waar kopen tweakers hun waren?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.533 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebjorno
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-03 22:46
hallo allemaal!

even korte introductie voor dit onderwerp, sinds een paar jaar bestel ik zelf heel veel producten via Amazon filialen in Duitsland, Frankrijk en Italië aangezien hier vaak alles wat ik zoek goedkoper is en ze qua prijs ook onderling concurreren. nu bleek later in gesprekken met vrienden, kennissen etc. dat heel veel mensen nog al hun producten binnen de "veilige" grenzen van Nederland bestellen en naar mijn ondervindingen veelal meer betalen dan nodig is. vaak omdat men nog twijfels heeft over winkels zoals amazon en anderen die producten uit het buitenland leveren.

dan nu toch echt mijn vraag, waar bestellen mijn mede tweakers hun producten? en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waar? eBay
Waarom? Budget. En het meeste wat ik bestel heb ik geen haast mee. Zo makkelijk kan het zijn.

Natuurlijk bestel ik niet alles over de grens maar simpele elektronica of onderdelen gaan lekker via eBay. Ook voor mijn werk (docent techniek) bestel ik LEDjes en weerstanden uit China. Dit is vele malen goedkoper dan hier via een organisatie voor het onderwijs materiaal bestellen. Op deze manier kan ik meer doen met hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De meeste zut die ik nodig heb kan ik wel in Nederland vinden, en daarbij gebruik ik vaak de Pricewatch.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Coolblue.

Hoewel ze niet altijd de goedkoopste zijn, ben ik erg te spreken over hun service. Daar heb ik twee goede ervaringen mee gehad. Dan mag het een tientje (soms twee) meer zijn, ik gun ze dat wel.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

Zenix

BOE!

Amazon.de / it / es / fr ( cybermonday voornamelijk), eBay, Banggood, AliExpress en de rest wat ik niet goedkoper daar kan vinden in Nederland. Lang niet is altijd is Amazon goedkoper dan de goedkopere winkels in de pricewatch. Webwinkels in Nederland waar ik weleens iets bestel: Afuture, Azerty en soms Coolblue. Bij die Nederlandse winkels heb ik qua garantie en aftersales goed ervaring mee.

Winkel waar ik sowieso nooit meer iets koop is Alternate. Zie ook het shoppingforum, een goede aftersales is bij hun geen sprake van.

[ Voor 44% gewijzigd door Zenix op 11-05-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:29
- (Grote) producten waar ik echt garantie op wil hebben doorgaans in NL. Bij de goedkoopste met een fatsoenlijke service.
- Accessoires e.d. via amazon/ebay indien goedkoper / niet direct nodig
Simple as that.

[ Voor 13% gewijzigd door henri86 op 11-05-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:06
Spullen zoals telefoon hoesjes etc (klein spul dus) bestel ik meestal via deal extreme.

Overige spullen zoals hardware (waar ik dus ook een stukje service verwacht.. en meestal gewoon niet kan wachten:9) zoek ik meestal op via de pricewatch, mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar een paar webshops (waaronder CDromland, Mycom en Alternate).

Ik betaal altijd liever een paar euro meer en zeker weten dat het binnen x aantal dagen in huis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
Vaak in Duitsland, eigenlijk ook niet eens meer zo vaak bij Amazon. Daar bestelde ik vroeger veel, nu nog nauwelijks. Vaak de bekende en minder bekende shops uit China voor goedkope prullaria, meer kan ik er niet van maken. En dan soms nog via eBay, maar dat is eerder sporadisch.

Buiten dat zoek ik vaak via idealo.de (of .co.uk, maar minder) naar de laagste prijs in Duitsland. Zeer veel Duitse webshops verzenden tegen een lage vergoeding naar Nederland en dan is het vaak veel goedkoper. Mijn Duits is redelijk, maar mensen die er minder goed in zijn moet het vast ook wel lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Computer onderdelen, eventueel met mobo cpu en mem assemblage bij Azerty.
- waarom: goede service, nl aanspreekpunt voor evt. garantieclaim, bezoek/afhaal mogelijkheid.

