Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LBBG] Budgetlaptop juni 2015

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Budgetlaptop juni 2015

Voor de laptop best buy guide van juni hebben we weer jullie input nodig om een zo goed mogelijke laptop te verkiezen als budgetlaptop. De budgetlaptop moet geschikt zijn voor de meest eenvoudige werkzaamheden, zoals browsen, het draaien van office-software, mailen en dergelijke en mag niet meer dan vierhonderd euro kosten.

Net als bij de vorige LBBG willen we de laptop waar uiteindelijk de keuze op valt ook zelf testen, en maken we op basis van jullie input op 20 mei de keuze voor de uiteindelijke budgetlaptop. Dat is vrij kort, maar in een week tijd denk ik dat er wel een winnaar uit de bus moet kunnen rollen. Om de discussie alvast op gang te helpen hier al een aantal kandidaten:
Kandidaten
pricewatch: Peaq PNB S1015-I1NL Lijkt qua uiterlijk als twee druppels water op de S1115, die al eens in een review voorbijkwam. Het grote voordeel van de S1015 is dat je voor vierhonderd euro een laptop met een full hd-scherm hebt. Of dat ips (zoals bij de S1115) of tn is, is niet duidelijk. En die hoge resolutie betekent dat er ergens anders op de hardware bezuinigd is; je zit met een langzame Celeron Bay Trail-processor, 4gig ram en een 500gig hdd.

Ga je voor een snellere Core i3-processor, dan zakt de resolutie naar 1366x768 pixels en dan is er redelijk wat keuze, waarbij de pricewatch: Dell Latitude 3546-8475 opvallend is. De Latitude-serie van Dell is bedoeld voor de zakelijke laptops en is meestal wat duurder (en wat beter), maar deze laptop valt nog binnen het budget. Voor dat geld krijg je een Core i3-4005U, 4GB werkgeheugen en een 500GB harde schijf.

Eventueel zou je zelfs voor wat meer mobiliteit kunnen gaan met een 13,3"-laptop in de vorm van de pricewatch: Acer Aspire V3-331-P44D kunnen gaan. Je krijgt dan een Pentium-processor (geen bay trail , maar haswell) en wederom 4GB werkgeheugen en een 500GB harde schijf.

Keuze genoeg dus, alleen is de vraag wat we belangrijker vinden; een hoge resolutie, een (redelijk) snelle processor, of een laag gewicht? (of heb je zelf een nog veel betere suggestie?) Laat het weten!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Batterijduur kan nog een belangrijke rol spelen bij het gebruik van een laptop. In combinatie met eenvoudige werkzaamheden kan een laptop dan goed tijdens het reizen gebruikt worden. Zelf heb ik geen laptop die ik aan zou raden, maar de batterijduur zou voor mij een interessant punt zijn bij de aanschaf van een budgetlaptop.

Reviews

Verwijderd

Oke

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
In de userreview van Hitdyl komt hij uit op een accuduur van 4-5 uur voor de Peaq S1015 en hij meldt dat het scherm inderdaad ips is (productreview: Peaq PNB S1015-I1NL review door HitDyl)

De Latitude 3546 blijkt ook wel bekend te staan onder de naam Vostro 3546, en volgens mij staat Latitude dan ook verkeerd in de PW (ga ik ff uitzoeken), maar reviews met accuduur heb ik nog niet kunnen vinden.

De Acer V3-331 heeft een nog wat betere accuduur dan de peaq (logisch, want kleiner scherm) en komt volgens Notebookcheck op 6,5 uur.

• dennisk.
  • Niet online
Van de door jou aangedragen laptop zou mijn voorkeur uitgaan naar de Acer. Inderdaad een kleiner scherm, wat het wellicht makkelijker maakt om met de laptop te reizen. Een accuduur van +/- 6,5 uur is erg netjes.

Verder zijn de specs redelijk en is de ondersteuning voor 5ghz ook welkom.

Reviews

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Je mag natuurlijk ook zelf een alternatief aandragen, maar 1 stem voor de Acer staat genoteerd :)

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 20:08
Worden de ultra goedkope N2840 modellen helemaal buiten beschouwing gelaten? Bijv:. pricewatch: Lenovo B50-30 (MCA32MH)

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:39
Een budgetlaptop is vaak ook een dingetje voor internettende oudjes. Hoewel de scholier-met-weinig-geld natuurlijk erg voor de hand ligt als doelgroep, zou het misschien ook eens leuk zijn om een budgetlaptop voor opa uit te zoeken. Ik ken zelf 3 mensen met respectabele leeftijd die in het komende halfjaar een nieuwe laptop gaan aanschaffen en hun voornaamste criterium is dat hij juist niet te klein is; het is letterlijk voor thuis op de keukentafel. Voor hen vallen alle modellen van minder dan 15,6" direct al af. Ook is Full HD voor hen eerder een nadeel dan een voordeel omdat sommige programma's dan erg klein worden.

