Is het het waard om mijn i5 3570k te OC'en?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Drent
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-07 00:52
Beste tweakers,

Laatst was ik bezig om foto's te processen in camara raw. Toen ik hem los liet gaan op de ~1000 foto's ging mijn i5 op 100% draaien. Als ik ga OC'en (nog nooit gedaan) worden de foto's dan sneller geprocessed? Zullen edits in Photoshop ook sneller gaan als ik op een hogere Ghz zit? Zo ja, hoe ga ik dan te werk?

Specs:
i5 3570k
Asrock z77 extreme4
16gb Corsair Vengeance ram
Scythe Mugen 4
Cooler Master Silent Pro M600
Gigabyte g1 Gaming gtx970

Alvast bedankt,
Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:07
ja en nee..

overklokken is in jouw geval niet nuttig.. het kost je moeite om het te leren, met een hoop tijd aan testen.
Hoeveel levert het voor jou op.. ik denk weinig.. tenzij je om de 3 uur 1000 foto's gaat processen..

ik zou het lekker laten. Wat je eventueel wel kan doen.. is een i7 kopen. de extra 4 threads kunnen uiteraard helpen.

http://www.techpowerup.co...7_3770K_Comparison/5.html

deze site laat bijvoorbeeld zien dat bij HD bewerkingen de bewerkingen van de extra 4 threads wel profiteert.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Overklokken is vooral leuk om te doen, zoals t opvoeren van een brommertje ook leuk is om te doen. Is t nuttig? Maximaal 15% performancewinst maar in veel gevallen merk je er niets van. Als je met enig geduld aan de slag gaat kan er weinig mis gaan. Als je als een achtelijke aan knoppen gaat zitten draaien kan er wel heel snel iets stuk. Kortom, met beleid en je goed inlezen is het prima te doen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ik heb ongeveer dezelfde build als jou, alleen dan met maar 8gb ram geheugen. heb mijn i5 3570k op 4.6ghz geclockt. gratis performance is altijd welkom in mijn ogen.

zelf heb ik destijds deze guide gebruikt:
YouTube: My Overclocking Guide for Core i5 3570K @ 4.6Ghz / AsRock Extreme4 1155

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Drent
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-07 00:52
Thanks guys, ga denk 't niet overclocken als het toch maar weinig oplevert voor me.
kan ik de topic zelf sluiten of hoeft dat niet?
Pagina: 1