Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

modem van ziggo reset zich 10-30x per dag zodra belast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dracehenry
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 30-06 21:07
beste tweakers

ik heb sinds de update van de snelheid van Ziggo heel veel problemen
waarbij mijn modem zich wel soms 30x in 4-5 uur zichzelf doet resetten zodra ik het internet zwaarder belast.

op het moment van typen heb ik aangesloten
1 server, 4 pc's, 2 tv's, 3 smartphone, en een wii console

ik heb contact gehad met ziggo via telefoon over hoe en wat kwam ik ook niet echt wijs uit maar goed en ik had gevraagt of het mogelijk is voor een nieuwe modem zonder router gedeelt er in maar ik werd al snel afgehaakt dat het daar niet aan licht
ze hebben een monteur gestuurd
hij zei tegen mij dat het niet aan de modem licht maar aan mijn router en omdat ik op de modem/router van Ziggo op een vast kanaal heb staan. heb ik gedaan vanwege de aantal wifi's in mijn straat dus hij heeft alles gereset
( waar ik al niet zo blij mee was ) want ik kon niks meer met mijn server waarop ik aantal dingen host zo als spellen servers en een teamspeak server en een website voor me zusje
monteur weer weg gegaan ben ik weer zelf gaan zoeken

alles van het netwerk gehaald en me laptop op het modem aan gesloten en nog steeds de zelfde problemen zodra ik mijn internet belast
mijn eigen router weer aan gesloten en verder gaan proberen zonder succes.

Deze problemen zijn ontstaan sinds de fusie van ziggo en upc en sinds de upgrade van de internet snelheid
ik betaal bijna 100€ (alles in een extra pakket ) Connect & Play Max. Ik betaal voor werkend internet en niet internet waarbij het modem zich 10-30x per avond reset zodra ik mijn internet maar een beetje belast

Groet henry maas
ps dit is me eerste post hier :)
dit bericht heb ik ook gepost op de ziggo community
maar ik denk dat ik hier sneller een antwoordt krijg dan daar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Allereerst, welkom :)
Alhoewel je openingspost best aardig is, hebben we op dit forum leestekens en hoofdletters (en "mijn" ipv "me"), dat leest voor ons gewoon wat prettiger en ziet wat mooier uit.

Hoe kan die monteur het toewijzen aan je wifi-kanaal of router terwijl het modem zelf uitvalt (ik snap dus niet wat de relatie tussen een router en uitvallend modem zou moeten zijn)? Herstart het ding echt zichtbaar, dus ding gaat uit, lampjes gaan flikkeren enz?

Ik zou toch nog een keer naar Ziggo bellen en uitleggen dat je modem gewoon uitvalt c.q. kapot is en dat je een vervangend exemplaar wenst te ontvangen.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dracehenry
Zodra mijn internet is uitgevallen. Dan zijn alle lampjes uit en begint het modem weer te herstarten .
En gaan de lampjes weer een voor een aan tot er weer internet is,
Maar dit is dan van korte duur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:46
Nou dan is het modem gewoon stuk hoor, heb ik wel vaker gezien. Of blijft power lampje wel branden? Dan is het een signaalissue.

[Voor 34% gewijzigd door Jim423 op 11-05-2015 22:40]

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:10

M2M

medicijnman

Gebruik je je modem ook als router?

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:44
Dat zegt wel weer iets over de kwaliteit van de monteurs of KPI's (lees: tijdsdruk) dat op de monteurs liggen.

offtopic:
Hier in België is het niet anders trouwens. Vaak zijn ze schijnzelfstandigen ook nog, waardoor ze per afgehandeld ticket betaald worden, wat ook nadelig is voor de kwaliteit want altijd haast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:46

MarElo

Ik zie je wel!

dracehenry schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:38:
Zodra mijn internet is uitgevallen. Dan zijn alle lampjes uit en begint het modem weer te herstarten .
En gaan de lampjes weer een voor een aan tot er weer internet is,
Maar dit is dan van korte duur
Wat voor modem is het (merk en typenummer)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dracehenry
Het power lampje blijft gewoon branden. Als hij loopt

Op de vraag van M2M : Ik heb in de modem/router een dmz aan gemaakt die het doorstuurt naar mijn eigen router. Heeft altijd perfect gelopen tot die fusie en snelheids upgrade

Op de vraag van MarElo : Het is een Cisco EPC3925

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:46

MarElo

Ik zie je wel!

Als de modem echt looped, is het een signaal probleem of de modem zelf is gewoon kaduuk, omdat deze de instellingen niet kan opslaan.

Ik zou hem laten omruilen als ik jou was.
Gewoon meenemen naar een upc/ziggo winkel/shop en zeggen dat hij kapot is, (wel even uitleggen wat het probleem is) krijg je (als het goed is) gewoon een andere mee.
Ze zijn over het algemeen heel schappelijk in zo'n winkel, en doen echt niet moeilijk is mijn ervaring.

Tijdje terug was mijn adapter defect,.. modem en adapter mee naar shop, en zonder problemen een nieuwe adapter (met groen lampje,..oude was zonder lampje) mee gekregen.

Prima service.

[Voor 24% gewijzigd door MarElo op 11-05-2015 23:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:36
Gewoon modem op bridge mode en zelf een degelijke router gebruiken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dracehenry
update voor nu.

Weer contact gehad met Ziggo met de technische dienst,
En weer het hele verhaaltje uit gelegd,
Wat heeft Ziggo nu gedaan,
Nou ze hebben nu de modem of afstand terug gezet naar fabriek instellingen gezet,
En in bridge mode gezet,
ik ben nu al 1 uur aan het testen met uploaden en downloaden tot nu toe nog goed
Mocht dit niet helpen met bridge mode, Dan gaat Ziggo mijn een nieuwe modem sturen,
Ik ben nu dus al 1 uur goed mijn internet aan het belasten wat ik eerst niet kon doen,
Dus zo ver als ik het nu zie werkt het na behoren en haal ik ook weer me volle snelheid met upload en download, Wat eerst niet het geval was,
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True