Om maar even aan te geven dat je met een budgetlaptop van <400 euro echt totaal verschillende kanten op kunt! ;)

Als de winnaar een zo groot mogelijke doelgroep moet aanspreken lijkt mij een 15,6" model met goede kwaliteit FHD scherm zoals de pricewatch: Peaq PNB S1015-I1NL toch de beste keus. Dit is tevens de enige Full HD 15,6" laptop onder de 400 euro die gewoon op Windows draait. Ga je een kleinere kiezen, dan verlies je de keukentafel-doelgroep, terwijl een grote 17,3" laptop door veel anderen als 'te groot en te lomp' wordt ervaren. Ga je een 15,6" laptop met minder pixels en een TN-scherm kiezen, dan moet daar wel wat tegenover staan en dan kom je uit bij de Dell van de OP. Prima nummer 2.

[ Voor 12% gewijzigd door Jerrythafast op 13-05-2015 23:19 ]

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Ik ben wel geneigd om met de redenering van Jerrythafast mee te gaan; een 15"-laptop is voor de meeste mensen (die de laptop nooit meenemen en op een vaste plek laten staan) het juiste formaat. Neem je je laptop vaak mee, dan zal je ook meer waarde hechten aan je laptop en meer investeren dan 400eu.
Desondanks vind ik de Acer wel een interessante optie, want er zijn niet veel 13,3"-laptop voor dit geld en met een toffe accuduur.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

Ik wil hier absoluut geen religieuze oorlog beginnen, maar bij het merk "Acer" trekken er bij mij altijd kriebels over mijn rug. Mijn dochter is op zoek naar een nieuwe laptop en in alle overzichten geeft Acer veel features per euro. Toch waren er altijd verhalen over mindere bouwkwaliteit. Hoe zit dat tegenwoordig?

... en gaat over tot de orde van de dag

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Deze Lenovo B50-70 spreekt mij wel aan. Blijft net onder de 400 Euro en toch een i3-processor erin én een mat scherm, wat voor velen (incl. mij) toch wel een echte must is.

Stop hier evt. nog een SSD in en je hebt een geweldige laptop voor weinig geld! :)

En daarnaast heeft Lenovo zich al vaak bewezen op het gebied van degelijkheid.

[ Voor 10% gewijzigd door oochiewallie op 20-05-2015 16:47 ]

• MessiW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 21:35
Mijn stem gaat uit gaan naar de Dell. Het is een interessante optie voor een budget laptop en ik ben toch benieuwd hoe deze laptop in een volledige review stand houd.

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Guys, even een update, ik heb de Peaq S1015 geprobeerd te regelen, maar het blijkt dat die bijna uitverkocht is (en er komen ook geen nieuwe meer). Er komt wel een opvolger, maar die gaat een stuk meer kosten en past daardoor niet meer in de LBBG.

Omdat de tijd dringt en we vandaag nog een bestelling wilden doen, zodat we genoeg tijd voor een review hebben, zijn we voor de Lenovo B50 gegaan. Zowel oochiewallie als pelt droegen beide die laptop aan, waarbij we gekozen hebben voor de voor de B50-70-uitvoering met Core i3, 4GB ram en 500GB hdd. Het is nu dus even wat minder democratisch gegaan dan de bedoeling is, maar ik hoop dat jullie je toch in deze keuze kunnen vinden :)

• Jerrythafast
Nou, die Peaqs hebben maar een kort leven gehad. Is te hopen dat ze de vervanger dan ook wel een flinke upgrade geven als die zoveel duurder is -O-

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11 14:52

Gast1981

room with a moose!

In vergelijking met die Acer, is de huidige aanbieding voor de Lenovo IdeaPad G50-70 met Pentium 3558U geen optie?
pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-70-59440331

Nagenoeg zelfde specs als de Acer Aspire V3-331-P44D, iets groter scherm ook, maar dan 100 euro goedkoper.
Of zie ik iets over het hoofd?

