Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zoek een?
Goedkope telefoon met recent besturingssysteem. Ter vervanging van mijn stokoude HTC Desire. Het liefst een beetje klein.

Wat is je budget?
130 euro max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, Appen, Maps, kaartspelletje, wekker.

Wat heb je zelf al gevonden?
Elephone G9android 5.1129.8mm*67.2mm*10.9mm4.5"105.euro.incl.import
Motorola Moto E 4G/LTEandroid 5.0129,9mm*66,8mm*12,3mm4.5"128 euro
Nokia Lumia 630WindowsPhone8.1129,5mm*66,7mm*9,2mm4.5"81 euro
Nokia Lumia 530WindowsPhone8.1119,7mm*62,3mm*11,7mm4”71.10

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik neig nu een beetje naar gewoon de goedkoopste en kleinste, maar heb geen ervaring met Windows Phone. Trekt die mobiel dat prima? En heb ik nog telefoons over het hoofd gezien?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Juist die goedkope WP's zijn vreselijk goed, het is een OS wat heel goed met resources om kan gaan, waardoor zelfs die zeer goedkope telefoontjes nog erg snappy zijn, en een slordige 99% van de apps werkt er gewoon op. Alleen apps die bijv. een gyroscoop nodig hebben werken niet, want die zit er niet in.

Al zou ik dan de pricewatch: Microsoft Lumia 435 Zwart nemen, net de 530, maar dan met 1GB aan RAM, inmiddels de standaard voor WP. Wel is de camera brak van de 400 serie, maar als je hem niet gebruikt is dat niet erg natuurlijk.

People as things, that’s where it starts.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ja, als je 1gb ram neemt zit je ook goed voor de Windows 10 upgrade. Zou zelf voor 100 EUR de Lumia 535 overwegen.

• Pikoe
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:11:
Ja, als je 1gb ram neemt zit je ook goed voor de Windows 10 upgrade. Zou zelf voor 100 EUR de Lumia 535 overwegen.
Goede tip van windows 10, de 535 is me alleen iets te groot. 435 wordt zo wel interessant.

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
435 is wel een dik beestje hoor. Vind de 630 een hele handzame telefoon, maar je hebt dan wel minder RAM.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
435 is een prima toestel, wat dikte betreft, valt wel mee doordat het een kleiner toestel is ligt het prima in de hand.
Specs: http://m.gsmarena.com/microsoft_lumia_435-6942.php

• Pikoe
  • Niet online
Ik heb nu een HTC desire, die is even dik en bevalt qua formaat echt prima.

Het gaat de 435 of 532 worden. Nog even bedenken of die betere camera 12 euro waard is, goed wordt hij sowieso niet.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ligt ook aan je verwachtingspatroon en wat voor eisen je stelt. Mijn ma is best blij met de foto's die uit haar Lumia 520 rollen, en zo heel slecht zijn ze zeker niet. Ik denk dat als je soms gewoon voor de lol wat fotografeert, voor in het familiealbum, op Facebook of iets in die richting, de 532 een net wat betere keuze is, de 435 is toch wel erg beperkt.

People as things, that’s where it starts.

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-11 12:03
T-mobile versie van de 535 kopen van de kijkshop. Prima camera's en 1 gig ram. De t-mobile versie is dacht ik 80 euro en er zit als het goed is geen simlock op 😊

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:18
Ik zou ook zeker voor een WP toestel gaan. Alleen wel even opletten dat de allergoedkoopste toestellen elk wel iets missen. De één heeft geen (flits) led, de ander heeft geen gyroscoop, weer een ander heeft geen detectie of je je telefoon 'aan je oor' hebt, enzovoort. Dus wel even goed uitzoeken welke hardware-opties je onmisbaar vindt.

• soskes
  • Laatst online: 20:41
Joel22 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 00:14:
T-mobile versie van de 535 kopen van de kijkshop. Prima camera's en 1 gig ram. De t-mobile versie is dacht ik 80 euro en er zit als het goed is geen simlock op 😊
Dat zou ik inderdaad wel even checken. Volgens mij zit er namelijk wel een tmobile lock op maar kun je er ook een tmobile abo sim instoppen. Maar dus geen andere provider.

• Pikoe
  • Niet online
soskes schreef op zondag 17 mei 2015 @ 07:51:
[...]

Dat zou ik inderdaad wel even checken. Volgens mij zit er namelijk wel een tmobile lock op maar kun je er ook een tmobile abo sim instoppen. Maar dus geen andere provider.
Is inderdaad niet simlockvrij, de simlockvrije versie is 105 euro, maar met 5" is hij me sowieso iets te groot. Vandaar dat ik bij de pricewatch: Microsoft Lumia 532 Zwart uit kwam, dezelfde specs maar dan 4". Die is met Wehkamp kortingscode nu overigens ook 80 euro, dus dat gaat hem worden. 8)

• Joel22
  • Laatst online: 01-11 12:03
oke, vaag. Ik heb ooit in een T-mobile zaak een lumia 520 gehaald en de verkoper gaf eerlijk toe dat het toestel simlock vrij was :)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Joel22 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:09:
oke, vaag. Ik heb ooit in een T-mobile zaak een lumia 520 gehaald en de verkoper gaf eerlijk toe dat het toestel simlock vrij was :)
Een 520 of 535?

Heb overigens een maand geleden hier op Tweakers gelezen, dat meerdere mensen een T-Mobile prepaid Lumia 535 bij Kijkshop hadden gekocht, die simlockvrij bleek te zijn (op de site stond toen trouwens ook, dat het toestel een simlock had). In 't verleden is het ook wel voorgekomen, dat een eerste partij van een bepaald prepaid toestel simlockvrij was en een latere batch niet meer. 't Is dus niet 100% zeker.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
De Moto E 4G kan ook goedkoper door bij Coolblue te gaan voor een maandelijks opzegbaar abonnement van Ben. Dan kom je op dit moment op de volgende prijs (toestel + aansluitkosten + 1 maand abonnement) 87+9.95+4.50 = 101,45
Als je dat dan ook nog eens combineert met een 5 euro kortingscoupon die hier op het forum (vooral aan het eind van de maand) best vaak langs komt en ook nog met cashback van ippies wordt het helemaal aantrekkelijk.

Mocht 4G van belang zijn is Lumia 635 ook nog een aardige optie wat via de zelfde truc een aantrekkelijkere optie kan bieden voor 94,45 bij Coolblue

En zelfs de Lumia 640 komt met deze truc heel dicht in de buurt van je max. Bij Coolblue voor 130,45.

Overigens moet je dan niet vergeten dan gelijk weer je abonnement op te zeggen ;) anders kost het je iets meer.
Pagina: 1