Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 vs Dell UltraSharp U2414H

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhartmann
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik zoek een?
Goedkope monitor voor PS4. Ik wil hier open-world games/adventure games mee spelen en af en toe FPS (multiplayer). Ook kijk ik regelmatig films en Netflix op PS4

Wat is je budget?
180 euro maximaal.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Sta open voor alles behalve Acer. Deze 2 monitoren zijn volgens mij de beste opties voor mij. Ik vraag me alleen af of deze 2 laag genoeg input lag hebben voor gamen en vooral voor FPS multiplayer zoals Battlefield/COD.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In een kamer van 4x4 meter ongeveer. Ik zit dicht bij het scherm. Daarom wil ik geen grote tv.

Alvast bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door davidhartmann op 11-05-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebjorno
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 12:26
prestatie wijs gezien zou je voor de iiyama gaan, dezen zijn vaak net wat goedkoper en wat minder mooi qua design maar doen verder gewoon wat ze moeten. de input lag bij de iiyama is laag genoeg om praktisch onmerkbaar te zijn (vanaf 5ms en hoger kan men het pas zien is mij eens verteld) dus persoonlijk zou ik voor die gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhartmann
Bedankt Bjorn. Nog andere inputs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

De iiyama heeft een betere responsetijd + Refresh rate (75hz) wat voor games wel handig is. Daarnaast zijn ze vergelijkbaar. Behalve in prijs. Dus gewoon de iiyama. Hoor daar goede verhalen over ;)

(al weet ik niet of je ps4 die refresh rate draait #pcmasterrace :+ )

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 11-05-2015 20:11 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhartmann
Ty, ik heb momenteel de LG Flatron M2280D. Een goedkoop TN paneel van 5 jaar oud, maar opzich geen problemen mee. Is het waard dan om deze iiyama te kopen? Is er eeen duidelijk verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
spartacusNLD schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:09:
De iiyama heeft een betere responsetijd + Refresh rate (75hz) wat voor games wel handig is. Daarnaast zijn ze vergelijkbaar. Behalve in prijs. Dus gewoon de iiyama. Hoor daar goede verhalen over ;)

(al weet ik niet of je ps4 die refresh rate draait #pcmasterrace :+ )
Een PS4 doet geen 75Hz, en die Iiyama ook niet op de native resolutie. De broer van mijn vriendin heeft de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart, zelfde paneel, minder mooie voet, en die doet 60Hz op 1080p. Als je 75Hz wilt moet de resolutie lager, beetje onzin want dan krijg je nooit zo scherp beeld als native, en die 15Hz is dat echt niet waard.

Schermfabrikanten gebruiken dat truukje vaak genoeg, ik heb een BenQ BL3200PT, die doet ook zogezegd 75Hz, maar niet op 1440p. Sommige schermen kun je overklokken, maar deze Iiyama is toch echt wel een 60Hz scherm.

Dat verschil in response tijd kun je haast niet vergelijken, elke fabrikant gebruikt een andere manier om response tijd te bepalen. Bij Dell zijn de response tijden doorgaans redelijk hoog (op papier). Ik zou zeggen dat beide schermen geschikt zijn voor gaming. De Iiyama heeft wel een A-MVA paneel met betere zwartwaarden (en dus contrast) dan de Dell en heeft ook IPS-achtige kijkhoeken en kleurweergave, dus ik zou daarvoor kiezen. Heb je toch een klein beetje al dat OLED gevoel :p (of die plasma nostalgie, maar zijn er ooit plasma monitors geweest?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhartmann
Bedankt allen!Heb besloten de iiyama te kopen (bij Coolblue in geval van dode pixels etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nog als toevoeging, de Iiyama heb ik hier op het werk, er zit een 100mm Vesa aansluiting op, je kunt een andere moderne voet erop aansluiten als je dat wilt. Kost wel 40-50 extra. Ondanks het mooie beeld met top zwartwaarden vind ik die voet eigenlijk te lomp eruit zien. Maar goed, je kunt het naast neerzetten ook gewoon ophangen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
RonaldDesigns schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:53:
Nog als toevoeging, de Iiyama heb ik hier op het werk, er zit een 100mm Vesa aansluiting op, je kunt een andere moderne voet erop aansluiten als je dat wilt. Kost wel 40-50 extra. Ondanks het mooie beeld met top zwartwaarden vind ik die voet eigenlijk te lomp eruit zien. Maar goed, je kunt het naast neerzetten ook gewoon ophangen.
Dan kun je toch even goed de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart kopen, die heeft een minder goed verstelbare voet, maar heeft net zo goed de VESA 100mm bevestiging. Dan heb je toch een deel van die beugel bespaard want de B variant kost ongeveer €20 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik ging er vanuit dat hij hem gekocht had gezien zijn laatste zin ;) En zo niet, zou ik zeker de hierbovenstaande versie kopen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhartmann
Nee heb nog niet gekocht, was ook wel van plan de goedkope te kopen.
Pagina: 1