Level in comments op basis van karma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-10 12:12
Is het ook een idee ( of misschien staat dat al in de planning ) dat mensen met veel karma op een bepaald onderwerp ook meteen bovenin staan in de comments van een artikel? ( Indien dit artikel natuurlijk bij het desbetreffende onderwerp hoort). Of in ieder geval, zoals Koku ook al aangaf, dit mee laten wegen in het algoritme voor het plaatsen van comments. Als twee mensen bijvoorbeeld inderdaad een +2 hebben, dat een karmakoning hier dan toch boven staat. Deze mensen kunnen een erg nuttige en informatieve bijdrage leveren aan het artikel.

Ik had dit ook al in het artikel zelf gevraagd, maar hier is beter natuurlijk :)

[ Voor 20% gewijzigd door Ask! op 12-05-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 23:16
Ik dacht origineel ook dat er meer nood was aan onderscheid tussen verschillende +2, +1 etc. topics bij de introductie van het sorteren op kwaliteit. Maar uiteindelijk merk ik wel dat de kwaliteit van de reacties al voldoende is om een mooi onderscheid te maken tussen deze berichten.

In principe zou je karma kunnen laten tellen om berichten te sorteren die exact dezelfde kwaliteit krijgen, maar dat is zeer onwaarschijnlijk en lijkt me meer werk dan wat het waard is als deze karmawaarde geen gedenormaliseerd gegeven is dat in het profiel van de gebruiker staat en al helemaal als er nu geen join wordt uitgevoerd om de gegevens van de gebruikers op te halen.

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
Als iemand een goede opmerking heeft krijgt hij toch meestal +2/+3 en hoeft hij niet nog extra naar boven. Dat is wel veel van het goede.

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het idee om voorrang te geven aan een reactie van een karmakoning bij de sortering van twee subreacties van een paren vind ik wel leuk, maar wat betreft de sorting van threads moet de kwaliteit van de reactie doorslaggevend zijn. Uit de moderaties blijkt snel genoeg of de reactie van een karmakoning een +2 of +3 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Sorry voor de bump, maar was op zoek naar een net iedere andere feature request, en leek me handiger om hier te posten dan apart:

Het is sowieso een goed idee als er verder onderscheid word gemaakt tussen posts bij het sorteren en zo te zien zijn daar drie opties voor:
  • Op basis van datum zoals nu
  • Zoals hier voorgesteld op basis van karmakoning status
  • Op basis van de exacte score van een comment (dus niet +1 of +2, maar bijvoorbeeld 1.3)
Dat laatste was waar ik naar op zoek was, maar de laatste twee opties klinken allebei wel netjes.