Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thessa
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-05-2015
Goede avond,

Ik wist niet zo goed waar ik dit topic neer moest zetten op het forum, hopelijk heb ik het goed gedaan en anders excuus.

Ik doe onderzoek naar de ICT-middelen op een Montesori basisschool. Welke middelen zijn er en hoe worden deze ingezet. Nu kan ik zelf ook een aantal middelen bedenken; smartboard, computer, tablet en mobieletelefoon. Maar ik moet dit onderbouwen en een bron hebben om dit te kunnen vermelden. Ik heb veeeel boeken gelezen en op internet rond gekeken maar ik kan niet helemaal vinden wat ik zoek.
Misschien kan iemand me helpen?
Waar kan ik nog zoeken? Heeft iemand misschien een artikel waarin een opsomming staat?
Alvast bedankt!

Groetjes,

Thessa

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:38
Denk als je een school bezoekt en vraagt of je wat foto's mag maken... Tevens kun je ook vragen hoe ze de ICT middelen toepassen zodat je daar ook iets over kunt vermelden

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 08:30
Hoi Thessa,

elke stichting en elke school heeft zijn eigen beleid op ICT. Het is dan ook onmogelijk om een passend antwoord te geven op je vraag. Zo zijn op de basisschool waar ik werk per klas het volgende aanwezig:
- Digibord met leerkracht computer (smartboard is een merk)
- 4 leerling computers
- draadloos netwerk, wat eigenlijk alleen wordt gebruikt voor collega's zonder internet op hun telefoon

Geen tablets en geen mobiele telefoons. Andere scholen binnen de stichting hebben tablets als experiment in gebruik, terwijl scholen in andere plaatsen veelvuldig gebruik maken van tablets.

Je kunt een school mailen of er langs lopen, maar mogelijk hebben ze geen zin in dergelijke onderzoeken. Kan je niks via je stageschool regelen? Of andere studenten die op Montessori stage lopen?

Daarnaast moet je eigenlijk bij 'Algemene Zaken' zijn, maar kan je het beste eerst even de topicstart doorlezen op Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

Tenslotte: meld je eens aan op http://www.paboforum.nl/forums/index.php, daar zijn genoeg leerkrachten die je met je opdracht kunnen helpen!

[Voor 6% gewijzigd door President op 11-05-2015 20:34. Reden: Toevoeging]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thessa
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-05-2015
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ja ik mag m'n onderzoek doen op die school. Maar ik moet voordat ik begin voldoende theorie verwerken. En ik kan heel veel over ICT en onderwijs vinden. Maar niet precies wat ik zoek.
Bedankt voor het forum van de Pabo. Daar had ik helemaal niet aangedacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Dit topic voldoet niet aan de voorwaarden die we er aan stellen. Bij gebrek aan discussiewaarde sluit ik het daarom. Succes met je onderzoek.

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True