Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Moederbord m.2 slot plug/schroef, waar koop je zoiets?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-02 09:31
Op mijn moederbord zit een m.2 slot, ziet er uit zoals dit

Probleem is nu dat het schroefje wat in de plug zit zo vast zit dat deze tijdens het proberen em eruit te krijgen z'n kruiskop profiel heeft verloren.

Bestaat er ergens een (speciaal)zaak waar ik een vervangende plug met bijbehorend schroefje kan bestellen? Voor de duidelijkheid, het gaat niet om de plug waar de witte ovale cirkel omheen zit maar een lagere zoals de 2 rechts ernaast. De plug zelf kan er zonder probleem uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Hmm erg lastig te zeggen, ik gok dat het gaat om een 3mm M2 of M2.5 schroefje.
Ik geloof dat deze alleen bij je moederbord komt en niet bij een eventuele m.2 kaart, maar dit weet ik niet zeker.

Wellicht dat een (grote) lokale bouwmarkt dergelijke schroeven verkoopt :)

• didjas
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 29-07-2017
Dat is idd een heel klein schroefje. Die kun je dan ook nog niet per stuk kopen, en wat doe je dan met de rest. Je kunt de moederbord-fabrikant proberen voor een exemplaar of de juiste maat. Ik schat M1,25-3.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Kun je het boutje er niet uithalen met een punttang?

Eén die klein spul repareert heeft ook ongetwijfeld wel het juiste boutje, in laptops zul je ook wel vergelijkbaren tegenkomen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• osmosis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 26-09 16:32
Tip, ga naar een elektronica boer

Grote kans dat ze een schroefje hebben liggen die past.

De schroef kan je er alsnog uithalen door bijv een stuk stevig koperdraad te vormen in een "L" deze met sterke secondelijn aan te brengen op de schroefkop. Enkele minuten wachten en je draaien maar met je gefixeerde koperen "schroevendraaier"

[Voor 3% gewijzigd door osmosis op 13-05-2015 10:39]

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 25-09 16:18
Ik heb een paar kapotte laptops.. en de schroeven daaruit passen allemaal in mijn msata slot van de y500

• dezejongeman
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-09 09:44
is dat niet gewoon een ophoog busje (afstandhouder) die gebruikt wordt tussen het moederbord en behuizing?
dan zitten die bij de behuizingen. ik heb er nog wel een aantal over ergens.

je kunt ook nog contact opnemen met de mobo fabrikant, voor hetzelfde sturen ze je zo 1tje toe.
heb zoiets ooit ook meegemaakt met een defecte elco op een mobo buiten garantie. MSI had mij zo een setje nieuwe condensators gestuurd. moest ze wel zelf solderen, maar toch.

• sohus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-09 13:29
Heb je een oplossing kunnen vinden inmiddels?

• didjas
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 29-07-2017
alweer?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True