• Jerrythafast
Gast1981 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:37:
In vergelijking met die Acer, is de huidige aanbieding voor de Lenovo IdeaPad G50-70 met Pentium 3558U geen optie?
pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-70-59440331

Nagenoeg zelfde specs als de Acer Aspire V3-331-P44D, iets groter scherm ook, maar dan 100 euro goedkoper.
Of zie ik iets over het hoofd?
PiweD schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:27:
Net als bij de vorige LBBG willen we de laptop waar uiteindelijk de keuze op valt ook zelf testen, en maken we op basis van jullie input op 20 mei de keuze voor de uiteindelijke budgetlaptop.
Wellicht dit? :9

Om er toch even inhoudelijk op in te gaan: die laptop die je linkt is wel heel goedkoop. Als je hem tegen de hierboven beschreven B50-70 houdt zie je dat je 100 euro uitspaart en daarvoor inlevert:
* Hyper-threading (kost je ongeveer 25-30% multithreaded performance)
* Mat scherm
* WiDi
* Gigabit Ethernet

Afhankelijk van je wensen en eisen zijn die dingen samen best 100 euro waard, maar als je het allemaal niet als grote meerwaarde ziet en/of krap bij kas zit is de G50-70 die jij aanhaalt zeker een mooi alternatief. De Acer uit de OP is mijns inziens precies om deze reden inderdaad in ieder geval geen best buy.

EDIT: maar...!
Voor een tientje meer (299 euro) hetzelfde plus een touchscreen en 802.11ac (!!) ondersteuning. Best Buy in de maak!

[ Voor 6% gewijzigd door Jerrythafast op 26-05-2015 22:54 ]

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Touchscreen! :+ Dat zou ik zeer bij goedkope laptops niet als een voordeel zien, want die panelen worden voor dat geld meestal niet gelamineerd, en het zijn tn-panelen, dus samen met de reflecties die het touchscreen er nog bij doet gaat je afleesbaarheid behoorlijk achteruit. Afgezien daarvan is 300eu natuurlijk wel heul weinig geld :).

Ik heb de B50-70 op dit moment trouwens voor me staan en de eerste indruk van het scherm is redelijk positief; het is natuurlijk tn en 1366x768, maar wel mat, dus dat scheelt. Verder lijkt 'ie qua uiterlijk enorm op de B5400, maar dan aanmerkelijk dunner en nogwel behoorlijk stevig. Enfin, de rest lezen jullie wel als de bbg online gaat :)

• dennisk.
  • Niet online
Ben benieuwd naar je bevindingen. Succes!

Reviews

• Thewisbone
  • Laatst online: 11:59
http://aldi.medion.com/md99466/nl/?refPage=medion

Stond nu voor 200 euro in het Aldi krantje. niet echt duur te noemen. MET 3 JAAR GARANTIE!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24
Thewisbone schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:18:
http://aldi.medion.com/md99466/nl/?refPage=medion

Stond nu voor 200 euro in het Aldi krantje. niet echt duur te noemen. MET 3 JAAR GARANTIE!
Dit moet € 299 zijn

• Thewisbone
  • Laatst online: 11:59
Oh, jammer! wou er al 1 kopen. druk foutje in het krantje dan denk ik?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

Deze is er ook nog, een 10.1 versie voor €199 link

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6LwwbgP.png

En de versie met afneembaar toetsenbord is er ook. Kost €299 link

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EFzYQtD.png

[ Voor 39% gewijzigd door P_Tingen op 27-05-2015 13:28 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

De beste budget laptops is voor mij een Chromebook. Een lage prijs èn een uitstekend scherm met een hoge resolutie en lange accuduur en razendsnel. Daarin zijn de Chromebooks echt koning in laptopland. In Amerika heel populair, in Europa steeds meer terwijl de rest van de markt flink aan het inzakken is.

Eigenlijk heel vreemd dat er nog geen Chromebook in dit topic nog voorkomt. Onbekend maakt onbemind?

reviews: Toshiba Chromebook 2: eindelijk Chrome OS op ips en full hd

Afbeeldingslocatie: http://cnet3.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/02/25/27b3058a-a661-11e3-a24e-d4ae52e62bcc/thumbnail/770x433/6742e79ce6f4902534ab01c7fb733d00/Toshiba_Chromebook_OVR.jpg

• Jerrythafast
Tsja, persoonlijk vind ik Chromebooks meer een soort uit de kluiten gewassen tablets die zijn komen vast te zitten in hun toetsenborddock :p Zolang er voor dezelfde prijs Windows-machines te krijgen zijn waar je wél al je programma's op kunt gebruiken zie ik ze niet echt als best buy maar meer als nicheproduct.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-11 19:19
Die Lenovo B50's zijn inderdaad wel bijzonder goedkoop, terwijl ze weinig concessies gedaan lijken te hebben. Wat ik me wel afvraag: hoe verhoudt de bouwkwaliteit zich tot die van een Thinkpad?

