Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinusvdmeulen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-06 16:48
Hallo Tweakers,

Een tijd geleden heb ik de R9 270 OC gekocht met een Windforce koeler.
Prima ding! super koel, namelijk altijd onder de 70 graden bij volle lading.

Helaas begint nu een van de fans te ratelen, ik heb hem losgehaald om te kijken of ik er nieuwe olie in kan stoppen, helaas is dit niet mogelijk omdat de fan aan de achterkant helemaal is afgesloten..

Nu ben ik van plan een nieuwe aftermarket koeler erop te zetten, maar ik kan niet duidelijk krijgen welke nou gaat passen en welke net zo goed koelt als de Windforce koeler van Gigabyte..

Wie heeft een goede tip voor me?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:59

Esumontere

Floep, banaan.

Ratelt de fan omdat de bearing slecht is, of omdat de bladen ergens tegenaan lopen? Gezien de 270 nog niet zo oud is denk ik dat je nog wel garantie had gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Esumontere schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:06:
Ratelt de fan omdat de bearing slecht is, of omdat de bladen ergens tegenaan lopen? Gezien de 270 nog niet zo oud is denk ik dat je nog wel garantie had gehad...
Het lijkt me sterk dat de bladen ergens tegenaan lopen. Het zou dus een foutje zijn van de fabrikant. Retourneren zou ik eerst proberen, vervolgens kan je verder kijken.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Frozen schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:49:
[...]

Het lijkt me sterk dat de bladen ergens tegenaan lopen. Het zou dus een foutje zijn van de fabrikant. Retourneren zou ik eerst proberen, vervolgens kan je verder kijken.
Gezien hij zijn koeler er al af gehaald heeft is de kans groot dat hij zijn garantie kwijt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Esumontere schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:14:
[...]

Gezien hij zijn koeler er al af gehaald heeft is de kans groot dat hij zijn garantie kwijt is...
Nee hoor, je garantie vervalt niet door de koeler te verwijderen.
De garantie vervalt wel als je bij het (de)monteren ergens gebruikersschade aanricht.

Als je gewoon netjes een koeler/fan eraf haalt is er niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:44

Thomg

Aww yiss

Met garantie vervalt bedoelen ze ( in dit geval ) vrij vaak dat ze ERG goed gaan kijken of jij de kaart niet gemold hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:55:
[...]

Nee hoor, je garantie vervalt niet door de koeler te verwijderen.
Verschilt per fabrikant.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De beste aftermarket cooler die ik als eerste in gedachten heb voor je is deze: pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision-A (AMD Series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinusvdmeulen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-06 16:48
Esumontere schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:14:
[...]

Ik heb de koeler er niet af gehaald! alleen de fan, die kan je er zo af schroeven, er is dus niks aan te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
r3solution schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 01:06:
De beste aftermarket cooler die ik als eerste in gedachten heb voor je is deze: pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision-A (AMD Series)
Ik durf niet te zeggn of die kaart zou werken op de 270 , het is geen 270x , ik zou zeggen dat de hardware hetzelfde zou zijn verder maar je weet het nimmer nooit , zoek wel even goed op of die gelid geschikt is voor de 270 (normaal). Je zal maar net zien dat het zo was zoals de oude gforce ti series , net 1 chipje een halve cm hoger dan de iets goedkopere versie en poef de aftermarket koelde net dat halve chipje niet goed haha.

Nu heb je op fan issue's vaak wel een goede garantie , als je de kaart RMA stuurt met een briefje van linker fan ratelt dan constateren ze puur dat en vervangen ze het , ze gaan dan niet je kaart verder testen buiten een stresstest om. Zou ze anders teveel tijd en geld kosten voor een "fan issue".

Ik zou dus zeker kijken of je hem nog rma kan sturen. 2 jaar heb je altijd wel ervoor.

Mocht rma geen optie zijn dan zou ik het gelijk goed doen met aftermarket cooling en een watergekoeld setje halen voor de R7/R8/R9 series. Dit zodat je je 270 wat kunt overclocken voor wat extra fps en eventueel over een jaartje of twee zo over kan stappen naar een mooie R9 die je ergens op de kop hebt getikt. en die zijn heerlijk overclockbaar met watercooling :). (en heel luid met lucht!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

marinusvdmeulen schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 07:49:
[...]

Ik heb de koeler er niet af gehaald! alleen de fan, die kan je er zo af schroeven, er is dus niks aan te zien
Oh, in dat geval, gewoon RMA sturen!
Pagina: 1