Nieuwe HDD Optiplex 760SFF

Pagina: 1
Acties:

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Wat is voor een basis systeem een goede bootschijf? (Non-SSD) Is dat een van deze twee? Ik weet dat ze vergeleken met een SSD uiteraard een heel stuk langzamer zijn. Maar de PC heeft maar ruimte voor 1 schijf en SSD is te klein qua opslag. Ze moeten betrouwbaar zijn en voor een HDD niet traag.
pricewatch: Toshiba DT01ACA100, 1TB
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB
Of raden jullie een andere aan?

Verwijderd

Tja als er maar plaats is voor één 3,5 inch dan kunnen twee 2,5 inch HDD's ook, dus een SSD zou als nog kunnen.

Of pricewatch: WD Black2 (1TB HDD + 120GB SSD) of pricewatch: Seagate ST1000DX001, 1TB

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Gaat om een oud beestje wat een betere schijf nodig heeft, een Optiplex 760SFF. Die heeft maar plaats voor één 3.5" en ook maar één sata aansluiting ervoor.
Ik weet niet of de pricewatch: Seagate ST1000DX001, 1TB ook nuttig is voor zo'n oud beestje? Als de winst maar minimaal is zo'n hybride in mijn ogen de moeite niet waard voor een simpele oude office desktop

• Remco_O
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-02 11:31
Als je de DVD drive niet meer gebruikt zou je die kunnen vervangen voor een ssd met dvd drive caddy ;)
Maar ik ga er voor het gemak van uit dat je de DVD speler wil laten zitten, snelle google search geeft dit

zal waarschijnlijk iets duurder zijn dan de 2 opties die je zelf aan gaf, maar geeft je wel een ssd bootschijf

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Dit soort dingen kunnen ook een oplossing bieden:

PCI-bracket (half-height) voor 2,5": http://www.ebay.com/itm/1...ULL-bracket-/151079495608

3,5" to 2x 2,5" rack: http://www.alternate.be/D...oduct/521392?tk=7&lk=6091

Creatief met de vrije ruimte omgaan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door marcop82 op 08-05-2015 08:28 ]

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
DVD-drive moet bij voorkeur inderdaad blijven omdat het systeem voor moeders is, die gebruikt nog wel eens een cd/dvd.
PCI slot is helaas al in gebruik door de videokaart
Daarom was ik dus opzoek naar een reguliere hardeschijf. Hybride is in mijn ogen dit oude systeem niet waard qua kosten. SSD kan wel alleen zit je dan dus met opslag tekort (en externe hdd aansluiten is eigenlijk ook geen optie). Vandaar toch maar opzoek naar een gewone HDD die betrouwbaar is. In mijn vorige zoektocht naar betrouwbare hdd kwam ik uit op die Toshiba omdat de andere toen vaak stuk gingen. Wat ik zo snel aan die WD Blue kan zien is dit niet meer het geval?

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:44
@Ik_ben_Mark3
Strikt genomen heeft jouw vraag nul-komma-niks te maken met dit BBG topic. De enige overeenkomst is dat jij jouw oude Optiplex systeem een basissysteem noemt.
In het topic voor opslagsystemen of het topic voor losse componenten zul je een veel betere response krijgen als je daar zelf een nieuwe thread start. Grote voordeel voor ons is dat je deze discussie niet vervuilt en dat jouw vraag dan ook voor anderen is terug te vinden.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Klopt, maar in eerste instantie dacht ik dat er meerdere mensen zouden zijn die een reguliere hdd zouden overwegen in een basis systeem. Maar ik ben blijkbaar een van de weinige tegenwoordig die dat nog overweegt :)
Was dus niet als vervuiling voor dit topic bedoeld, het leek mij wel een toegevoegde waarde te hebben voor de andere die het ook overwogen voor dit BBG systeem

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Bij deze afgesplitst ;). Het discussietopic wat vooraf gaat aan de BBG's wordt door maar heel weinig mensen gevonden, dus heeft het daar sowieso weinig nut.

[ Voor 73% gewijzigd door br00ky op 12-05-2015 11:13 ]

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Waarom wil je de hdd (vervangen)? vanwege snelheid, een defect of meer opslag?

[ Voor 13% gewijzigd door Majin Buu op 12-05-2015 11:22 ]

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
thnx br00ky.

Omdat de schijf die er nu in zit (oude standaard 80gb schijf) mega traag is. Ik weet dat een nieuwe hdd niet mega snel zal zijn, maar wel sneller dan wat er nu in zit
Pagina: 1