zult gaan krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Croga op 13-05-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:15

BCC

Http basic auth ondersteund hij vast, dat is zo oud en kun je in een url stoppen, maar dat lijkt hier niet het probleem idd.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat werkt er eigenlijk niet op het moment? Werkt het op de PC wel maar op de TV niet? Werkt het nergens? Werkt het op de TV wel maar op de PC niet? Hoe staat het geconfigureerd? Waarmee bezoek je de URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je geen username/password melding op je TV ziet, maar enkel een 401-error, dan kan je eens kijken of zoiets wel zou werken:

code:
1
https://username:password@www.mijnwebsite/films

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:39:
Als je geen username/password melding op je TV ziet, maar enkel een 401-error, dan kan je eens kijken of zoiets wel zou werken:

code:
1
Wist niet dat dit via de url ook kon, zo leren we weer wat bij. Ik ga dit uitproberen, bedankt!
johnkeates schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:36:
Wat werkt er eigenlijk niet op het moment? Werkt het op de PC wel maar op de TV niet? Werkt het nergens? Werkt het op de TV wel maar op de PC niet? Hoe staat het geconfigureerd? Waarmee bezoek je de URL?
Op de PC werkt het wel gewoon, krijg popup met login. Op SmartTV krijg ik wit scherm zonder login popup, gewoon helemaal niets. Ik ga eerst bovenstaande oplossing proberen, indien dat niet werkt kom ik hier op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een allow from werkt niet?

code:
1
allow from 127.x.x.x

Hiermee zeg je htaccess dat ie een connectie vanaf dat ip adres toe moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat staat er in je access log op je server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:32:

code:
1
allow from 127.x.x.x

Daar heb je niks aan als je het niet combineert met die password rule. ;) Dus het stukje uit de TS vervangen door:
ApacheConf:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# Requires a valid user unless 
# logged in from a specific IP address
Order deny,allow
Deny from all
AuthName "Keep out"
AuthUserFile "/path/to/your/passwd/file"
AuthType Basic
Require valid-user
Allow from 192.0.32.10 
Satisfy Any
Als je je externe IP gebruikt betekent dat wel dat je daarmee ook op je PC in hetzelfde netwerk geen wachtwoord hoeft in te tikken, geen idee of dat wenselijk is.

Ik ga dit topic maar eens doortikken naar Serversoftware en Windows Servers aangezien dit serverconfiguratie betreft en niks met webdevelopment te maken heeft.

WEB>>WSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is m. En de meest makkelijkste en voor de hand liggende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:32:

code:
1
allow from 127.x.x.x

Helaas gaat dit praktisch gezien niet werken, er wordt van teveel verschillende locaties gewerkt met wisselende ip adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dus? Daar heb je dan nog gewoon die wachtwoordrequirement terwijl op dat ene IP waar de tv staat geen wachtwoord nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:39:

code:
1
Deze oplossing werkt, probleem is voor mij opgelost. Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1