Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samsung Syncmaster 2253BW aan vervanging toe??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:17
Momenteel gebruik ik de Samsung Syncmaster 2253BW als beeldscherm.
Ik ben echter steeds vaker en fanatieker met foto-/videobewerking bezig en nu vroeg ik mij af of een upgrade naar IPS/A-MVA nu echt de moeite waard is.
In eerste instantie zou ik mijn gehele PC upgraden, maar er zijn wat reisplannen die het onlogisch maken om nu te investeren... een scherm daarentegen verouderd wellicht wat minder snel (??)

Naast foto/videobewerking ben ik een casual gamer. Speel FIFA, Battlefield, Assassin's Creed, Anno etc.

Concreet is dus de vraag: Is het de moeite om te upgraden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Definieer fanatiek. Ik bedoel, je kan het wel veel doen, maar als je het voor je zelf of een beperkt publiek doet en je resultaat laat je toch altijd op hetzelfde scherm zien, dan boeit het natuurlijk weinig ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spacecrap
hehe, point taken :P

Eigelijk vind ik het zelf belangrijk dat het er 'natuurgetrouw' uitziet. Dus als ik het ga printen/laat printen dan moet het er identiek uitzien...

Het moet dus eigelijk een 'bang for the bucks' scherm worden en geen 500 - 1000 euro moeten kosten.
Uiteraard moet het een daadwerkelijk verschil opleveren... op mijn werk heb ik bijv. een HP Z23i en daar vind ik de kleuren er vanaf spatten (helemaal als ik dual screen werk met mijn fletse laptop scherm waar zwart als blauw weergegeven wordt).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je printer niet gaat meewerken hoeft het er ook niet identiek uit te zien *insert point taken2 here* ;).

Afijn, een IPS'je of AMVA gaat natuurlijk een heel veel betere beleving geven, dat is zeker waar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spacecrap
:D ik snap dat dit niet 100% overeenkomt, maar als ik print dan doe ik dit wel op goede kwaliteit (bijv. profotonet).

Ik vind het lastig te beoordelen wat de daadwerkelijke voordelen zouden zijn, vandaar mij vraag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubixd
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 04-06 17:07
Ik werk zelf ook met photoshop en premiere pro, en game elke dag. ik heb dit scherm gekocht: pricewatch: Asus VX239H Zwart Koop deze en je bent klaar.
Kleuren kan je aanpassen en 24 is lekker groot.

i7 4790k - Asus Z97 Maximus VII HERO - Asus GTX 1070 OC - 16gb Corsair VP 1600 - Corsair AX860 - Kraken 61x - WD Blue 1TB x1 - Samsung 840 120GB - Kingston 120GB - CM 690 III Window

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True