http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/4926
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2849
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Verwijderd
Ben ook wel benieuwd.
Thanx voor die links btw en ja voortaan
I will UTFS
dat zal je mij niet vaak meer horen zeggen.. aangezien de search vaker niet dan wel werkt de laatste tijd..Op zondag 17 juni 2001 12:58 schreef Artje het volgende:
Ik kom er gewoon op hoor !!
Thanx voor die links btw en ja voortaan
I will UTFS
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Verwijderd
Duidelijk geen DOS gebruiktOp zondag 17 juni 2001 12:41 schreef Artje het volgende:
Waarvoor kan je die scroll lock toets nou eigenlijk gebruiken ???
Ik bedoelde wat ik er nu mee moet met die sroll lock en niet waarvoor die vroeger werd gebruikt !!
Ik heb trouwens zo'n beetje met alle computersytemen gewerkt.
Verwijderd
Verwijderd
tis gewoon nostalgie
Stuffis generalisOp zondag 17 juni 2001 12:52 schreef victoryonline het volgende:
Helaas, je hebt geen leestoegang tot dit forum. Als je toch meent toegang te moeten hebben, stuur dan een mailtje naar gathering@tweakers.net
Ben ook wel benieuwd.
Daarnaast zijn er nog zat forums waar wij normale gebruikers geen toegang tot hebben
Ik heb nog nooit maar dan ook nooit de Scroll lock toets gemist of hoeven te gebruiken en zoals ik daarnet al zei stop met reacties waar niemand wat aan heeft !!
Thanx to alle luitjes met wel zinige reply's
Verwijderd
NC is een shell. In dat geval heb je dus niet _echt_ met DOS gewerkt.Op zondag 17 juni 2001 14:14 schreef Artje het volgende:
HlpDsK als jij jaren met dos hebt gewerkt dan ken je mischien wel Norton Commander !
Ik heb nog nooit maar dan ook nooit de Scroll lock toets gemist of hoeven te gebruiken en zoals ik daarnet al zei stop met reacties waar niemand wat aan heeft !!
Verwijderd
wacht daar werk ik nog steeds meeOp zondag 17 juni 2001 14:14 schreef Artje het volgende:
HlpDsK als jij jaren met dos hebt gewerkt dan ken je mischien wel Norton Commander !
Ik heb ook erg veel "gewoon" in DOS gewerkt
Batchbestanden maken, Config en Autoexec bestanden aanmaken/veranderen, Programmeren in BASIC, PASCAL, C, C++.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ik gebruik altijd ctrl-S en ctrl-Q daarvoor, hoewel ik me meen te herinneren dat die toetsen bij die ouwe terminals een iets andere functie hadden dan de scroll lock.Op zondag 17 juni 2001 14:10 schreef HlpDsK het volgende:
Als je _echt_ jaren met DOS hebt gewerkt, hoor je echt wel te weten waar de scoll-lock voor is.
De gebruik van de scroll-lock om de cursor vast te zetten terwijl het window scrollt is meen ik pas later door IBM ingevoerd met de introductie van de PC (en vervolgens slechts incidenteel gebruikt).
Het had toch te maken met het scrollen over meerdere pagina's ofozo
Met het programma edit kon je het geloof ik ook gebruiken.
Ik heb het niet veel gebruikt denk ik.
en NOOIT geweten waar die knop nou voor nodig was. Then again, wie gebruikte er ooit print screen? Kun je leuk je DOS commands mee printen
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Maar ik kan me een paar WP-51-achtige functies voorstellen, zoals scrollen door de text en toch je cursor op de juiste plek houden (een beetje de scroll-bar in windows-prog's nu) (Heb WP(-51) eigenlijk nooit gebruikt)
Dus zo'n rare vraag is het echt niet...
en als antwoord op de vraag over [print-screen], druk er maar eens op in windows en druk dan eens in een tekenprogramma (of word) op paste...
'k gebruik die toets eigenlijk best wel vaak.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
edit: Whoops, zie dat ik in m'n vorige post GEBRUIKT ipv GEBRUIKTE had staan. geen wonder
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Printscreen gebruik ik zo goed als dagelijks om screenshots van proggy's te maken in windowsOp zondag 17 juni 2001 19:16 schreef dawuss het volgende:
Ik heb ook jaren met dos gewerkt. Was het eerste wat ik ooit KON doen op een computer, want toen hadden we nog geen bagger windhoos (op onze 486 dx 33 met 4mb EDO ram, 420 mb hdd, SVGA monitor en een cirrus vga kaartje)
en NOOIT geweten waar die knop nou voor nodig was. Then again, wie gebruikt er ooit print screen? Kun je leuk je DOS commands mee printen
* Nowhere weet nu waar Scroll Lock voor is, en kan vrienden imponeren
www.kuiphuis.nl
Verwijderd
Wat een verschrikkelijk omslachtig gedoe om een zo'n knopje. Gewoon wel/geen antwoord geven, klaar
[/ot]
Progje is Jet-Mail monitor http://www.cowon.com
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
lekker vaag maar als je het kent weet je wel wat i bedoel
Human Bobby
Lache dat proggie dat er voor zorgt dat je scroll lock knippert als je mail hebt. Jammer dat icq dat niet kan, anders zou ik dat zeker gebruiken. Nu moet ik er weer een ander mailcheck proggie voor laten draaien (die ook weer geheugen vreet)
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
Hmmm... ik heb die printscreen-functie met veel plezier gebruikt in DOS hoor. Kon je mooi een foutmelding mee uitprinten die zo snel weer weg was dat je niet kon lezen wat er stond bijvoorbeeld.Op zondag 17 juni 2001 19:16 schreef dawuss het volgende:
Then again, wie gebruikte er ooit print screen? Kun je leuk je DOS commands mee printen
Oh, en het ultieme antwoord op de vraag: met de scroll-lock knop kun je controleren of het scroll-lock LEDje nog werkt
Zou dat in combinatie met de "VU HDD LED" (looplicht) voor het toetsenbord kunnen...?