Wat voor kabeltje is dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 23:27
Hoi, ik begon van de week wat problemen met mijn muis te krijgen. Soms stop hij gewoon een aantal millisecondes te werken. Dit gebeurt random. Eerst dacht ik dat ik het me verbeelde, maar het begint de laatste week meer en meer waarnemelijk te worden.

Vraag me niet hoe ik er achter gekomen ben, maar ik had dit al een keer eerder. Toen had ik een halve meter van de kabel af geknipt en opnieuw vast gesoldeerd en het probleem wast opgelost, maar nu is de kabel te kort om dat nog eens te doen. Ik denk dat door het vele bewegen de kabel intern is gaan slijten.

Reden dat ik vraag of misschien iemand weet hoe dit kabeltje heet en waar ik het eventueel kan kopen is dat ik aardig wat uurtjes game. Ik zit er dan ook niet op te wachten om een nieuwe muis te kopen, omdat ik hier zo aan gewend ben. Deze muis is me veel meer waard dan een nieuwe, dus liever maak ik hem.

Dan hoor ik u denken: maar dan pak je toch gewoon een willekeurige USB kabel en soldeer die eraan?
Ja, dat zou kunnen, maar het geen dat dit dunne kabeltje zo fijn maakt is dat het weinig tot niks geen weerstand bied. Ik heb wel eens muizen vast gehad dat als je ze los laat een dikke, stugge kabel de muis weer terug duwt.

Het kabeltje is 2 mm buiten diameter. Er zit ook niet echt een mantel om de aders. Lijkt meer een soort van wax.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oRJ1fje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O7UjQt0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Je zult toch op zoek moeten naar een dunne USB-kabel. Kijk eens bij goedkope muizen, die hebben nog weleens akelig dunne kabels. Anders kan je jusit ook bij hele dure muizen gaan kijken, maar dat lijkt me dan weer niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Waar je dat kabeltje kan krijgen dat weet ik niet maar misschien dat je voor een nieuwe trustmuis kunt kijken die heeft ook zon kabel eraan zitten en kost nog net geen 17 euro.
http://www.bol.com/nl/p/t...s-zwart/1004004012273863/

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 06:29:
Je zult toch op zoek moeten naar een dunne USB-kabel. Kijk eens bij goedkope muizen, die hebben nog weleens akelig dunne kabels. Anders kan je jusit ook bij hele dure muizen gaan kijken, maar dat lijkt me dan weer niet helemaal de bedoeling.
Zijn alle USB 2.0 kabels 5 aderig? Ik heb al gekeken, maar er staat nooit bij hoe dik de kabels zijn.
Read schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 06:34:
Waar je dat kabeltje kan krijgen dat weet ik niet maar misschien dat je voor een nieuwe trustmuis kunt kijken die heeft ook zon kabel eraan zitten en kost nog net geen 17 euro.
Dankje, maar ik weet bijna wel zeker, dat als ik het plaatje zo bekijk, dat deze kabel dikker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1096576-0/usb-3.0-verlengkabel-tot-1.2-meter.jpg
Of zon usb verlengkabeltje, die hebben ook altijd hele dunne snoertjes

[ Voor 14% gewijzigd door bonzz.netninja op 12-05-2015 06:50 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Read schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 06:34:
17 euro vind ik al duur, 7 euro moet ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Dat is nog helemaal niet zo'n gek idee. Ik kan natuurlijk nog een stuk van de kabel afknippen in de hoop daarmee de kabelbreuk gevonden te hebben. Dan is hij weliswaar te kort om direct in m'n PC te pluggen, maar dat is dan opgelost met een verleng kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Dit is volgens mij dezelfde muis, maar is niet meer te krijgen. pricewatch: Trust GM-4600 High Performance Gamer

edit
Dit is hem. http://www.a4tech.com/pro...p?cid=103&scid=103&id=298

[ Voor 16% gewijzigd door jbkappirossi op 12-05-2015 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb je überhaupt een vorm van trekontlasting erin? Trekken aan dit soort soldeerverbindingen gaat kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een gemiddelde ICT'er heeft wel een bak vol OEM muizen waar je de kabel vanaf kunt trekken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 20:43
Flake schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 07:43:
Heb je überhaupt een vorm van trekontlasting erin? Trekken aan dit soort soldeerverbindingen gaat kapot.
Een trekontlasting kun je realiseren door een knoop te maken achter de kunstof invoer of een tyrap, niet de meest elegante manier maar wel effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-07 16:25

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Pak een random USB kabel, knip de connector er af en soldeer hem vast, klaar :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-06 17:03

TweakingRens

Dondersteen

Niet om het een of ander, maar is die dunne kabel niet juist de reden dat hij steeds kapot gaat?
Net even mijn muis open geschroefd; ik heb vrijwel exact dezelfde kabel & aansluiting. Ik zal zo even een fotootje nemen. Ik wil je best deze kabel opsturen als mijn normale muis terug is van garantie. ;)

Edit: fotootje (sorry voor shitty kwaliteit, is even niet anders)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5H80QIr.png

De kabel lijkt mij de gewenste dikte te hebben...

