Welke 5.1 boxen set

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 14:29
Ik wil binnenkort een 5.1 boxensetje gaan kopen voor mijn 5.1 geluidskaartje, maar welk set moet ik nou kopen? Ik heb de search al gebruikt, maar daar kon ik niet echt wijs uit worden. En als het ff kan moeten de boxen onder de f 300,- blijven.
Oh ja, ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ik hou nogal van een stevige bas.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

[topic=161645]

Kijk eens naar de Philips speakers die daar door JvS genoemd worden. Verder zijn voor games de CL FPS1500, AL ACS-54 en Labtec 2514 allemaal absoluut geschikte speakers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• arnoman
[quote
CL FPS1500
[/quote]
Dat is toch een 4.1 setje?

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:50

RgR

Als je al een 5.1 geluidskaart hebt hoef je geen boxen met decoder erin te kopen. Ik denk dat je het beste de DTT2200 kan kopen, ongeveer 250,- en heel goed geluid. Op hardwareinfo.nl stond een tijd geleden een vergelijkingstest van speakersets, waaronder deze.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 17 juni 2001 12:45 schreef arnoman het volgende:
Dat is toch een 4.1 setje?
Sorry, je hebt gelijk. Dan zou de DTT2200 van CL een optie zijn. En verder denk ik toch dat de search wel uitkomst moet bieden :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• arnoman
Eh sorry hoor, maar het topic waar je me naar verwijst gaat over 4.1 setjes (ik heb er zelfs in gereplyed), had je niet gewoon deze link: [topic=153563]
kunnen geven?
De rest van de genoemde setjes zijn toch allemaal 4.1 setjes op de DTT2200 van Creative na?

Na ja boeie, ik klink zo wel erg zeikerig, bedankt voor de link.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Een voorbeeldje van wat je met de Search kan vinden:

Welk 5.1 setje op mijn SB Live Player 5.1?

Ze zijn er wel :)

• arnoman
Hè nu snap ik er helemaal geen boud meer van, daar zijn ze weer super positief over Camebridge setjes, zoals de DTT2200 en 3500 :?

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08
Ik heb die dtt 2200, en ik moet zeggen dat ze wel klinken maar toch iets missen. Ik zou maar eens op onderzoek gaan.... ;)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Creative vind ik zowiezo kloten met peren.

Bas :

Bonkerig en totaal niet laag en niet strak.

Midlaag

Is er (bijna) niet.

De subwoofer moet bij ongeveer 150 hz gesneden worden. Gaattie hoger weergeven, dan hoor je waar de sub staat (wat je eigenlijk toch al hoort doordat de sub bonkerig is).

De sattelieten dan, kunnen niet goed lager weergeven dan een hz of 350-400.

Je krijgt dus een groot frequentie gat in het geluidsgedeelte genaamd midlaag.

Midhoog :

Is wel aanwezig, hier heb je niet zo'n grote conus voor nodig. Maar dan nog niet van denderende kwaliteit, door de zwakke conusjes.

Hoog :

Is er niet. Dan moet de conus zo snel trillen (14000hz en meer keer per seconde), maar dat red ie niet, onder andere door de stroefe ophanging.

Voeding DTT3500/2500 :

Het opgegeven vermogen halen ze nooit. KOM OP MAN !!! Externe voedingen die dat vermogen moeten leveren !! Yeah right....
©® JT 2001 :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb zelf de Cambridge Soundworks DTT2500. Ik vind dat er fantastisch geluid uitkomt (vooral in combinatie met mijn DXR3 kaart van Creative)

Verwijderd

Kijk eens in de CT van juni 2001, een artikel "Bioscoopgeluid uit je PC" staat een heel artikel daarover en 10 sets zijn er getest. Ook geluidskaarten die hiervoor geschikt zijn zijn hiervoor getest

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Alleen als je audiofiel bent vindt je de DTT2200 slecht klinken. Ze geven best goed geluid in spelletjes en daar gaat het voor mij om.

MechWarrior || Monsters Game

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

AL ACS-54

Beste prijs/kwaliteit

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op maandag 18 juni 2001 00:10 schreef terw_dan het volgende:
Heb zelf de Cambridge Soundworks DTT2500. Ik vind dat er fantastisch geluid uitkomt (vooral in combinatie met mijn DXR3 kaart van Creative)
inderdaad, als je de prologic op 'ANALOG IN' krijg ik er veel beter geluid uit, en kan het setje enorm meer geluid produceren. Probeer het uit, zou ik zeggen.

