Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 18:03
Ik zoek een nieuwe of 2e hands telefoon voor mijn nichtje
Ik ben op zoek naar een nieuwe of 2e hands telefoon voor mijn nichtje. Deze is binnenkort jarig en er werd gevraagd of ik wilde kijken welke telefoon ze het beste kan halen. Ze wil graag een telefoon die "bekend" is. Dat wil zeggen dat er genoeg hoesjes en cases voor te krijgen zijn. Het liefst dus ook een Samsung, LG of ander bekend merk.

Wat is je budget?
De telefoon moet een prijs hebben van €150,- tot €200,-.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om:

• SMSen
• Whatsappen
• Facebooken
• Netflix
• YouTube
• Af en toe een leuk spel. Maar geen games zoals GTA - San Andreas of spellen die zwaarder zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb onder andere bij het Vraag & Aanbod gekeken. Daarnaast heb ik ook op Marktplaats rond gekeken. De telefoons die aan het budget en eisen voldoen zijn (2e hands):

• Samsung Galaxy S4
• LG G2
• LG Nexus 5

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zat misschien ook nog te denken aan een Galaxy S5 mini. Maar ik weet niet of de "mini" series goed genoeg zijn in verhouding met de Galaxy S4, LG G2, Nexus 5 etc.

Al deze telefoons heb ik 2e hands aangeboden gezien voor ongeveer €150 - €200,-

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij zijn de mini versies meestal meer heel iets kleiner en een stuk slechter dan de normale versies. Bij de Galaxy S3 en S4 in ieder geval wel, ik weet niet zeker of de S5 mini ook zoveel slechter is dan de S5. Hij zal wel vrijwel zeker langzamer zijn dan de S4, dus als de grootte geen issue is, zou ik eerder voor de Galaxy S4 dan voor de S5 mini gaan.

Als nieuw toestel kan je kijken naar de Motorola G (2014) of Motorola E, al weet ik niet of daar heel veel fancy hoesjes voor te krijgen zijn. Voor de Nexus 5 kom ik niet zo vaak toestelspecifieke hoesjes tegen, voor de LG G2 af en toe.

Alle toestellen die je noemt zijn trouwens Android toestellen. Is daar een reden voor? Anders kan je misschien nog kijken naar een iPhone 4s of Windows phone (Lumia 530/630/640?) Zeker de Lumia's bieden veel bang for buck, maar het besturingssysteem moet je wel een beetje liggen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou niet beginnen met 2e-hands. Je kunt voor dat geld ook een goede nieuwe kopen. Ik heb zelf een Moto G (oude model, wel 4G) en ik gebruik 'm onder andere voor Netflix. Dat gaat alvast prima. :)
Ik weet niet hoe snel ie is verder voor spelletjes, maar er zijn wel hoesjes en dergelijke voor: het is wel zo'n toestel dat veel verkocht wordt/werd.

Windows Phone... ik weet het niet. Ik heb voor het werk een Lumia 635 (zelf voor gekozen omdat ik toch ook wel nieuwsgierig was) maar Windows Phone is wat mij betreft minder fijn in gebruik en het toestel zelf is ook minder dan die Moto G (maar het is ook goedkoper... je krijgt voor het geld een prima apparaat). Aan de andere kant: ik vind dat Android er ook alleen maar op achteruit gaat (ik heb op mijn Moto G niet de overstap naar Lollipop gemaakt en ik ben het ook niet van plan). De Lumia krijgt wel Windows 10 op gegeven moment en daar ben ik wel weer enigszins nieuwsgierig naar. Het app-aanbod blijft wel wat achter.

Ik denk dat als je moet kiezen tussen Android, Windows Phone of Apple je snel bij Android uitkomt. iPhones passen niet in je budget, Windows Phone is net wat minder dan Android (vind ik; het zou me niks verbazen als dat voor je nichtje anders is) en een Android-toestel vind je nieuw voor dat geld ook wel goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 12-05-2015 14:40 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 18:03
Is dit de telefoon die je bedoelt gwystyl? Motorola New Moto G 3G Dual SIM (2014).

De reden dat ik voor Android kies is omdat eigenlijk iedereen waarmee m'n nichtje omgaat een Android toestel heeft. Dus ze spelen ook allemaal dezelfde spelletjes. Ik weet zelf hoe lastig het is om spellen te spelen die niet op een ander OS te verkrijgen zijn. Natuurlijk is dat niet altijd zo, maar het komt nog wel is voor.

Windows Phone wordt het hem ook niet. Telefoons zijn zeker goed, maar ik weet nu al dat mijn nichtje graag oud en vertrouwd een Android device wil hebben. En aangezien de meeste die ik ken geen Windows Phone hebben (behalve voor zakelijk), raadt ik dit mijn nichtje ook niet aan.

De reden voor een 2e hands telefoon is omdat je vaak toch voor een redelijke prijs een degelijke telefoon hebt. Die voorheen als "high-end" werd beschouwd.

Als ik zoek op nieuwe telefoons met de specs gelijkwaardig aan de Motorola dan zijn er weinig telefoons te vinden:

Een ander toestel wat ik zie is de LG G3 s Zwart. Er is helaaas maar één review. Misschien vanavond maar even kijken naar een paar reviews op het internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Diigii op 12-05-2015 14:56 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii