Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01:01

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Oké, ik heb een probleempje waar ik niet uit kom momenteel. Ik heb een nieuwe router gekocht (X8 AC1750 van Sitecom) en die wil ik voor het internet gaan gebruiken in plaats van de Experia Box (Arcadyan VGV7519). Op Google heb ik al wat rond zitten neuzen maar niet echt wat gevonden, maar het lijkt me dat het mogelijk moet zijn.

Ik krijg het wel voor elkaar de Sitecom als 2e router achter de Experia Box te hangen, maar als ik een torrent binnenhaal met meer dan 5MB/s dan klapt die dicht omdat die al die verbindingen niet trekt (vermoed ik). Daarnaast is het wifi-bereik van de Sitecom vele malen beter en er zitten wat meer opties op om alles in te stellen. Het plan is nu om de Sitecom als hoofdrouter te gebruiken, en dat lukt want dan krijg ik gewoon internet. Wat niet lukt is de Experia Box erachter te hangen voor de interactieve tv en telefonie. Hij krijgt dan geen verbinding volgens mij met het internet.

Heb het ook via een Switch geprobeerd en dan werkt de Experia Box wel prima, maar krijg ik op de Sitecom niks meer binnen qua internet (of ik stel het verkeerd in, dat kan ook).

Iemand hier die er wat meer verstand van heeft en zelf een soortgelijke opstelling heeft? Oplossing mag er zijn voor zowel een switch als de Sitecom als main gebruiken met de Experia Box erachter.

Mocht het nog belangrijk zijn: we hebben hier glasvezel (100/100) van KPN, al leek dat laatste me wel duidelijk vanwege de Experia Box.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 26-09 15:37
kijk eens op http://netwerkje.com/, daar staat een redelijk uitgebreidde beschrijving voor KPN glasvezel verbindingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:32
En dan vooral het stukje over VLANs.

De kans bestaat dat die Sitecom niets met VLANs kan; dan kun je er een managed switch voor hangen als lapmiddel; in dat geval was het allicht handig geweest om aankoop en planning om te wisselen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sitecom Webcare
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17-02-2017

Sitecom Webcare

Bedrijfsaccount Sitecom
De WLR-8100 kan met de huidige firmware inderdaad nog niets met VLANs. Het zou echter gewoon moeten kunnen om de router te gebruiken als 2e router of als access point achter de Experiabox.

Wanneer de WLR-8100 als router gebruikt wordt is het handig om deze in de Experiabox een statisch DHCP IP-adres toe te kennen en in DMZ te plaatsen (of als dat niet werkt, mogelijk Hardware accelerator onder Avanced Settings > NAT en/of Sitecom Cloud Security onder Toolbox uitzetten bij problemen).

Ook zou je kunnen overwegen om de router in te stellen als access point, dit kan als volgt:

1. Neem plaats achter een computer die verbinding heeft met de router
2. Open een browser (bv. Internet Explorer), tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
3. Log in met gebruikersnaam/wachtwoord die op de sticker staan op uw router. (standaard: admin en het WPA2 wachtwoord van het 2.4Ghz netwerk)
4. Klik op 'Status' en kies het tabblad 'DHCP Server'
5. Wijzigt u hier het IP adres van de Sitecom router naar een IP adres in het bereik van uw Arcadyan modemrouter en buiten het bereik van de DHCP IP-range van deze (modem)router.
Bijvoorbeeld:
Als uw modemrouter te benaderen is op 192.168.2.1 en het DHCP bereik heeft van 192.168.2.10~253, wijzigt u dan het IP adres van uw Sitecom router naar 192.168.2.2
6. Kiest u voor de waarde 'Disabled' bij het label 'DHCP Server'
7. Klik op 'Apply' om de instellingen op te slaan.
8. Plaats de kabel tussen de modemrouter en uw Sitecom router in een van de (gele) LAN poorten van uw Sitecom router (dus niet de WAN poort)

Werkt de verbinding hierna niet, start dan de apparaten even opnieuw op (PC en router). Na het instellen gebruikt u het zojuist onder LAN IP ingevulde IP-adres om de router te benaderen.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:36
SomerenV schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:50:

Ik krijg het wel voor elkaar de Sitecom als 2e router achter de Experia Box te hangen, maar als ik een torrent binnenhaal met meer dan 5MB/s dan klapt die dicht omdat die al die verbindingen niet trekt (vermoed ik).
Dat komt waarschijnlijk dat je twee keer een port forwarding van je torrentpoort moet doen.
Je moet dus in de experiabox een portforwarding doen naar de sitecom en van de sitecom een port forwarding doen naar je torrentserver.

Torrents werken wel als je geen portforwarding doet, maar andere torrents kunnen dan niet naar jouw torrentserver connecten.
Met andere woorden, je kunt alleen seeden naar torrents servers waar jij ook van leeched.
Er zit in het torrent protocol ingebouwd dat als je niet voldoende seed je download omlaag gaat.

Ander alternatief is natuurlijk je sitecom als accesspoint schakelen, dan hoef je alleen in de experiabox de portforwarding te doen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True