Kleine upgrades, aanpassingen voor kennissen of aanbiedingen Paradigit, MyCom of bekende aanbieder.
- waarom: goede ervaringen mee, direct afhalen, of soms vanwege de prijs een andere bekende aanbieder.

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:06
oohh schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:05:
Buiten dat zoek ik vaak via idealo.de (of .co.uk, maar minder) naar de laagste prijs in Duitsland. Zeer veel Duitse webshops verzenden tegen een lage vergoeding naar Nederland en dan is het vaak veel goedkoper. Mijn Duits is redelijk, maar mensen die er minder goed in zijn moet het vast ook wel lukken!
Zo bestellen wij ons kattenvoer/grind ook altijd bij de duitse variant van zooplus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebjorno
oohh schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:05:
die pagina kon ik nog niet! zal er in de toekomst ook gebruik van gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
thebjorno schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:14:
[...]

die pagina kon ik nog niet! zal er in de toekomst ook gebruik van gaan maken
Let er wel op dat niet elke Duitse webshop naar Nederland verstuurt. En de verzendkosten verschillen per webshop. De goedkoopste op idealo is dus niet per definitie de goedkoopste aanbieder die naar Nederland verstuurt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Alieexpres
Ebay.de / be / uk / com
Amazon.com

En zo nog wel een hoop dingen, en veel computer spul rechtstreeks van leveranciers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

On ebay, ohoooh, from babylon back to babylon 10 punten voor wie dat nummer kent

Vooral omdat je werkelijk alles kan vinden voor goede prijzen. Van zeldzame LP's uit oekraïne, vulpeninkt uit India naar naar de gebruikelijke, en minder gebruikelijke [handboogpijlen] meuk uit China.

Verder:
DX en wat kleinere chinese shops voor meuk welke nou net niet op ebay te vinden is.
Vanalles en nogwat aan Nederlandse webshops, ben in dat opzich niet heel trouw, ik zoek gewoon de goedkoopste uit die snel genoeg kan leveren. Er zijn maar 2 webshops die mijn one stop shop zijn, de ene vanwege aanbod, de andere vanwege prijs en service.
Soms nog wel wat meuk uit Duitsland, Zoo Zajac is leuk als ik voor mijn aquarium precies dat ene dingetje moet hebben.

En meuk die best tweedehands mag zijn, komt veelal van Tweakers.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:41
Bij mij is het sterk afhankelijk. De ene keer via Amzon uit Duitsland, soms dan het VK. Gebruik het meest de Pricewatch voor m'n spul. Vaak zijn dit dan Nederlandse (web)shops.

Ik vroeg mij af; er is een site waar je de prijzen kan vergelijken van de verschillende Amazon stores over de gehele wereld. Een tijdlang gebruik, maar toen uit het oog verloren. Iemand een idee? (Bedoel echt een website, geen plug-in voor Chrome o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
CuBras schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:20:
Ik vroeg mij af; er is een site waar je de prijzen kan vergelijken van de verschillende Amazon stores over de gehele wereld. Een tijdlang gebruik, maar toen uit het oog verloren. Iemand een idee? (Bedoel echt een website, geen plug-in voor Chrome o.i.d.)
http://www.camelcamelcamel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:41
Top bedankt! Echter is het niet die ik in gedachte had, maar blijkbaar zijn er meerdere :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebjorno
ik had niet verwacht dat dat een naam was een goede site :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Voor de huisdieren zooplus (begonnen in de nu allang nl)
Voor mezelf esprit (eerst de nu ook nl)
Af en toe bol voor bluray muziek en documentaires

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Ik woon dan in spanje, maar bestel hier alles via amazon.es. ook niet de goedkoopste, maar bijna perfecte service, en als premium gebruiker gratis verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Alternate, voor computeronderdelen. Helaas wel rotverpakkingen.
Bol.com voor mobiel
Allekabels.com voor kabels
Marktplaats.nl voor rotzooi als TV's, versterkers, speakers en TV en audio meubilair.
Bart Smit voor fysieke games.
Steam voor digitale games
Gamma voor bouwmateriaal voor werkkamer (zelfbouw als IKEA het niet heeft)

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-05 08:51

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:De discussiewaarde in dit topic ontgaat me een beetje. Nu wordt het een dump hier uw webshop topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.