Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samsung UE40C6730 TV - YouTube werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frank53
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 10-02-2017
Hallo,

Mijn al iets oudere Samsung LED-tv UE40C6730 (dacht 2010) kan niet meer overweg met Youtube.
Ik krijg de melding dat het niet meer werkt op mijn device, en via programma update krijg ik het ook niet meer aan de praat, en ook niet met de firmware 2013 van de samsung site.

(Ik heb de tv pas overgenomen van kennis en daar werkte het ook al heel lang niet meer hoor, maar hij vond het niet zo erg, hij kijkt op zijn laptop youtube en gebruikte het internet niet op zijn tv.
Maar ik vind het juist machtig mooi om het op zo een groot helder scherm te kijken,)

Youtube heeft medio 2011 wat veranderd aan hun app waardoor het niet draait op tv's van samsung van 2011 en ouder.

Maar is er wellicht toch een firmware of ander soort download (op eigen risico!!) beschikbaar die het wel mogelijk maakt om op mijn tv de nieuwe youtube te draaien.

Mijn tv draait op internet@tv niet op smart hub!!!

Ik hoor graag

[Voor 18% gewijzigd door frank53 op 12-05-2015 14:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Zoals je zelf al aangeeft, ondersteund Youtube sinds april de oudere api niet meer, waardoor de Youtube op oudere tv modellen van 2012 en ouder niet meer werkt.

Een chromecast is de simpelste oplossing om je 'oude' tv weer 'smart' te maken, met onder andere Youtube.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
Ik heb even je topictitel wat aangepast; deze was wel erg schreeuwerig.

Eén van de grootste manco's van "smart"-tv is de zeer gebrekkige software support; doorgaans komen er niet zo veel updates. Een Chromecast zou inderdaad een goedkope oplossing kunnen zijn voor je probleem.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinM16
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-09 08:28
De (technische) reden (in niet zeer correcte technische taal, maar wel begrijpelijke jipenjanneke jargon):

De Youtube app op de C en D modellen was ontwikkeld op een specifieke door Samsung vrijgegeven software(API, application programming interface). Samsung zal stoppen met het ontwikkelen/vrijgeven van deze software en daarom zal Youtube ook niet meer ondersteund worden.

Wel alternatieven zonder aanschaf van producten/diensten:

1. De pairing mogelijkheid van Youtube zelf (YouTube: YouTube), open derhalve Youtube via de webbrowser.
2. De Samsung Homesync als alternatief.
(http://www.samsung.com/nl...s/homesync/GT-B9150ZKAPHN)

MIjn mening is mijn mening, ben je het daar niet mee eens? Dat is dan jouw mening!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frank53
Dank zover voor de reacties.
RobinM16.

Dat pairring kan je dat iets toelichten?
Moet ik dat via webbrowser laptop / of pc doen?
Dat kwartje valt even niet.

Je andere optie kan ook, maar dat zou ook met chromecast kunnen en ik zie wel meer apparaten op marktplaats die dan kunnen.

Maar laptop met HDMI kabel doorlussen kan ook, maar wil het juist op de tv zelf hebben.

• frank53
Zit te denken aan een google chromecast apparaatje

Maar even het volgende.
Mijn tv is bekabeld internet. dus geen wlan. (draadloos) als ik het zo allemaal goed zeg

Werkt die chromecast dan wel op mijn tv, of moet die eerst draadloos internet hebben?

Ik heb wel paar apps gedownload op tablet en die werken wel op de tv.
Ik heb dus via tablet verbinding met TV, en kan de films en muziek die ik op de tablet heb staan afspelen op tv.
Dit gaat via DLNA.

Helaas werkt dat niet met youtube! of zou dat ook moeten werken op die manier??

paar vragen in één replay.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True