Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

"nieuw" socket 1156 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlyingZombieCow
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 08-02-2019
Ik zoek een?
Socket 1156 moederbord en een nieuwe videokaart

Wat is je budget?
ongeveer €350, mag zowel nieuw als tweedehands

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dell optiplex 980 uit eind 2009
CPU: i7-860 (socket 1156)
GPU: nVidia GT330 (OEM kaart)
8 GB Ram
1TB HDD

Ik heb laatst deze desktop overgenomen in de hoop met een simpele upgrade van de videokaart toch een redelijke pc te hebben om mee te gamen. In het huidige moederbord past echter geen grotere videokaart, vanwege de indeling van het Dell moederbord. Mijn idee is dus om voor nu het moederbord en de videokaart te vervangen. De videokaart kan ik dan met een toekomstige upgrade weer meenemen.

Ik zit hier dan dus met een aantal vragen:
Welk socket 1156 moederbord moet ik hebben?
Is het mogelijk om het op deze manier aan te pakken en is het ook nuttig?
Zie ik dingen over het hoofd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Nieuw kan je vergeten. Jaartje terug zelf nog eentje kunnen oppikken ergens, maar relatief overpriced door zeldzaamheid.

Tweedehands is er eentje in de V&A te vinden.

Op zich kan die processor nog wel mee. Ik draai hem hier (overclocked) ook met een 290 en haal zeer nette fps.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Elk socket 1156 zou moeten werken met je i7-860. Dat zullen dan voornamelijk P55, H55 of H57 moederborden zijn (Q57 was er ook nog, maar weet niet of die veel los verkocht werden).

Er staat momenteel maar één te koop in de V&A (V&A aangeboden: Gigabyte GA-P55A-UD3R te koop), en die lijkt me veel te duur. Als die prijs nog gegeven wordt voor een P55 plank, moet ik misschien toch dringend mijn P55-GD65 verkopen :p (maar ik verkoop dus niet voorlopig, en dan moet ik mijn i7-860 ook weer ergens kwijt).

[Voor 22% gewijzigd door MacPoedel op 12-05-2015 15:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:11
Heb je wellicht een foto van je kast intern ? Wellicht is kast wel makkelijk aan te passen met wat handigheid zodat er wel een andere kaart in past ?

Edit

Welke van de 3 is het ?

[Voor 93% gewijzigd door Galaxis op 12-05-2015 15:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eerder kijken of ik die kast die je nu hebt kunt verpatsen, en dat geld bijleggen voor een leuk moderner systeempje. Geheugen en opslag kun je evt nog wel meenemen mocht je willen besparen.
Nu nog investeren in een 1156 plank is echt in verhouding belachelijk duur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlyingZombieCow
plaatje 1

plaatje 2

Tinypic heeft besloten om de 1e foto ondersteboven weer te geven, sorry.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt een BTXkast, dat gaat helemaal leuk worden om daar een bord voor te vinden. Je zult dus ook een nieuwe kast en mogelijk voeding moeten hebben.
Ik zou er vanaf blijven en gewoon een nieuw / 2ehands ding samenstellen. Eventueel nog even wat doorsparen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-09 12:48
Hou er rekening mee dat het soms ook niet past omdat de PC bouwer een eigen standaard/indeling hanteerd.
Al vaak genoeg mee gemaakt dat je in een Dell/HP/CompaQ/etc. niets kon vervangen/inbouwen omdat het niet paste.

Waar ik zelf tegen aan ben gelopen in het verleden:
-Voedingen hadden andere bevestings punten/ schroefgaten op een andere plek
-Moederbord had afwijkende schroefgaten waardoor andere moederborden niet geplaatst konden worden.
-Kast te klein voor een custom koeler - koeling van CPU werd gedaan door een fanduct aan te sluiten op de fan van de voeding (?)
-Afwijkende power/reset/hdd connectors
TERW_DAN schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:58:
Ik zou eerder kijken of ik die kast die je nu hebt kunt verpatsen, en dat geld bijleggen voor een leuk moderner systeempje. Geheugen en opslag kun je evt nog wel meenemen mocht je willen besparen.
Nu nog investeren in een 1156 plank is echt in verhouding belachelijk duur.
eens!

Fatshark kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1989864

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlyingZombieCow
Bedankt voor jullie reacties. Laat deze kast gewoon zoals ie is en ga kijken voor een volledig nieuw systeem :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-09 22:07
Dell, voor als je net wat meer problemen wil dan de rest met upgraden :P

Misschien kan je nog aanklooien met een pci-e riser/extender, maar dat zal er niet knap uit gaan zien.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True