"wijzig" functie in privebericht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hallo,

Ik weet niet of dit al eens ooit eerder is gevragen, maar ik kon zo niks vinden :)

Ik ben regelmatig in contact met sommige tweakers via PB. Dat gaat allemaal redelijk goed, echter, als je iets vergeten bent toe te voegen, moet je een compleet nieuw bericht typen. Als je (zoals ik :P ) nog wel eens dingetjes vergeet te vermelden of een aantal stomme typefouten hebt gemaakt, is dat irritant. Ook wordt het dan overzichtelijk. Ik was laatst in contact met Foritain, over de temps van mijn cpu, en tijdens het testen van de temps wilde ik hem op de hoogte houden als ik klaar was met een test. Uiteindelijk stonden er 4 berichten achter elkaar alleen maar van mij. Dit maakt het een beetje onoverzichtelijk.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :D .

Groet

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Aan de andere kant is een pb juist iets wat je niet zou willen wijzigen.
Verstuurd is verstuurd.

En je had natuurlijk ook alle vier de waarden in één berichtje kunnen sturen.

Dus of dit nu zo'n issue is?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik geef je van de ene kant gelijk, want als je iets op v&a hebt staan en ze sturen jouw een bod, kunnen ze dat snel veranderen.

En dat van die waarden, was maar een voorbeeldje :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33
Als er al een mogelijkheid zou komen om een DM te wijzigen, dan zou dat alleen maar mogen zolang deze nog niet door de ontvanger is gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zou het dan niet voldoende zijn om als ontvanger de historie van het bericht te kunnen zien? Als er een duidelijke melding staat dat het bericht gewijzigd is, ook al is dat maar één teken/0% dan verschijnt een knop 'historie' waarin elke wijziging terug te vinden is. Als het bericht stevig is gewijzigd valt dat snel genoeg op en is dat snel genoeg terug te vinden lijkt me.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Migrator schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:51:
Zou het dan niet voldoende zijn om als ontvanger de historie van het bericht te kunnen zien? Als er een duidelijke melding staat dat het bericht gewijzigd is, ook al is dat maar één teken/0% dan verschijnt een knop 'historie' waarin elke wijziging terug te vinden is. Als het bericht stevig is gewijzigd valt dat snel genoeg op en is dat snel genoeg terug te vinden lijkt me.
Dat lijkt mij dan de ideale oplossing :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerlijk gezegd zie ik hier geen probleem. DM is geen forum en een aantal reacties achter elkaar maakt het niet ineens onoverzichtelijker. Daarbij is denk ik het belangrijkste al gezegd, dat je moet voorkomen dat mensen achteraf zaken gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:44

crisp

Devver

Pixelated

br00ky schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:31:
Eerlijk gezegd zie ik hier geen probleem. DM is geen forum en een aantal reacties achter elkaar maakt het niet ineens onoverzichtelijker. Daarbij is denk ik het belangrijkste al gezegd, dat je moet voorkomen dat mensen achteraf zaken gaan veranderen.
Inderdaad. Als je dit wil faciliteren dan moet je er voor zorgen dat er een duidelijke indicatie komt dat er iets is veranderd in een bericht, maar ook wat. Daarmee is dit geen triviale aanpassing en hebben we in het verleden al het standpunt ingenomen dat je Direct Messages meer als e-mail moet zien dan als een forumbericht...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Juist voor het feit dat je een notificatie moet maken dat een bericht is verandert maakt het een stuk vervelender om juist een DM te kunnen wijzigen. Als je 'm namelijk 5 minuten nadat ik 't bericht heb gelezen verandert, heb ik geen notie hiervan. Mocht het belangrijk zijn, bijvoorbeeld tijdens V&A overleg, is het helemaal een issue om zoiets te missen.

Beter lees je, net zoals op de rest van Tweakers en GoT, je bericht een paar keer extra door zodat je geen stomme fouten maakt en zeker weet dat je alles erin hebt staan wat je erin wilt hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Nou ja, dan niet :P . Nee heb je, ja kun je krijgen, toch? :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:32

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Enige wat nog zou kunnen is dat je het kan bewerken tot de ander(en) het hebben gelezen, want soms zadel ik echt mensen met 4 berichten op :+
Maar ik denk dat dat qua implementatie erg moeilijk is en het de tijd niet waard is.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1