UserForm in VBA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornnotten
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09-2022
Hallo,

Voor mijn stage ben ik bezig met een userform wat ingevuld kan worden voor het uitleveren van hardware.
(zie dropbox link)

Als je op de Commandbutton klint in sheet1 krijg je de userform voor je.

Nu wil ik graag dat de User details opgezocht worden in Active Directory a.d.h.v. het UserID. Dus als je het userID invult komt automatisch de overige informatie over de gebruiker. Die informatie moet dan weggeschreven worden in de juiste cellen in de tabbladen "Uitvoerbewijs" en "Buy-Off"

momenteel moet ik alles zelf invullen en word het dan weggeschreven in de juiste cellen.(zie code van Userform)

Kan me hier iemand bij helpen? :)

Alvast bedankt

*snip*

[ Voor 13% gewijzigd door Woy op 13-05-2015 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nee, want wat heb je nu zelf geprobeerd en wat lukt er niet. Simpelweg je source of wat dan ook als download aanbieden zodat we een oplossing gaan maken voor je huiswerk/stageopdracht gaat hem niet worden.

Dus.. waar loop je dan tegen aan, wat is nu je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornnotten
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09-2022
Allereerst, het is geen huiswerk/stageopdracht. Ik heb zelf aangeboden het huidige systeem te verbeteren aangezien we nu alles handmatig invoeren. Ik heb naar verschillende scripts gekeken voor dingen uit AD te halen maar is me niet gelukt. Mijn vraag is dus of iemand wel een oplossing heeft om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Of het nu wel of geen huiswerk/stageopdracht is, de rest van Douweegbertjes opmerking blijft gewoon staan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sowieso staan we links naar externe code niet toe. We verwachten van een TS dat hij een klein stukje code kan laten zien waarmee hij aangeeft wat er niet wil lukken.

Het is dus ook niet de bedoeling dat je hier hele lappen code neergooit, maar je moet je probleem isoleren/reproduceren in een klein stukje code. Door het probleem zo specifiek te isoleren kom je zelf vaak ook al op ideeën, maar als dat niet het geval is dan geeft het in ieder geval een hoop informatie over de manier waarop je iets voor elkaar probeert te krijgen, en dat is nuttige informatie om je weer verder te helpen.

Ik nodig je dus ook uit om je probleem wat uitgebreider uit te leggen, en toe te lichten met een klein stukje code.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”