/dev/null

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zondag 17 juni 2001 22:33 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

©® JT 2001 :P
Zwak gelul, het is een beetje te overdreven

/dev/null

• JvS
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het enige wat ik hier erg graag kwijt wil is dat ik jet enorm hypocriet vind, dat iedereen die DTT setjes mooi vind klinken, en als het woord "bose acoustimass" voorbij komt dat iedereen de "dubbelepunt-R's" klaar heeft staan, en die dingen uitmaakt voor gruwelijk slecht.

Een acoustimass5 is geen mooie speaker, maar het geluid dat eruit komt is heilig vergeleken met het geluid dat uit een DTT2200 komt! Die DTT sets kunnen best leuk zijn voor pc-speakers, maar zeker in de goedkope prijscatagorie zijn er gewoon betere alternatieven! (philips).

Van die 5.1 sets heb ik een beetje het idee dat iedereen ze koopt "om toch maar 5.1 te hebben", terwijl je misschien wel 90% van de tijd mp3'tjes luistert. En dan ben je veel beter af met een Labtec apx4620! Geloof me.

Ik vind die 5.1 hype echt |:( vormen aannemen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 18 juni 2001 09:23 schreef JvS het volgende:
Vandaar dat ik een geweldige 4.1 heb gekocht :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 18 juni 2001 09:35 schreef Exirion het volgende:
.........Maar de mens heeft het in eigen hand, zijn lot gestalte te geven, al naar dat hij zich door zijn gedragingen openstelt voor de zegenrijke of voor de destructieve krachten.
Dat zijn die creative dingen? :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 18 juni 2001 09:39 schreef JvS het volgende:
Dat zijn die creative dingen? :P
Hij's leuk :D

• arnoman
Ik zit momenteel te denken aan de Midiland S4 7100 set. Is dat niet wat, ik heb namelijk nog geen winkel kunnen vinden waar ik heb kunnen luisteren :( .
Oh ja en over die tip van de CT bedankt, maar dat wist ik al ik heb hem hier naast me liggen.

• arnoman
betere alternatieven! (philips).
Is Philips goed :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 18 juni 2001 14:07 schreef arnoman het volgende:

[..]

Is Philips goed :?
Je mag gerust weten dat ik eigenlijk iets "tegen" philips heb ( >:) ), en dat het in nederland gebruikelijk is om iets van eigen bodem af te kraken (denk bv. aan Jos Verstappen). Maar van die hele goedkope 4.1 is die philips 2-500 echt een goeie! En die 3-500 lijkt mij ook erg goed.

PS, tv's maken kunnen ze ook erg goed, moet ik schoorvoetend toegeven, en ook dvd'spelers kunnen ze ook al maken. Nog even en ik moet toegeven dat ze ook al leuke hifi setjes kunnen maken... daaahaag vooroordelen ;(

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 14:03 schreef arnoman het volgende:
Ik zit momenteel te denken aan de Midiland S4 7100 set. Is dat niet wat, ik heb namelijk nog geen winkel kunnen vinden waar ik heb kunnen luisteren :( .
Oh ja en over die tip van de CT bedankt, maar dat wist ik al ik heb hem hier naast me liggen.
Ik heb die Midilands S4 7100... best aardig vooral voor DVD. Voor muziek minder.

• arnoman
IS ie ook een beetje relax met games?

• arnoman
Is dit setje wat, ik kon niet zo snel info vinden:

Home Theater Audio Systeem. 4x Satalietspeaker, 1x Centerspeaker, 1x Subwoofer + Bij behorende geluidskaart PCI en een Volume Regelaar voor in een 5,25' Slot. Maak een Biosscoop thuis voor DVD , GAMES en AUDIO gebied. Nieuw in doos. Merk = A-Trend , Type = Harmony 6000.