Stel dat je de keuze hebt tussen een Lenovo B50 of een gebruikte Lenovo Thinkpad T510/T520 oid...

Verwijderd

Absoluut waar, Chromebooks zijn nog een niche. Vooral buiten Amerika is het nog echt bijzonders als je een Chromebook hebt. Ze zijn vooral populair bij scholen en universiteiten.

Ik heb sinds kort een Chromebook, deels uit nieuwsgierigheid en omdat ik een eenvoudige en goede laptop zocht. En waar je ook goed Linux op kunt zetten. Ik had geen zin in een el cheapo Windows laptop, want doordat Chrome OS zo licht is werkt het veel sneller op lichtere hardware. Zo'n Chromebook is echt gemaakt voor het internet. Door het grote toetsenbord werkt het fijner dan de iPad die ik hiervoor had.

Google heeft zelfs het toetsenbord volledig onder handen genomen, helemaal ingericht voor het internet.
Voor mij de ideale budget laptop, werkte toch bijna alleen online.

Afbeeldingslocatie: http://fptshop.com.vn/Uploads/images/2015/Tin-Tuc/03/19/Acer_Chromebook_15(3).jpg

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kijk ook eens naar n chromebook. Zijn geen verkeerde apparaten tegenwoordig. Een jaar of 2 geleden had ik het ook niet gedaan, maar ben zelf wel tevreden met de toshiba chromebook2 met 4gb ram.

Als je thuis al een desktop hebt staan waarop je foto's bewerkt, dingen mee download, je hobbies mee doet (bv muziek maken mbv de pc) waarom zou je dan voor simpel tikwerk een laptop kopen met een ontzettend snelle cpu? De batterij opladen kost meer tijd, gaat sneller leeg, en het kost gewoon meer.

Je kan nog steeds offline google docs gebruiken. Ook muziek luisteren en films kan je gewoon offline afspelen. De GPU is ook sterk genoeg. Heb op youtube nog geen haperend beeld gezien. Meerdere tabs tegelijkertijd is ook geen probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door Joe-star op 02-06-2015 18:41 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Joe-star schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:38:
Kijk ook eens naar n chromebook. Zijn geen verkeerde apparaten tegenwoordig. Een jaar of 2 geleden had ik het ook niet gedaan, maar ben zelf wel tevreden met de toshiba chromebook2 met 4gb ram.

Als je thuis al een desktop hebt staan waarop je foto's bewerkt, dingen mee download, je hobbies mee doet (bv muziek maken mbv de pc) waarom zou je dan voor simpel tikwerk een laptop kopen met een ontzettend snelle cpu? De batterij opladen kost meer tijd, gaat sneller leeg, en het kost gewoon meer.

Je kan nog steeds offline google docs gebruiken. Ook muziek luisteren en films kan je gewoon offline afspelen. De GPU is ook sterk genoeg. Heb op youtube nog geen haperend beeld gezien. Meerdere tabs tegelijkertijd is ook geen probleem.
Omdat Chrome OS lang niet voor iedereen een geschikt alternatief is.

• Joe-star
  • Niet online
Het is ook geen alternatief voor een normaal OS. Maar een aanvulling. Er zijn zat studies waarbij je niets hebt aan een chromebook, maar voor veel opleidingen is het een prima tikmachine. Goedkoop en flexibel. Met nadruk op automatisch back-uppen. Ook voor je ouders, die niets hebben met het onderhouden van een OS is het super.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 13:15
Ik ben altijd heel erg tevreden over de XPS van Dell maar ik zit even te kijken naar die prijzen van de 13 inch variant en die is mij toch eigenlijk te duur waarvoor ik 'm voorlopig wil gebruiken.

Voor de lange termijn is de prijs geen probleem maar ik twijfel of ik voor waar ik 'm voor wil gebruiken niet wat over the top is. Daarom is mijn oog gevallen op de Toshiba CB30-B-104. Heb echter geen ervaring met chromebooks.