[ Voor 73% gewijzigd door TweakingRens op 12-05-2015 10:02 ]

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
Maar waarom wil je per see een nieuwe USB kabel, stel dat dat niet het probleem is dan heb je in feite weer €7,- vernaggelt. Het kan ook gewoon de muis zelf zijn of de USB poort van je Mobo, het kan zelfs je voeding zijn als het probleem ver gezocht is,

Ik zou de USB kabel eerst even doormeten, als er inderdaad een breuk in zit kan je die vervangen, maar €7,- voor een USB kabel is echt veel te veel.

Qua USB kabels, gewoon bij de Action of zo kopen. Bij de Action heb je 5 meter voor €1/2. Als de kabel te dik is kan je die gewoon het omhulsel wegknippen bij het interne stuk en bij het externe 2 plakbandjes plakken.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J ten brink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 16:59
Ze hebben bij de Action ook een Maxxter gaming muis. Waarschijnlijk precies de kabel die jij zoekt. Muisje kost overigens maar 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Tweakingklaas schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:42:
Niet om het een of ander, maar is die dunne kabel niet juist de reden dat hij steeds kapot gaat?
Net even mijn muis open geschroefd; ik heb vrijwel exact dezelfde kabel & aansluiting. Ik zal zo even een fotootje nemen. Ik wil je best deze kabel opsturen als mijn normale muis terug is van garantie. ;)

Edit: fotootje (sorry voor shitty kwaliteit, is even niet anders)

De kabel lijkt mij de gewenste dikte te hebben...
Oh wauw, dat lijkt er veel op. Is die ook 2.2 mm buitenwerks ?
Dan wacht ik met je mee, want ik zou hem heel graag willen hebben. :)

Ik denk dat hij gewoon op is. Versleten op verschilde plaatsen. Het is niet dat één van de aders doormidden is, maar ik denk dat ze contact maken met elkaar waardoor de muis af en toe hapert. Ik heb de muis ooit een keer bij een laptop gekregen in 2009 dus hij doet al aardig lang dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
rickboy333 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:13:
Maar waarom wil je per see een nieuwe USB kabel, stel dat dat niet het probleem is dan heb je in feite weer €7,- vernaggelt. Het kan ook gewoon de muis zelf zijn of de USB poort van je Mobo, het kan zelfs je voeding zijn als het probleem ver gezocht is,

Ik zou de USB kabel eerst even doormeten, als er inderdaad een breuk in zit kan je die vervangen, maar €7,- voor een USB kabel is echt veel te veel.

Qua USB kabels, gewoon bij de Action of zo kopen. Bij de Action heb je 5 meter voor €1/2. Als de kabel te dik is kan je die gewoon het omhulsel wegknippen bij het interne stuk en bij het externe 2 plakbandjes plakken.
Gamen is tegenwoordig bijna een sport. Ik denk dan ook dat het geen probleem zou zijn als ik één van mijn broertje zijn muizen gebruik, maar ik ben hier zo aan gewend dat ik met geen andere overweg kan. Ik heb de laatste 2 jaar over 3000 uur FPS gespeeld.

Ik weet 99.9% zeker dat het de kabel is. Het is de tweede keer en als ik er iets aan frummel dan kan ik hem soms moedwillig laten stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 12:30

XrN

Ik kan snappen dat je geen andere muis wilt kopen, maar bij conrad wordt hij gewoon nog aangeboden.
Is het dan niet handiger om dezelfde muis opnieuw te kopen?
https://www.conrad.nl/nl/...s-laser-zwart-351869.html

Edit: Desnoods zet je de buitenkant van je oude muis over ;)

[ Voor 11% gewijzigd door XrN op 12-05-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-06 17:03

TweakingRens

Dondersteen

We zijn tweakers, we gooien niet weg, we repareren :+

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickelz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-02-2021
Tweakingklaas schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:54:
We zijn tweakers, we gooien niet weg, we repareren :+
Amen _/-\o_

I am Keen on IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Haha.

Ik had inderdaad die ook net gevonden op conrad, maar dit is niet helemaal dezelfde.

Maar dit is dan wel nog steeds 35 euro of Klaas moet dat ook vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

Stoney3K

Flatsehats!

jbkappirossi schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 06:43:
[...]

Zijn alle USB 2.0 kabels 5 aderig?
Strikt genomen wel: +5V, 0V, +Data, -Data en afscherming.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Ik zag ook een aantal USB kablels die een mantel hebben wat het lastig solderen maakt.

https://www.google.nl/sea...ide-USB-cable%3B458%3B395

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
dat is het 5e "draad" wat ook aan jouw muis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 12:36

Luukwa

o/

Hoe heb je dat trouwens precies afgeknipt en opnieuw gesoldeerd? De kabel? Heb ook nog een oude game muis hier liggen die het niet meer doet :o

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Met een stanleymes. Druk het mes voorzichtig op de kabel, maar zorg dat je de binnen kabeltjes niet raakt.
Als je er dan iets een snee in hebt dan buig je hem dubbel en als het goed is dan springt het sneetje in de buiten kabel vanzelf open. De binnen aders kun je niet strippen, want er zit één of andere wax op. gewoon soldeer bout heet stoken en voor tinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:04
Volgens mij heb ik nog zon zelfde soort muis defect liggen thuis. Als je nog een kabel nodig hebt wil ik wel voor je op zoek gaan.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 13:57
Die speciale draadjes hebben ook een naam dat is enamelled litze draad,oftewel geëmailleerd koper litze !

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 08:05
Koop gewoon een nieuwe, wat een gedoe om een muis.
Pagina: 1