Karmatotaal niet geupdate sinds 12:30

Pagina: 1
Acties:

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zijn de servers nog druk bezig met alle totalen berekenen voor het nieuwe karmasysteem? Het lijkt er namelijk op dat de berekening stil staat sinds ongeveer 12:30, wat het tijdstip is dat de nieuwe totalen online gingen (voor in ieder geval de meeste mensen).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

Karma werd en wordt niet real-time bijgewerkt maar een maal per dag ;)

Intentionally left blank

• Kid Jansen
  • Niet online
Voor zover ik weet werd alleen de reactiescore maar één keer per dag bijgewerkt. Karma ging eerst zeker weten meerdere keren per dag, elk uur of elke twee uur.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Karma werd voor de laatste wijziging elk uur ververst idd, op het hele uur steeds.

Iig de lijst op http://tweakers.net/gallery/karma dus :)

Kan dat gewoon weer hersteld worden?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem

Na de update van het karmasysteem worden de punten volgens mij niet meer bijgeschreven.
Wanneer ik in de karma top tien kijk bij de eerste 5 gebruikers zie ik dat ook bij hun vanaf 18.30H geen punten meer zijn bijgeschreven...? Ook mijn karma blijft op 71289 staan..
Misschien even naar kijken. ;)

• Kid Jansen
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:36:
Na de update van het karmasysteem worden de punten volgens mij niet meer bijgeschreven.
Of dat wordt morgen dus pas weer om 12:30 gedaan, als het nu inderdaad maar één keer per dag gaat en het vandaag ook om 12:30 werd gedaan met invoeren van nieuwe karmasysteem.

Verwijderd

Kid Jansen schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:04:
[...]

Of dat wordt morgen dus pas weer om 12:30 gedaan, als het nu inderdaad maar één keer per dag gaat en het vandaag ook om 12:30 werd gedaan met invoeren van nieuwe karmasysteem.
Er zijn inderdaad weer punten bijgeschreven .

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Doordat de berekening veel zwaarder is geworden dan voorheen (ondanks de efficientere code) doen we het nu niet meer ieder uur, maar nog maar een keer per dag.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Kid Jansen schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:04:
[...]

Bij mij nu ook een verhoging zichtbaar.

NRG

• Kid Jansen
  • Niet online
ACM schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:31:
Doordat de berekening veel zwaarder is geworden dan voorheen (ondanks de efficientere code) doen we het nu niet meer ieder uur, maar nog maar een keer per dag.
Komt dat door het badgesysteem? Want als de code efficiënter is en de formule zelf ook flink is versimpeld zou je verwachten dat het sneller gaat.

Is het niet mogelijk om op z'n minst drie keer per dag te updaten? Van één keer per uur naar één keer per dag is wel een heel groot verschil. Kan me ook niet voorstellen dat de berekening 24 keer zwaarder is geworden.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kid Jansen schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:59:
Komt dat door het badgesysteem? Want als de code efficiënter is en de formule zelf ook flink is versimpeld zou je verwachten dat het sneller gaat.
Ja, het moet nu meer werk doen. Het berekenen van de punten per bijdrage is wel sneller geworden, maar voorheen was het dan eigenlijk ook klaar. Nu moet ie daarna nog aan de slag met bepalen van de nieuwe jaar-totalen en de selectie van de belangrijkste onderwerpen en gebruikers.
Is het niet mogelijk om op z'n minst drie keer per dag te updaten? Van één keer per uur naar één keer per dag is wel een heel groot verschil. Kan me ook niet voorstellen dat de berekening 24 keer zwaarder is geworden.
Ik denk niet dat je grote verschillen in badges gaat zien van de ene op de andere dag... laat staan binnen een uur.

Vind je de karmatotalen zo belangrijk dat die meerdere keren per dag moeten toenemen? Met de hoeveelheid karma die jij al hebt is dat toch elke dag relatief gezien erg weinig extra :P

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik vind het vooral interessant om te zien hoeveel bepaalde dingen waard zijn, zoals een lange +3 reactie of review. Met elk uur een update kon je dat vrij goed inschatten, maar als het per dag gaat heb je daar eigenlijk geen idee meer van.