BDW, stond op I-bazar

(of moet ik voor deze 4.1 gaan en dan m'n 5.1 omruilen met die van m'n pa ((tegen bij betaling natuurlijk)
Nieuwprijs 999,- In goede staat, met digitale ingang. Zie voor meer info www.videologic.com Diverse prijzen gewonnen. Features:Based on the award-winning Sirocco studio-quality speaker system, the four channel Sirocco Crossfire adds a new audio dimension to high-performance interactive entertainment. Providing sensational 3D positional audio with effects precisely located in front, behind and around you, Sirocco Crossfire is the ultimate 3D speaker system for serious gamers. With three separate inputs, Sirocco Crossfire can also be used for home cinema surround sound, or stereo surround sound from your CD or MiniDisc. Its combination of low-cost design with high-quality pro-audio components results in a PC speaker system thats comparable to hi-fi equipment. Separate control of subwoofer volume and front/rear fade, maintains audio integrity while delivering exactly the results you want. Sirocco Crossfire's uncompromising design delivers 100W true RMS (over 1000W PMPO), using the same amplifier subsystem as Sirocco to deliver exciting dynamics, clarity and ultra-low distortion. Whatever your audio source Sirocco Crossfire will surround you with its power, detail and control. (nu 175,-)
De 2e is volgens mij wel een bijzonder relaxt setje en kwam wel aardig uit de CT test.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Het enige wat ik hier erg graag kwijt wil is dat ik jet enorm hypocriet vind, dat iedereen die DTT setjes mooi vind klinken, en als het woord "bose acoustimass" voorbij komt dat iedereen de "dubbelepunt-R's" klaar heeft staan, en die dingen uitmaakt voor gruwelijk slecht.

Een acoustimass5 is geen mooie speaker, maar het geluid dat eruit komt is heilig vergeleken met het geluid dat uit een DTT2200 komt! Die DTT sets kunnen best leuk zijn voor pc-speakers, maar zeker in de goedkope prijscatagorie zijn er gewoon betere alternatieven! (philips).

Van die 5.1 sets heb ik een beetje het idee dat iedereen ze koopt "om toch maar 5.1 te hebben", terwijl je misschien wel 90% van de tijd mp3'tjes luistert. En dan ben je veel beter af met een Labtec apx4620! Geloof me.

Alhoewel ik echt absoluut niet heb op Bose, ben ik het echt roerend eens met JvS. Zeker wat betreft de laatste zin! Maar dat was al bekend geloof ik ;)

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik heb pas men nieuwe pc, en ik zou hier dus graag ook suround geluid bij hebben. Voornamelijk moet het dienen voor games, mp3, cd's via pc. Later graag ook nog tv, dvd, divx, ... .

Wat kan ik nu best doen? Mijn budget is rond de 1000 gulden.
Wat vinden jullie hiervan? Voor iets meer dan 1000 gulden ben je gesteld met een 'profesioneel' toestel. Maar is dit wel zijn geld waard? of kan je dan beter de DTT3500 nemen?

Speakers: Yamaha NS-P210, +-500 gulden
http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/nsp210.html
samen met de: Yamaha RX-V395 +-500 gulden
http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/category/products_ht.html

ik heb zoveel mogelijk specificaties bekeken, maar kan niet echt iets om te vergelijken vinden. Ze gebruiken volledig andere termen.
Probleem is ook dat je beide toestellen, in een andere winkel moet beluisteren, wat de keus weer wat moeilijker maakt.

Shabba

• arnoman
http://www.tweakers.net/pricewatch/11640
Is deze inclusief de geluidskaart :?
En heeft iemand ervaring met dit setje, via de search kon ik maar 2 mensen vinden en die reageren niet op mijn vragen :( dus...
Als deze inclusief de geluidskaart is is het volgens mij wel erg goedkoop, dan kan ik zeker beter een Sirocco Crossfire kopen (Ibazar f175,- :9~ )

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Op dinsdag 19 juni 2001 11:48 schreef shabba het volgende:
Hallo allemaal,

ik heb pas men nieuwe pc, en ik zou hier dus graag ook suround geluid bij hebben. Voornamelijk moet het dienen voor games, mp3, cd's via pc. Later graag ook nog tv, dvd, divx, ... .

Wat kan ik nu best doen? Mijn budget is rond de 1000 gulden.
Wat vinden jullie hiervan? Voor iets meer dan 1000 gulden ben je gesteld met een 'profesioneel' toestel. Maar is dit wel zijn geld waard? of kan je dan beter de DTT3500 nemen?

Speakers: Yamaha NS-P210, +-500 gulden
http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/nsp210.html
samen met de: Yamaha RX-V395 +-500 gulden
http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/category/products_ht.html

ik heb zoveel mogelijk specificaties bekeken, maar kan niet echt iets om te vergelijken vinden. Ze gebruiken volledig andere termen.
Probleem is ook dat je beide toestellen, in een andere winkel moet beluisteren, wat de keus weer wat moeilijker maakt.

Shabba
Dat maakt het luisteren idd vrij lastig. Wat ik zou doen is een 5.1 receiver kopen, en dan beginnen met twee speakers. En dan gewoon in een audiozaak gaan luisteren waar ze een redelijk assortiment hebben (als je je woonplaats zegt, kunnen mensen hier je je wel helpen).
En dan kan je later altijd nog wel uitbreiden naar 5.1.
Pagina: 1