Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meroe
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21-07-2015
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en ben opzoek naar 2 nieuwe speakers voor in mij nieuwe huis.

Op Internet heb ik gezocht maar je ziet daar door de bomen het bos niet meer. Maar welke ik veel voorbij zie komen zijn o.a.:

• Beolab 8000
• Canton GLE 496
• Jamo C 607
• Quadral Chromlum Style 52
• B&W 683 S2

Mocht iemand nog andere opties hebben hoor ik het natuurlijk graag.

Hier nog wat info wat van belang kan zijn:
• Mijn budget voor een set van 2 speakers maximaal: € 1.500,-
• woonkamer oppervlakte: 8m x 7m = 56m2
• Aansluiten op stereo receiver. 140 watt, DTS
• ik heb al een subwoofer (jbl CSS 10)
• muziek voorkeur: acoustic guitar, piano muziek

Ik hoor graag jullie advies en tips.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beste advies: naar een hifi zaak lopen en daar met je eigen muziek gaan luisteren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:24
Je zult van iedereen gaan horen dat daar geen advies over gegeven kan worden, omdat het nou eenmaal erg persoonlijk is.
Wat ik geweldig vind klinken kan jij helemaal niks vinden.
Daarom ga lekker naar een goede audiozaak in je omgeving en ga luisteren.
De NS-F700 kan behoorlijk hoog wat in jouw genre van muziek nogal een plus kan zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Vergeet niet om ook een sop marktplaats te kijken. Voor 1500€ kan je heel leuke spullen scoren.
Ik heb ooit een paartje Kef IQ90 gescoord voor 900€.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:06
Kijk dan ook eens naar het merk dynaudio, wat mij betreft de best klinkende speakers die er zijn. Neutraal maar toch interessant. De professionele monitor speakers zijn ook goed. Heb zelf momenteel B&W DM2A, jammer dat ik de focus 220's/bm12 verkocht heb.

[Voor 26% gewijzigd door Roderiktweaker op 11-05-2015 21:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:57
Waar ik persoonlijk fan van ben is monitor audio! heb zelf de BX serie. de bx2 is in veel prijzen gevallen.

ik zou gewoon naar een audio winkel gaan en luisteren wat jij mooi vind!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:55
Roderiktweaker schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:59:
Kijk dan ook eens naar het merk dynaudio, wat mij betreft de best klinkende speakers die er zijn. Neutraal maar toch interessant. De professionele monitor speakers zijn ook goed.
Mee eens. Heb zelf de XEO3 speakers staan. Heerlijk geluid. Maarja, dat is mijn oordeel.

Ga lekker naar een audiozaak en ga wat luisteren. :) Iedereen zal zijn eigen geluidssysteem aanbevelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8819
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-12-2016
Speakers en muziek

Regel 1
Niet alle speakers zijn geschikt voor de zelfde muziek
Regel 2
Vermogen van de speaker wel past bij vermogen versterker (versteker zwaarder dan speaker )
Regel3
Iedereen heeft een eigen gehoor
Iedereen is ergens in zijn gehoor toon doof
Regel 4
Kijk niet naar merk (soms betaal je voor de logo)
Regel5
Luisteren in je eigen huis ( goed bedrijf geeft een demo of proef tijd)
Regel 6
Neem je eigen muziek mee op cd geen mp3 of mp3 terug naar cd
Originelen disk is beter
Regel 7
Neem een vriend mee zodat je niet blind staart door de verkoper

Succes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > CEA

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meroe
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21-07-2015
Bedankt voor de tips!

Al met al hoor ik dat het gewoon het beste is om langs wat audio winkels te gaan. Binnenkort maar even een dag inplannen en kijken wat het beste bij mij past. :)

• Sirius
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Leuk en aardig dat luisteren in een hifi zaak maar een set speakers die jou daar als beste bevalt kan in jouw woonkamer anders klinken. Goede luisterruimtes zullen geoptimaliseerd zijn waardoor je misschien snel overrompeld wordt. Hou je vast aan jouw budget en iemand meenemen is idd een goed idee.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• Lynx
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:04

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:11

H_H

'Tis but a scratch!

Inderdaad een mooi setje die hierboven! Alleen wel eerst navragen of die tweeter inderdaad makkelijk te repareren is.

Ik ben zelf erg blij met mijn Boston's. Nu zelfs nóg goedkoper. Wel flinke torens; http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=519286

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:02
Ik stond voor een vergelijkbare keuze. Ben gaan luisteren en ben bij de Dali Zensor 7 uitgekomen.

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ominous
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-08 15:14
H_H schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:04:
Inderdaad een mooi setje die hierboven! Alleen wel eerst navragen of die tweeter inderdaad makkelijk te repareren is.

Ik ben zelf erg blij met mijn Boston's. Nu zelfs nóg goedkoper. Wel flinke torens; http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=519286
Dat is mijn setje, en heb al adres voor het bestellen van de tweeters. Ben van plan om ze deze week te bestellen, alleen zal prijs van set ook omhoog gaan! :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:25
Wellicht aan de grote kant maar denk niet dat je iets beters gaat vinden: http://www.besthomecinema.nl/klipsch-rf7-ii-zwart-2641.html

Normaal 1500 per stuk.

Natuurlijk is het smaak afhankelijk, maar dit is wel een toplijn met hele goede componenten van een merk wat mijns inziens een zeer goede prijs kwaliteit levert.

[Voor 34% gewijzigd door Malt007 op 19-05-2015 11:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's geen geld voor die dingen, al is het dan een winkelmodel.
Heb die destijds gehoord toen ik ging luisteren (2010 ofzo) en was toen echt onder de indruk. Helaas ook van de prijs :X
Vooral het laag verbaasde me, ging zelfs met een Yamaha versterker redelijk diep door.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True