Ik heb de laptop vooralsnog eigenlijk alleen nodig om een website van updates te kunnen voorzien tijdens mijn vakantie. Wat artikelen kunnen plaatsen en wat plaatjes toevoegen. Die plaatjes moet ik overigens wel ergens kunnen opslaan. Het lijkt mij uitermate geschikt voor die taak. Ik heb alleen begrepen dat er dus niets geinstalleerd kan worden zoals bijv. notepad++ of zoiets en bestanden offline opgeslagen, correct me if I'm wrong..

Voor dat doel doen of verder kijken?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• DeRooney
  • Laatst online: 28-11 15:22
is dit (voor als je snel wilt beslissen) een goede optie?

http://www.ibood.com/nl/n...enovo-s21e-20-laptop.html

goedkoopste prijs in de pricewatch is 239,-:
pricewatch: Lenovo IdeaPad S21e-20

Verwijderd

cbr600f4i schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:10:
Ik ben altijd heel erg tevreden over de XPS van Dell maar ik zit even te kijken naar die prijzen van de 13 inch variant en die is mij toch eigenlijk te duur waarvoor ik 'm voorlopig wil gebruiken.

Voor de lange termijn is de prijs geen probleem maar ik twijfel of ik voor waar ik 'm voor wil gebruiken niet wat over the top is. Daarom is mijn oog gevallen op de Toshiba CB30-B-104. Heb echter geen ervaring met chromebooks.

Ik heb de laptop vooralsnog eigenlijk alleen nodig om een website van updates te kunnen voorzien tijdens mijn vakantie. Wat artikelen kunnen plaatsen en wat plaatjes toevoegen. Die plaatjes moet ik overigens wel ergens kunnen opslaan. Het lijkt mij uitermate geschikt voor die taak. Ik heb alleen begrepen dat er dus niets geinstalleerd kan worden zoals bijv. notepad++ of zoiets en bestanden offline opgeslagen, correct me if I'm wrong..

Voor dat doel doen of verder kijken?
Dat kan allemaal prima met een Chromebook hoor. Bestanden kun je gewoon offline opslaan en SD-kaartjes kun je ook gebruiken. De Chrome OS Webstore staat vol met gratis apps die een vaak een prima vervanger zijn voor de bekende Windows applicaties. In plaats van notepad++ gebruik ik StackEdit. Je moet soms wel even zoeken of even Googlen want er is zoveel te vinden.

Voor veel mensen in NL is een Chromebook nog nieuw. Dat komt ook omdat Google hier niet adverteert op tv en websites. Dat is in Amerika of de UK wel anders, met best grappige commercials, zoals deze hier: https://youtu.be/UbO9tvJOzAE

• DeRooney
De inspiron 15 3000 serie laptop met type nummer 3542 valt ook binnen het budget. Met huidige aanbieding en korting code van dell nu 314 euro. Met i3 processor. Is dat een kanshebber? (ik heb hem net vanavond besteld).

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3542-laptop

Enige waar ik geen duidelijkheid over kan krijgen is of er nu een optische drive in die dell zit of dat dit alleen optioneel is. Zou het wel raar vinden als die er niet in zit

Edit:
Net als bij de vorige LBBG willen we de laptop waar uiteindelijk de keuze op valt ook zelf testen, en maken we op basis van jullie input op 20 mei de keuze voor de uiteindelijke budgetlaptop. Dat is vrij kort, maar in een week tijd denk ik dat er wel een winnaar uit de bus moet kunnen rollen. Om de discussie alvast op gang te helpen hier al een aantal kandidaten:
Welke is het nu uiteindelijk geworden?

[ Voor 68% gewijzigd door DeRooney op 15-06-2015 21:56 ]

• Jerrythafast
Dat zie je natuurlijk bij de Best Buy Guides. Zoals die van Juni 2015 dus :p

• DeRooney
Dom dom dom van mij. :-)

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 13:15
arjoderoon schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:32:
is dit (voor als je snel wilt beslissen) een goede optie?

http://www.ibood.com/nl/n...enovo-s21e-20-laptop.html

goedkoopste prijs in de pricewatch is 239,-:
pricewatch: Lenovo IdeaPad S21e-20
Niet gek inderdaad, ik zat ook al te denken aan een asus transformer maar dit is ook een optie.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• DeRooney
Ik heb qua snel beslissen voor een dell inspiron 15 3542 gekozen. Voor 314 ipv 399.