Het totaal zelf interesseert me niet zoveel, enige wat ik jammer vind is dat ik 28 plaatsen terugviel met het nieuwe systeem (inmiddels 26 van over) en daardoor niet meer in de top 100 sta. Tegen de tijd dat ik m'n oude plekje weer terug heb zijn we waarschijnlijk wel 10-12 maanden verder.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:32

Shabbaman

Got love?

ACM schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:08:
Ik denk niet dat je grote verschillen in badges gaat zien van de ene op de andere dag... laat staan binnen een uur.
Ik kwam op dit topic uit via de zoekfunctie. Als ik kijk naar de badges in de topics waar ik post heb ik helemaal niet het idee dat de badges dagelijks ververst worden.

Voorbeelden:
- in dit topic heb ik een badge, maar als ik post verandert er niets aan mijn karma. Ik begrijp ook niet goed waarom ik die badge heb, maar geen badges voor andere tags die aan hetzelfde topic hangen (nou ja, het zal wel met karma te maken hebben... maar de karma in de andere tags verandert niet)
- dit topic heb ik twee maanden geleden aangemaakt. Ik krijg daar blijkbaar geen karma voor, en de badges van de onderwerpen die hier aanhangen middels de tags worden ook niet weergegeven in deze thread (dat zou toch wel moeten?)

Eigenlijk krijg ik het idee dat enkel na invoeren van dit nieuwe systeem de karma voor de badges zijn berekend, en dat er ook geen nieuwe badges worden toegevoegd.

EDIT:

Ik lees Development-round-up - Iteratie #70 het volgende:
Om te voorkomen dat je met een minimale inspanning al een badge kunt verdienen hebben we een minimum van 750 punten ingesteld voor het krijgen van een badge.
Dus ik begrijp wel waarom ik geen badge krijg voor het eerste onderwerp dat ik aanhaal (omdat die blijkbaar nog niet bestaat), maar volgens de Karmaranglijst Paradox Entertainment (een van de tags die aan dat onderwerp hangt) is mijn totale karma slechts 100. Ik vind dat toch wel wat raar.

[ Voor 17% gewijzigd door Shabbaman op 12-10-2015 12:53 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Shabbaman schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:24:
- in dit topic heb ik een badge, maar als ik post verandert er niets aan mijn karma. Ik begrijp ook niet goed waarom ik die badge heb, maar geen badges voor andere tags die aan hetzelfde topic hangen (nou ja, het zal wel met karma te maken hebben... maar de karma in de andere tags verandert niet)
Het wordt in dat overzicht afgerond, je hebt sowieso niet precies 1500 karma... Het zou dus kunnen dat je eerst 1510 had en nu 1540 en daardoor nog steeds de afronding ziet.
- dit topic heb ik twee maanden geleden aangemaakt. Ik krijg daar blijkbaar geen karma voor, en de badges van de onderwerpen die hier aanhangen middels de tags worden ook niet weergegeven in deze thread (dat zou toch wel moeten?)
Niet alle onderwerpen krijgen karmabadges, daar zit een ondergrens aan het totaalkarma, zoals je zelf al had gevonden :)
Dus ik begrijp wel waarom ik geen badge krijg voor het eerste onderwerp dat ik aanhaal (omdat die blijkbaar nog niet bestaat), maar volgens de Karmaranglijst Paradox Entertainment (een van de tags die aan dat onderwerp hangt) is mijn totale karma slechts 100. Ik vind dat toch wel wat raar.
Je ziet helemaal onderaan, zonder positie-aanduiding, hoeveel karma je hebt. Daarmee kan je zien hoever je nog moet om de nummer 5 van de troon te stoten.

Als jij jezelf in de top5 ziet staan, dan is er wat mis.
Pagina: 1