SSHD naast een SSD handig/nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 22:44
Hoi,

Ik heb nog oude HDD's in mijn computer en ga binnenkort een upgrade doen naar een 250gb SSD. Echter omdat mijn HDD's ook niet de grootsten zijn, zit ik ook te denken om deze te vervangen voor een nieuwe, grotere.

Ik lees echter ook over de SSHD en dat deze veel sneller kunnen zijn dan HDD's, maar niet zo snel als een SSD. Mijn vraag is echter of het handig/nuttig kan zijn om naast een SSD, een SSHD te gebruiken voor opslag? Voor puur en alleen opslag waarschijnlijk niet veel, behalve wat sneller wegschrijven enzo? Wat als ik wegens volle SSD toch wat spellen op een andere schijf moet zetten? Is een SSHD dan wel handig?

Hoor graag wat jullie denken van een SSHD naast een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:00
Schiet je weinig mee op, zeker als het alleen maar voor opslag is bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Neen, je wint er niet veel mee. Hooguit dat hij bij het lezen van veelgevraagde bestanden ietsjes sneller is, maar bij schrijven zeker niet. Ik heb er twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Een SSHD is vooral nuttig als je die ook als bootschijf gebruikt. De bootbestanden van je OS worden, na een tijdje leren door de schijf, in het SSD gedeelte gezet (meestal 4 of 8GB). Maar als je hem niet als bootschijf gaat gebruiken, zie ik er idd ook niet echt voordeel in.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 12-05-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 22:44
Bedankt voor de reacties. Heb besloten om enkel een SSD aan te schaffen. Wanneer een nieuwe schijf voor extra opslag benodigd is, zal ik voor een HDD kiezen naast mijn SSD (of het verschil in prijs tussen HDD en SSD moet tegen die tijd niet zo groot meer zijn :P)