• JorenS
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-05-2023
Ik ben op zoek naar een budget laptop. De laptop moet met name teksten bewerken, maar verder wil ik ook dat de laptop Youtube en gewone films soepel op hoge resolutie moet kunnen afspelen. Gamen is niet aan de orde. Nu heb ik wat research gedaan en kwam ik (mede dankzij de best buys van Tweakers) op de volgende laptops:

- Lenovo S21e-20 (€199)
- Dell Inspiron 3000 (€330)
- Lenovo B50-70 (€371)
- Toshiba L50-B-180 (€379)
- MEDION® AKOYA® E6416 (MD 99540) (€399) http://aldi.medion.com/md99540/nl/

Nu had ik hier drie vragen over:

1) Kan de Lenovo S21e-20 Youtube en gewone films soepel op hoge resolutie afspelen? Ik zag op Youtube dat deze laptop nog om te bouwen is naar 8 GB aan ram (https://youtu.be/HAw8DHC3BFA). Zou dat het verschil kunnen maken?

2) Waarom is de Toshiba L50-B-180 niet mee genomen in de best buy juni? Als ik de specs zo bekijk, zou deze (met zijn prijs) zeker in aanmerking komen. Zie ik iets over het hoofd?

3) Kan er in de Toshiba L50-B-180 een SSD gebouwd worden? Ik dacht ergens namelijk te lezen dat dit niet mogelijk was bij deze laptop.

Alvast bedankt voor elke hulp of reactie!

[ Voor 4% gewijzigd door JorenS op 23-06-2015 03:10 ]

• Jerrythafast
1) Meer RAM gaat voor YouTube filmpjes niets uitmaken. Dat lukt met 2 GB al prima. Of hij filmpjes op YouTube op 1080p of nog hoger kan afspelen zal eerder aan de processor liggen. Het antwoord moet ik je schuldig blijven daar ik geen ervaring heb met deze Celeron of zijn naaste broertjes/zusjes.

2) Dat model is pas sinds een paar dagen binnen budget te krijgen bij Bobshop.

3) Deze Tweaker heeft er anders gewoon een SSD in kunnen zetten?

• DeRooney
Jerrythafast schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:49:
1) Meer RAM gaat voor YouTube filmpjes niets uitmaken. Dat lukt met 2 GB al prima. Of hij filmpjes op YouTube op 1080p of nog hoger kan afspelen zal eerder aan de processor liggen. Het antwoord moet ik je schuldig blijven daar ik geen ervaring heb met deze Celeron of zijn naaste broertjes/zusjes.

2) Dat model is pas sinds een paar dagen binnen budget te krijgen bij Bobshop.

3) Deze Tweaker heeft er anders gewoon een SSD in kunnen zetten?
2) die is niet meer binnen budget. als ze er nog komen zou het wel een fijne zijn.

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-11 15:23
Is dit niets (edit - voor de volgende LBBG)? Vergelijkbaar met de L50-B-180 (waar ik overegens kort geleden voor iemand een SSD ingebouwd heb - het gaat wel, maar echt heel makkelijk is anders, hij moet helemaal open).

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59441342

[ Voor 4% gewijzigd door eBait op 08-07-2015 22:40 ]

• DeRooney
eBait schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:39:
Is dit niets (edit - voor de volgende LBBG)? Vergelijkbaar met de L50-B-180 (waar ik overegens kort geleden voor iemand een SSD ingebouwd heb - het gaat wel, maar echt heel makkelijk is anders, hij moet helemaal open).

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59441342
Jammer dat er een glanzend scherm op zit. Anders was hij voor mij zeker een optie geweest.

• Jerrythafast
Hier een vergelijking met de Best Buy van Juni 2015.

Voor 33 euro meer krijg je een glanzend Full HD scherm in plaats van een mat 1366x768 scherm. En 2 GB geheugen extra (van 4 naar 6). Wel lever je een USB 3.0 poort in voor een 2.0-exemplaar.

Afhankelijk van je specifieke wensen zouden beide de beste keuze kunnen zijn.

• DeRooney
Die 33,- zou ik hier wel voor over hebben. Maar ik wil geen glanzend scherm. Als ze deze nou ook met mat scherm zouden hebben was ik er al uit geweest.

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 20:08
Je levert ook een DVD speler in. Alhoewel ik deze persoonlijk niet nodig zou hebben.

• Jerrythafast
Ohja, ik zie het. Ik ben weer in deze bug getrapt.
Pagina: 1